§ 51
(2) Náklad musí byť na vozidle riadne umiestnený, rozložený a upevnený, aby neohrozoval bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, neznečisťoval ani nepoškodzoval cestu ani jej okolie, nespôsoboval nadmerný hluk, neznečisťoval ovzdušie a nezakrýval svetlomety a svietidlá vozidla, odrazové sklá, tabuľku s evidenčným číslom a vyznačenie najvyššej povolenej rýchlosti. Náklad musí byť zabezpečený tak, aby pri zmene rýchlosti jazdy alebo zmene smeru jazdy vozidla sa nezošmykol, neprevrátil, nespadol alebo sa inak voľne nepohyboval. Predmety, ktoré možno ľahko prehliadnuť, nesmú prečnievať po strane vozidla. Sypký materiál musí byť vždy zakrytý tak, aby sa zabránilo jeho vysypávaniu na cestu počas jazdy.
Miroslav vytvoril fotku auta, ktoré nepredbiehalo tak, ako by malo.
"Vjazd do Bratislavy od Mostu pri Bratislave. Celý čas sa na mňa lepil vodič s EČV DS. Pred Bratislavou je 60 km/h a po vjazde do mesta 40 km/h, čo sme ja a auto idúce predo mnou poctivo dodržiavali. Podla stylu jeho jazdy som čakal, že niečo také vyvedie - obiehal cez protismerný odbočovací pruh. (Ale asi to bol tajný agent s povolením zabíjať, keďže mal číslo 007 :-)"
Martin nám poslal niekoľko fotografií toho, ako parkujú policajné autá. K prvým dvom fotkám napísal:
"Fotka Fabie a Passatu - Bratislava, Dlhé diely - policajná stanica. Parkujú permanentne na zákaze zastavenia a nenechávajú 1 a 5 m pre chodcov."
Na ďalších fotkách od Martina vidno policajné Audi parkujúce na vjazde do parkoviska.
"Policajt stál v strede zákruty. Vytiahol batoh a s kamarátmi sa pobral cvičiť. Jasné použitie služobného auta na súkromné účely. Popri tom sa bavili, koľko auto ide a vtipkoval na účet ako povedal veľa veľa nešťastných vodičov".
Keďže je pravdepodobné, že policajné autá majú možnosť využiť výnimku podľa § 140 zákona o cestnej premávke, nemusia dodržiavať dopravnú značku zákaz zastavenia v mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch. Ak nemajú zapnuté majáky, počas státia musia dodržiavať ustanovenia, v ktorých sa píše o tom, akú šírku chodníka treba nechať chodcom, akú šírku vozovky pre premávku v každom smere.
§ 23
(2) Pri zastavení a státí je vodič povinný prednostne použiť parkovisko tak, aby neobmedzoval ostatných účastníkov cestnej premávky. Pri zastavení a státí vodič je povinný čo najlepšie využiť parkovacie miesto a nesmie znemožniť ostatným vodičom vyjdenie z parkovacieho miesta. Rovnako nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by znemožnil vjazd a výjazd vozidiel. Ak sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta, vodič smie stáť len na nich.
Ak aj vy máte nejaké zaujímavé zábery (napr. totemov s cenami PHM zo zahraničia alebo zo Slovenska, dopravných priestupkov alebo iných zaujímavostí z ciest), či už vo forme videa alebo fotografií, pošlite nám ich na e-mailovú adresu magazin@natankuj.sk. Radi ich zverejníme aj s vašim komentárom na Natankuj.sk
Zároveň, v prípade, že poznáte "zvláštne" úseky ciest z celého Slovenska - vo význame zle alebo výnimočne dobre navrhnuté, nejakým spôsobom nebezpečné alebo zaujímavé - nafilmujte ich, odfoťte ich a popíšte svojimi slovami. Pošlite nám vašu skúsenosť na adresu magazin@natankuj.sk, aby sme o "zvláštnych" úsekoch ciest mohli informovať všetkých.