Emil nám poslal fotografie dvoch áut, ktoré podľa neho patria policajtom. Stáli vedľa seba v jednosmernej ulici, na Žarnovovej, v Trnave.
"Podotýkam, že obe vozidlá sú policajti a parkujú. Svetlá značia, že keď ma spozorovali, svietili na mňa. Po odfotení vybehol mladý, cca 27 ročný, policajt z auta a začal ma šikanovať. Ukázal mi odznak a mal snahu zabaviť mi mobil. Potom sa mi vyhrážal, že ma predvedie. Pýtal som si jeho služobné číslo a on mi s úsmevom 3-krát povedal, že má topánku 9,5.
Poslal som sťažnosť na KR PZ a na ministrestvo vnútra. Rezultát: krajský riaditeľ ma vyzval, aby som mu predložil aj zábery z mobilu a natáčanie incidentu do 5 dní. Napísal som mu, že mi to bolo zamedzené. odpoveď: policajtom sa nedá preukázať nič. Čo sa týka priestupku parkovania, mi odpísali, že opel má dĺžku 1,709 m, kia 1,790 m, cesta 8 m. Keďže ostáva voľný pruh viac ako 3 m, žiadny predpis neporušili.
Moja reakcia: dôrazne som vyzval krajského riaditeľa, aby nezakrýval priestupky policajtov s tým, že autá parkujúce na chodníku zasahujú do vozovky cca 1 m, medzera medzi oplom a autami na chodníku min. 0,8 m, opel 1,709 m, medzera medzi Oplom a Kiou 0,8m a Kia 1,790 m."
Posúďte sami, či autá nechali voľnú šírku vozovky minimálne 3 metre. Z nášho pohľadu to na 3 metre nevyzerá.
V každom prípade Opel porušil dopravné predpisy tým, že zastavil na mieste, kde znemožnil vjazd a výjazd vozidiel z parkovacích miest. Kia zas parkovala v treťom rade a zákon hovorí len o druhom.
§ 23, zákon č. 8/2009 Z.z.
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy. Pri státí vodič vozidla nesmie obmedziť pohyb chodcov ani cyklistov.
(2) Pri zastavení a státí je vodič povinný prednostne použiť parkovisko tak, aby neobmedzoval ostatných účastníkov cestnej premávky. Pri zastavení a státí vodič je povinný čo najlepšie využiť parkovacie miesto a nesmie znemožniť ostatným vodičom vyjdenie z parkovacieho miesta. Rovnako nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by znemožnil vjazd a výjazd vozidiel. Ak sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta, vodič smie stáť len na nich.
Ak aj vy máte nejaké zaujímavé zábery (napr. totemov s cenami PHM zo zahraničia alebo zo Slovenska, dopravných priestupkov alebo iných zaujímavostí z ciest), či už vo forme videa alebo fotografií, pošlite nám ich na e-mailovú adresu magazin@natankuj.sk. Radi ich zverejníme aj s vašim komentárom na Natankuj.sk
Zároveň, v prípade, že poznáte "zvláštne" úseky ciest z celého Slovenska - vo význame zle alebo výnimočne dobre navrhnuté, nejakým spôsobom nebezpečné alebo zaujímavé - nafilmujte ich, odfoťte ich a popíšte svojimi slovami. Pošlite nám vašu skúsenosť na adresu magazin@natankuj.sk, aby sme o "zvláštnych" úsekoch ciest mohli informovať všetkých.