SME

Audi A5 Sportback. Bude to kupé z mixéra?

Úhľadné kupé so štvoricou dverí sa dnes „nosí". Vyrábať ho onedlho začne aj automobilka Audi. Nový A5 Sportback pripomína skladačku.

Audi v predstihu ukázalo skicu novinky a detail zadného stĺpika.Audi v predstihu ukázalo skicu novinky a detail zadného stĺpika. (Zdroj: Fourtitude)

BRATISLAVA. Módnej vlne štvordverových kupé dokáže odolať máloktorý výrobca, najmä, keď sa obzrie za predajnými výsledkami VW Passat CC alebo Mercedesu-Benz CLS. Podobný model pripravuje aj Audi. Bude sa volať A5 Sportback a predstavia ho na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Predaje sa rozbehnú začiatkom budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pekný aj praktický

Novinka predstavuje akýsi mix už existujúcich modelov. Päťdverový liftback má byť pohodlný ako sedan Audi A4, ale zároveň, vďaka piatym dverám, praktickejší. Batožinový priestor v základnom usporiadaní pojme 480 litrov nákladu, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 980 l. Z klasického kupé A5 si Sportback požičia bezrámovú konštrukciu okien dverí a istú dávku exkluzivity. Platforma a ďalšia technika je odvodená od radu A4.

SkryťVypnúť reklamu

Audi v predstihu ukázalo skicu novinky a detail zadného stĺpika. Snaha udržať definitívnu podobu A5 Sportback v tajnosti značke nevyšla. Odhalený prototyp v kalifornskom San Diegu odfotil jeden z členov fóra Fourtitude. Automobil práve pripravovali na výrobu oficiálnych reklamných materiálov.

To najlepšie zo skladu

Konštruktéri novinku vybavia všetkými dostupnými vymoženosťami, ktoré Audi momentálne ponúka, vrátane adaptívnych tlmičov, pohonu všetkých kolies quattro alebo aktívneho riadenia. Ponuka motorov obsahuje dva zážihové a tri vznetové agregáty.

Milovníci benzínu siahnu po prepĺňanom štvorvalci 2,0 TFSI (155 kW/211 k) alebo atmosférickom šesťvalci 3,2 FSI (195 kW/265 k). K dispozícii budú aj tri turbodiesle - 2,0 TDI (125 kW/170 k), 2,7 TDI (140 kW/190 k) a 3,0 TDI (176 kW/239 k).

SkryťVypnúť reklamu

Pozn. redakcie
Automobilky nazývajú svoje nové modely kupé, avšak karoséria vozidla nemá s definíciou kupé nič spoločné. Snáď iba bočný profil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 768
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 763
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 404
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 816
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 586
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 422
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 201
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 916
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 498
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 310
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu