SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Pod Strečnom spustili trojpruh. Je len provizórny

Cesta popod Strečno medzi Žilinou a Martinom má na dvoch úsekoch tri pruhy. Správca cesty a minister od toho očakávajú väčšiu bezpečnosť. Časť odborníkov tomu veľmi neverí.

Takéto zápachy už by mali byť medzi Strečnom a Dubnou Skalou minulosťouTakéto zápachy už by mali byť medzi Strečnom a Dubnou Skalou minulosťou (Zdroj: TASR)

STREČNO. Cestu prvej triedy medzi Žilinou a Martinom popod Strečno dali na dvoch úsekoch do užívania v trojpruhovom profile. Komplikovaná cesta by tak mal byť bezpečnejšia. Dva pruhy zostali len v strednej časti cesty, v okolí úseku Váh známom ako Margita a Besná. Od hradu Strečno smerujú tri pruhy do Martina, naopak tri pruhy potom pokračujú v smere z Martina za Dubnou Skalou.

„Túto stavbu považujem za provizórium. Zvýši priepustnosť tohto, z bezpečnostného hľadiska asi najhoršieho úseku na Slovensku. Samozrejme, stále zostáva našou veľkou výzvou dobudovať diaľničný úsek D1 Hričovské Podhradie - Dubná Skala. Keď bude hotový, až potom sa vyriešia problémy na tomto úseku," povedal minister dopravy Ľubomír Vážny. Diaľničný tunel by sa podľa neho, ak sa podarí, mal začať stavať budúci rok. Financovanie by chceli vyriešiť ešte do konca tohto.

((video))

Premiér neprišiel

Na otvorenie boli zvedaví aj obyvatelia Strečna. Čakali najmä na premiéra Roberta Fica. Nakoniec však neprišiel. Ospravedlnil ho Vážny. Musel podľa neho zostať v Bratislave pre pracovné povinnosti.

Správca cesty mal pre domácich aj jednu zlú správu. Po ceste chodia miestni na huby, často na bicykli. Dnes už tam takmer nie je krajnica a Slovenská správa ciest zvažuje na úseku zákaz jazdu na bicykli.

Slovenská správa ciest zvažovala budovanie podobných trojpruhových úsekov až po začiatok severnej D1 v Ivachnovej. Podľa Vážneho to však nie je veľmi pravdepodobné. Pripravujú to však na iných miestach republiky. „Uvidíme, ako vyhodnotíme zmeny na tomto úseku a potom prípadne pristúpime k ďalším zmenám na iných miestach," povedal Vážny. Vyhodnocovanie trojpruhu pod Strečnom by malo trvať pol roka.

Skúšky priľnavosti asfalt splnil

Niektorí vodiči, ktorí v poslednom čase pod Strečnom havarovali, sa mali sťažovať na šmykľavý asfalt. Cestári si však stoja za svojím. „Pokiaľ by vodiči dodržiavali určité zásady, nemohlo k tomu dôjsť. Povrch je štandardný, všetky skúšky priľnavosti vyšli. Všetky sú podľa normy," povedal šéf Slovenskej správy ciest v Žiline Ivan Hlavoň. Vodiči podľa neho hlavne nedodržiavali vzdialenosť. V poslednom čase dostal pod Strečnom hodiny napríklad kamión. Polícia sa ale pod Strečnom v najbližšom čase chystá dôsledne merať najvyššiu povolenú rýchlosť.

Zväčšiť mapuMapa cesty pod Strečnom z Google maps.

Vedeli ste, že cestovať sa dá aj povedľa - plťami? Alebo, že na ceste chytali poľovníci malé prasiatka? A ešte niečo. O nebezpečnej ceste bola aj výstava na hrade.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 165
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 149
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 610
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 577
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 794
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 561
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 543
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 341
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Matoviča v parlamente nechcú ani vlastní.


a 1 ďalší 2 h
Ilustračné foto.

Pesimistická prognóza NBS počíta s tým, že nenabehnú vládne opatrenia.


1 h
Tunel Čebrať v úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová začali v júli 2018 znova raziť na pokyn ministra Érseka.

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


6 h
Odvolávanie ministra financií Matoviča.

Návrh na vyslovenie nedôvery ministrovi podpísalo 32 poslancov.


a 3 ďalší 4 h

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  2. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  4. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  5. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  8. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 452
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 900
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 600
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 532
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 412
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 822
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu