SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Renault Laguna Cupé splnila úlohu

K nedávnemu videu pridávame ďalšie dojmy. Štýlové kupé natáča v zákrutách zadné kolesá. Radenie prevodovky nedosahuje kvalitu konkurentov, na ktorých Laguna útočí, ale v zákrutách sa im aj s predným pohonom vyrovná.

Prednosti natáčania kolies cítiť pri parkovaní a obchádzaní náhlej prekážky. Vodič nemusí veľmi mykať volantom, auto okamžite zabočí a nerozhádže sa. Riadenie by mohlo byť tuhšie.Prednosti natáčania kolies cítiť pri parkovaní a obchádzaní náhlej prekážky. Vodič nemusí veľmi mykať volantom, auto okamžite zabočí a nerozhádže sa. Riadenie by mohlo byť tuhšie. (Zdroj: Alena Šperková)

BRATISLAVA. Zaútočiť na BMW, Audi a Mercedes ešte neznamená, byť za každú cenu iný. V čase, keď veľa automobiliek chce vytŕčať nad úroveň konkurencie niečím extravagantným, si fanúšikovia automobilovej klasiky cenia, ak auto bojuje tradičnými zbraňami.

Renault nevymýšľal štvordverové kupé a netlačil tretiu verziu súčasného modelu Laguna do bizardných riešení, a dokonca nepotreboval vytvoriť novú triedu. Hrdo vyhlásil, že chce konkurovať prestížnej trojke v klasickej koncepcii kupé. Novinka má dvoje dverí s bezrámovými oknami, štvormiestny interiér, šikmé zadné okno a veľký kufor pod krátkym vekom. Dôveryhodné je už aj to, že Renault sa nesnaží verejnosť zmiasť lacným tvarovým trikom. Dokonca na pomery nedávnej minulosti značky je dizajn veľmi triezvy.

Otvorená papuľa zíva

Medzi francúzskymi značkami veľmi populárna obrovská mriežka chladiča neminula ani Renault a v tom si môžu s Peugeotom podať ruky. Odhliadnuc od subjektívneho názoru na dizajn, veľká mreža sa dosť ťažko čistí. Predok je v porovnaní s liftbackom o niečo pútavejší. Čiastočne nám pripomína veľrybu. Pohľad na zadok poteší viac, lebo vzdialene pripomína Aston Martin alebo iné Coupé veľkých mien.

44_LAGU_MALE_big.jpg
Klasika - bezrámové okná, široké dvere a komfortný interiér.

Dobre vyzerajú do šírky roztiahnuté blatníky a smerom k nim sa zužujúce zadné okno. Dvere s bezrámovými oknami zasahujú ďaleko za predné sedadlá a o vyššej kvalite auta svedčí zvuk pri ich zatváraní. V podstate všetky prvky, detaily a materiály sú na rovni konkurentov drahších o pár tisíc eur. Mierne zaostáva utlmenie podvozka na rozbitej ceste. Interiér ako celok plní istú dávku prestíže, ktorý automobilka sľubuje. V podstate však ide o pohľadné kupé na dlhé cesty.

S nádychom športového auta

Interiér nehazarduje s vkusom zákazníkov, pretože Renault zvolil jednoduché línie a klasickú koncepciu. Kovová hlavica radiacej páky pripomína pravé športové auto a ak práve nesvietilo do auta slnko, dobre padne do ruky. Rozhorúčená však urýchľuje radenie, lebo sa nedá dlho držať. Elektrické ovládanie veľkých predných sedadiel s dobrým tvarom si treba v základnej verzii GT zaplatiť.

45_LAGU_MALE_big.jpg
Na interiéri a materiáloch si dal Renault záležať. Prístrojová doska má vlastný štýl, zaujímavé tvary, ale malé tlačidlá niektorých ovládačov.

Vodič a spolujazdec nesedia vo vyslovených korýtkach, ale pohodlných športových seadlách. Slušný komfort sedenia si užijú cestujúci vzadu, kde sa výrobca tiež pohral s tvarovaním a vyhotovením sedadiel. Volant má radikálnejšie tvary, než sedadlá a dobrý hrubý veniec. Dvojzónová klimatizácia dokáže fungovať v troch režimoch automatického udržania a dosiahnutia stanovenej teploty. Najlepší je režim Soft na jemné a nie škodlivé fúkanie. Celkovo, interiér má športové prvky, dobre vyzerá a našťastie verzia GT sa neznížila k lacnej imitácii dreva, ale kombinuje plast s hliníkom.

Postačí štvorvalec

Renault oddelil výbavu podľa stupňa motorizácie na štvorvalcové verzie GT a na šesťvalcové s označením Initiale. Samotné výbavy sa odlišujú asi iba v troch prvkoch, ale kto chce k štvorvalcu navigačný systém Carminat DVD alebo audiosústavu Bose musí priplatiť. Šesťvalcové motory majú navigáciu a elektricky ovládané sedadlá s pamäťou v štandarde.

42_LAGU_MALE_big.jpg
Hlavica radiacej páky zdobí interiér a zároveň by ju chcel vodič stále držať v ruke. Iba do momentu, kým sa nezohreje v stojacom aute na slnku. Vtedy treba rýchlo preradiť a pustiť, lebo páli.

Benzínový štvorvalec prepĺňaný turbom je predsa len lacnejší a hlavne ľahší. Možno preto, že šesťvalce sú v ponuke s automatickou prevodovkou. Verzia 2,0T dokáže jazdiť úsporne iba vtedy, ak sa vodič zriekne príjemných záťahov motora pod vplyvom turbodúchadla. Desať litrov na sto kilometrov je reálny dosiahnuteľný priemer. Pod osem litrov to prestáva byť zábava jazdiť. Motoru, ktorý dosahuje výkon 205 koní a krútiaci moment 300 Nm možno vyčítať iba nevýrazný zvuk vo výfuku a vyššie položený vrchol krútiaceho momentu, najmä ak výkon vrcholí už pri 5000 otáčkach. Vzhľadom na konkurenčné motory by mohol mať širšie spektrum efektívnych otáčok a výraznejšiu špičku.

43_LAGU_MALE_big.jpg
Palubný systém Carminat DVD si treba vo verzii GT priplatiť. Jeho ovládanie je celkom intuitívne a logické, zobrazovanie na displeji výborné.

Na dnešné pomery je veľmi dobrá odozva na plynový pedál. Športovému zameraniu verzie GT, dodávanej s manuálnymi prevodovkami by pristalo presnejšie radenie a kratšie dráhy. So zreteľom na iba o málo lepšiu dynamiku šesťvalca odporúčame benzínový štvorvalec.

Vykrajuje zákruty

Renault postavil pekné kupé so všetkým, čo k nemu patrí. Nezabudol však na najhlavnejšiu oblasť v doháňaní stanovených cieľov. Podvozok. Aby sa dotiahol na BMW, zadné kolesá vybavil natáčaním závislým od rýchlosti a priečneho zrýchlenia. Ak má byť kupé podľa pôvodnej definície pohodlným autom na dlhé cesty so športovým charakterom a radostným prechádzaním zákrut, Laguna taká je. Stačí málo pootočiť volant a podvozok ako v koľajniciach zahne do zákruty. Vodič môže spočiatku vrhanie sa auta do zákrut vnímať ako veľmi prudké, akoby Laguna vyhľadávala zákruty a nechcela ísť rovno.

41_LAGU_MALE_big.jpg
Tvary zadnej časti pripomínajú kupé exluzívnych značiek. Dvojici výfukov chýba iba poriadny zvuk.

Auto je možno ešte ochotnejšie zatáčať ako BMW so zadným pohonom. Po hranicu priľnavosti a pri náhlej zmene smeru jazdy sa mu minimálne vyrovná. Jediné, čo mu chýba, je radosť zo zakázaného ovocia za hranicou a ideálnejšie rozloženie hmotnosti. Na druhej strane, šofér si s Renaultom vychutná zákruty aj pri bežnej rýchlosti, keď sa nikam neponáhľa, lebo Laguna ich prechádza inak. Výborne. Jediným slabým miestom, môže byť jazda po štrkovej ceste alebo zvyškoch štrku na ceste, kde podvozok s natáčaním zadných kolies pôsobí trochu nervózne. Laguna Coupé si rozumie s kvalitným asfaltom.

Kupujem - nekupujem

Uprednostňujem štíhlejší vzhľad kupé, zadný pohon a pozdĺžne uložený motor. Posed je príliš vysoký a elektronika podvozka až veľmi aktívna. Ľahké nastupovanie, komfort a prejazd zákrut by ma možno dokázali zlomiť ku kúpe. Iba jedno jediné auto by nesmelo existovať - BMW 3 Coupé. Potom by Laguna dostala zelenú. (Rastislav Chvála)

SME spokojní
SME nespokojní

vnútorný priestor
kvalita materiálov
podvozok v zákrutách
tvar predných sedadiel
obsluha navigácie

kvalita radenia
masívny predok

Technické údaje - Renault Laguna GT Coupé

Motor -
Typ 2,0T 16V
Zdvihový objem (cm3) 1998
Výkon (kw/k) 150/205
Pri otáčkach (ot./min.) 5000
Krútiaci moment (Nm) 300
Pri otáčkach (ot./min) 3000
Emisie CO2 (g/km) 194
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2694
Dĺžka (mm) 4643
Šírka (mm) 1812
Výška (mm) 1398
Pohotovostná hmot (kg) 1428
Objem palivovej nádrže (l) 66
Objem batožinového priestoru (l) 423
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 233
Spotreba mesto(l/100 km) 11,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,5
Kombinovaná spotreba 8,2
Spotreba v teste (l/100 km) 10,4
Cena verzie od 32 290 eur

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 033
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 847
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 168
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 526
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 090
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 279
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 072
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dědečka nakoniec po pojednávaní sudca Marek Filo prepustil.

Sudcovou úlohou nebolo dbať na priania verejnosti. Pozrime sa na argumentáciu sklamaných ľudí.


1 h
Ruský tank T-80, ktorého sa ukrajinskí vojaci zmocnili v Bachmute.

Ruská armáda za sebou zanecháva moderné zbrane aj muzeálne kusy.


18 h
Peter Tkačenko

Hortovi, Hrušovskému a Paškovi by pri pohľade na dnešný parlament zabehlo.


19 h
Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan na summite v Prahe.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 12 h

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


6. okt
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Možno Tanečnica poľná...
  2. Štefan Vidlár: Ožereš sa
  3. Otilia Horrocks: Dajme/te/ v intraviláne maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
  4. Olívia Lacenová: Udržateľné investície opäť ukazujú svoju odolnosť
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  6. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  7. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  8. Erik Kriššák: Dotyk rán
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 983
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 234
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 908
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 258
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 073
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 610
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 870
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 820
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu