SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Renault Laguna Cupé splnila úlohu

K nedávnemu videu pridávame ďalšie dojmy. Štýlové kupé natáča v zákrutách zadné kolesá. Radenie prevodovky nedosahuje kvalitu konkurentov, na ktorých Laguna útočí, ale v zákrutách sa im aj s predným pohonom vyrovná.

Prednosti natáčania kolies cítiť pri parkovaní a obchádzaní náhlej prekážky. Vodič nemusí veľmi mykať volantom, auto okamžite zabočí a nerozhádže sa. Riadenie by mohlo byť tuhšie.Prednosti natáčania kolies cítiť pri parkovaní a obchádzaní náhlej prekážky. Vodič nemusí veľmi mykať volantom, auto okamžite zabočí a nerozhádže sa. Riadenie by mohlo byť tuhšie. (Zdroj: Alena Šperková)

BRATISLAVA. Zaútočiť na BMW, Audi a Mercedes ešte neznamená, byť za každú cenu iný. V čase, keď veľa automobiliek chce vytŕčať nad úroveň konkurencie niečím extravagantným, si fanúšikovia automobilovej klasiky cenia, ak auto bojuje tradičnými zbraňami.

Renault nevymýšľal štvordverové kupé a netlačil tretiu verziu súčasného modelu Laguna do bizardných riešení, a dokonca nepotreboval vytvoriť novú triedu. Hrdo vyhlásil, že chce konkurovať prestížnej trojke v klasickej koncepcii kupé. Novinka má dvoje dverí s bezrámovými oknami, štvormiestny interiér, šikmé zadné okno a veľký kufor pod krátkym vekom. Dôveryhodné je už aj to, že Renault sa nesnaží verejnosť zmiasť lacným tvarovým trikom. Dokonca na pomery nedávnej minulosti značky je dizajn veľmi triezvy.

Otvorená papuľa zíva

Medzi francúzskymi značkami veľmi populárna obrovská mriežka chladiča neminula ani Renault a v tom si môžu s Peugeotom podať ruky. Odhliadnuc od subjektívneho názoru na dizajn, veľká mreža sa dosť ťažko čistí. Predok je v porovnaní s liftbackom o niečo pútavejší. Čiastočne nám pripomína veľrybu. Pohľad na zadok poteší viac, lebo vzdialene pripomína Aston Martin alebo iné Coupé veľkých mien.

44_LAGU_MALE_big.jpg
Klasika - bezrámové okná, široké dvere a komfortný interiér.

Dobre vyzerajú do šírky roztiahnuté blatníky a smerom k nim sa zužujúce zadné okno. Dvere s bezrámovými oknami zasahujú ďaleko za predné sedadlá a o vyššej kvalite auta svedčí zvuk pri ich zatváraní. V podstate všetky prvky, detaily a materiály sú na rovni konkurentov drahších o pár tisíc eur. Mierne zaostáva utlmenie podvozka na rozbitej ceste. Interiér ako celok plní istú dávku prestíže, ktorý automobilka sľubuje. V podstate však ide o pohľadné kupé na dlhé cesty.

S nádychom športového auta

Interiér nehazarduje s vkusom zákazníkov, pretože Renault zvolil jednoduché línie a klasickú koncepciu. Kovová hlavica radiacej páky pripomína pravé športové auto a ak práve nesvietilo do auta slnko, dobre padne do ruky. Rozhorúčená však urýchľuje radenie, lebo sa nedá dlho držať. Elektrické ovládanie veľkých predných sedadiel s dobrým tvarom si treba v základnej verzii GT zaplatiť.

45_LAGU_MALE_big.jpg
Na interiéri a materiáloch si dal Renault záležať. Prístrojová doska má vlastný štýl, zaujímavé tvary, ale malé tlačidlá niektorých ovládačov.

Vodič a spolujazdec nesedia vo vyslovených korýtkach, ale pohodlných športových seadlách. Slušný komfort sedenia si užijú cestujúci vzadu, kde sa výrobca tiež pohral s tvarovaním a vyhotovením sedadiel. Volant má radikálnejšie tvary, než sedadlá a dobrý hrubý veniec. Dvojzónová klimatizácia dokáže fungovať v troch režimoch automatického udržania a dosiahnutia stanovenej teploty. Najlepší je režim Soft na jemné a nie škodlivé fúkanie. Celkovo, interiér má športové prvky, dobre vyzerá a našťastie verzia GT sa neznížila k lacnej imitácii dreva, ale kombinuje plast s hliníkom.

Postačí štvorvalec

Renault oddelil výbavu podľa stupňa motorizácie na štvorvalcové verzie GT a na šesťvalcové s označením Initiale. Samotné výbavy sa odlišujú asi iba v troch prvkoch, ale kto chce k štvorvalcu navigačný systém Carminat DVD alebo audiosústavu Bose musí priplatiť. Šesťvalcové motory majú navigáciu a elektricky ovládané sedadlá s pamäťou v štandarde.

42_LAGU_MALE_big.jpg
Hlavica radiacej páky zdobí interiér a zároveň by ju chcel vodič stále držať v ruke. Iba do momentu, kým sa nezohreje v stojacom aute na slnku. Vtedy treba rýchlo preradiť a pustiť, lebo páli.

Benzínový štvorvalec prepĺňaný turbom je predsa len lacnejší a hlavne ľahší. Možno preto, že šesťvalce sú v ponuke s automatickou prevodovkou. Verzia 2,0T dokáže jazdiť úsporne iba vtedy, ak sa vodič zriekne príjemných záťahov motora pod vplyvom turbodúchadla. Desať litrov na sto kilometrov je reálny dosiahnuteľný priemer. Pod osem litrov to prestáva byť zábava jazdiť. Motoru, ktorý dosahuje výkon 205 koní a krútiaci moment 300 Nm možno vyčítať iba nevýrazný zvuk vo výfuku a vyššie položený vrchol krútiaceho momentu, najmä ak výkon vrcholí už pri 5000 otáčkach. Vzhľadom na konkurenčné motory by mohol mať širšie spektrum efektívnych otáčok a výraznejšiu špičku.

43_LAGU_MALE_big.jpg
Palubný systém Carminat DVD si treba vo verzii GT priplatiť. Jeho ovládanie je celkom intuitívne a logické, zobrazovanie na displeji výborné.

Na dnešné pomery je veľmi dobrá odozva na plynový pedál. Športovému zameraniu verzie GT, dodávanej s manuálnymi prevodovkami by pristalo presnejšie radenie a kratšie dráhy. So zreteľom na iba o málo lepšiu dynamiku šesťvalca odporúčame benzínový štvorvalec.

Vykrajuje zákruty

Renault postavil pekné kupé so všetkým, čo k nemu patrí. Nezabudol však na najhlavnejšiu oblasť v doháňaní stanovených cieľov. Podvozok. Aby sa dotiahol na BMW, zadné kolesá vybavil natáčaním závislým od rýchlosti a priečneho zrýchlenia. Ak má byť kupé podľa pôvodnej definície pohodlným autom na dlhé cesty so športovým charakterom a radostným prechádzaním zákrut, Laguna taká je. Stačí málo pootočiť volant a podvozok ako v koľajniciach zahne do zákruty. Vodič môže spočiatku vrhanie sa auta do zákrut vnímať ako veľmi prudké, akoby Laguna vyhľadávala zákruty a nechcela ísť rovno.

41_LAGU_MALE_big.jpg
Tvary zadnej časti pripomínajú kupé exluzívnych značiek. Dvojici výfukov chýba iba poriadny zvuk.

Auto je možno ešte ochotnejšie zatáčať ako BMW so zadným pohonom. Po hranicu priľnavosti a pri náhlej zmene smeru jazdy sa mu minimálne vyrovná. Jediné, čo mu chýba, je radosť zo zakázaného ovocia za hranicou a ideálnejšie rozloženie hmotnosti. Na druhej strane, šofér si s Renaultom vychutná zákruty aj pri bežnej rýchlosti, keď sa nikam neponáhľa, lebo Laguna ich prechádza inak. Výborne. Jediným slabým miestom, môže byť jazda po štrkovej ceste alebo zvyškoch štrku na ceste, kde podvozok s natáčaním zadných kolies pôsobí trochu nervózne. Laguna Coupé si rozumie s kvalitným asfaltom.

Kupujem - nekupujem

Uprednostňujem štíhlejší vzhľad kupé, zadný pohon a pozdĺžne uložený motor. Posed je príliš vysoký a elektronika podvozka až veľmi aktívna. Ľahké nastupovanie, komfort a prejazd zákrut by ma možno dokázali zlomiť ku kúpe. Iba jedno jediné auto by nesmelo existovať - BMW 3 Coupé. Potom by Laguna dostala zelenú. (Rastislav Chvála)

SME spokojní
SME nespokojní

vnútorný priestor
kvalita materiálov
podvozok v zákrutách
tvar predných sedadiel
obsluha navigácie

kvalita radenia
masívny predok

Technické údaje - Renault Laguna GT Coupé

Motor -
Typ 2,0T 16V
Zdvihový objem (cm3) 1998
Výkon (kw/k) 150/205
Pri otáčkach (ot./min.) 5000
Krútiaci moment (Nm) 300
Pri otáčkach (ot./min) 3000
Emisie CO2 (g/km) 194
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2694
Dĺžka (mm) 4643
Šírka (mm) 1812
Výška (mm) 1398
Pohotovostná hmot (kg) 1428
Objem palivovej nádrže (l) 66
Objem batožinového priestoru (l) 423
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 233
Spotreba mesto(l/100 km) 11,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,5
Kombinovaná spotreba 8,2
Spotreba v teste (l/100 km) 10,4
Cena verzie od 32 290 eur

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  2. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  2. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  3. Zahlasujte za ďalší klimatický projekt s podporou dm
  4. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  5. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 062
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 252
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 531
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 827
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 824
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 125
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 438
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 343
  9. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 3 023
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 894
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Otázky a odpovede.


24. sep
Do nemocníc treba prinajmenšom respirátor. Test nezriedka potrebujú aj zaočkovaní.

Dĺžka návštev sa pohybuje v minútach.


19 h
Zdravotný pracovník vkladá tyčinku do tuby po odobratí vzorky na PCR test na ochorenie Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 408-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 596 obetí.


a 4 ďalší 13 h

Neprehliadnite tiež

Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 23 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Covid-19 je po vakcíne kašlíček a soplíček
  2. Milan Tkáč: 5 znakov toho, že rastiete
  3. Soňa Bulbeck: Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice…
  4. Štefan Vidlár: "Dva roky prázdnin"
  5. Miroslav Sabol: Koniec mobingu a ekonomického šikanovania. Nie sme občania 2 triedy.
  6. Martin Šteinübel: Tisíc odtieňov šedej
  7. Anton Sládek: Dunaj VII. Od PKO k Mostu SNP
  8. Pavol Kéri: ČSOB maratón
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 898
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 10 831
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 657
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 392
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 624
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 914
  7. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 4 852
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 396
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu