SME

VW chce vyrábať miniautá. Kúpi podiel v Suzuki?

Nemci by sa radi výraznejšie presadili na japonskom trhu. Pomôcť im má vývoj nových miniáut a spolupráca so Suzuki.

(Zdroj: fotokoláž - auto.sme.sk)

BRATISLAVA. Nemecká automobilka Volkswagen hľadá medzery na svetových trhoch, ktoré by svojimi modelmi zaplátala. K najnovším „objavom“ patrí segment miniáut predávaných v Japonsku.

Know-how od Suzuki

Keďže Nemci s výrobou podobného typu vozidiel nemajú skúsenosti, vynorili sa špekulácie, že by VW kúpil desaťpercentný podiel v automobilke Suzuki. Získal by tak najmä prístup k skúsenostiam a praktikám japonskej značky pri vývoji miniáut. Tie Suzuki vyrába už niekoľko desaťročí. Volkswagen ani Suzuki sa však k informáciám, ktoré priniesol Manager Magazin oficiálne nevyjadrili. Očakáva sa, že tak urobia na budúci týždeň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Miniautá sú v Japonsku zvýhodňované

Segment miniáut v Japonsku získal popularitu po druhej svetovej vojne. Kvôli potrebe zmotorizovať obyvateľstvo miestna vláda pristúpila k daňovým úľavám na vozidlá s dĺžkou nepresahujúcou 2,8 metra, poháňané motocyklovými motormi s objemom do 150 cm3.

V súčasnosti sú miniautá - nazývané aj kei-cars - zvýhodňované najmä kvôli svojim malým rozmerom a nízkej produkcii emisií CO2. Vzťahuje sa na ne najnižšia poistná sadzba a ich majitelia nemusia mať vo veľkých mestách zakúpené parkovacie miesto.

Predpisy sa medzičasom zmenili. Súčasné miniautá v Japonsku môžu byť dlhé maximálne 3,4 m, široké 1,48 m a vysoké 2 m. Na ich pohon slúži spravidla dvoj alebo trojvalcový prepĺňaný motor so zdvihovým objemom, limitovaným hranicou 660 cm3 a maximálnym prípustným výkonom 47 kW (64 k).

SkryťVypnúť reklamu

VW aktuálne vyrába miniauto s názvom Fox, úspešné najmä na trhoch Južnej Ameriky. Pre európsky trh pripravuje projekt „Small Family Car“. Ide o vozidlo vychádzajúce zo štúdie Up!, ktoré v roku 2011 začne vyrábať v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 768
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 763
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 404
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 816
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 586
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 422
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 201
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 916
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 498
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 310
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu