SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Z Trenčína zmiznú železničné priecestia

Železničiari a policajti chcú zvýšiť kontroly na priecestiach i mimo nich. V budúcnosti ich majú nahradiť nadjazdy či podjazdy.

Železničiari a policajti chcú častejšie kontrolovať priecestia.Železničiari a policajti chcú častejšie kontrolovať priecestia. (Zdroj: TASR)

TRENČÍN. Železničné priecestia by sa mali stať už o niekoľko rokov minulosťou. V Trenčíne a blízkom okolí je ich na hlavnej trati sedem, priamo v meste dve najfrekventovanejšie.

„Je naplánované mimoúrovňové riešenie priecestia neďaleko firmy Old Herold. Druhé priecestie pri Bille sa pre autá celkom zruší, bude tam iba podchod pre peších. Nové vybudujeme v lokalite Pred poľom, kde bude nadjazd napojený na južný obchvat," povedal Pavol Šulik, odvetvový správca oznamovacej a zabezpečovacej techniky v Trenčíne.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Spolu s policajtmi zo železničnej i štátnej polície kontroloval priecestia aj vo štvrtok 25. júna, v rámci Európskeho dňa bezpečnosti na železničných priecestiach. „Do budúcnosti plánujeme kontroly častejšie. Aj keď vodiči nedostanú pokutu, je to pre nich výstraha. Uvedomia si, že majú cez priecestia prechádzať disciplinovane," povedal František Gažo, hovorca Oblastnej správy Železničnej polície v Žiline.

Do ich kompetencie spadá úsek od Trenčianskej Teplej smerom na sever Slovenska. Iba za minulý mesiac sa tu stali na priecestiach dve smrteľné dopravné nehody, jedna na Kysuciach a druhá v Dolnom Kubíne.

Nehody sa stávajú aj tam, kde chodí málo vlakov

Priecestia so závorami kontrolujú trenčianski železničiari každé dva týždne, tie bez závor raz do mesiaca. Okrem toho chodí trikrát v týždni pochôdzkár. Všetko musí fungovať ako hodinky, po hlavnej trati tu denne prejde aj 120 vlakov. Napriek snahe sa však nehodám celkom zabrániť nedá.

Skryť Vypnúť reklamu

„Chybou je, že vodiči si všímajú skôr závoru ako výstražné svetlá. Závora je však len doplnková, vodiči by mali reagovať už na červené svetlo a zastať," povedal Šulik.

Ak vraj nastane situácia, že by zostali zavretí medzi závorami, lepšie je ich preraziť. „Je to krajné riešenie, ale ak ich neprerazia oni, prerazí ich vlak," vysvetlil Šulik. Najviac nehôd vraj spôsobuje znížená pozornosť vodičov a nedodržiavanie zákona o cestnej premávke. Stávajú sa často práve tam, kde chodí málo vlakov.

„Ľudia sa spoľahnú, že tadiaľ chodí málo vlakov a nezvýšia pozornosť pri prechádzaní priecestia. Frekventované priecestia vodiči vnímajú viac a dávajú si pozor," povedal Peter Major, vedúci strediska bezpečnosti a inšpekcie v Žiline. Všetky nehody sú podľa neho smutné, nepamätá si však prípad, keď pochybil rušňovodič.

Skryť Vypnúť reklamu

Skracovať si cestu sa nemusí vyplatiť

V každom meste si vraj ľudia skracujú cestu cez koľaje, niekde vidieť v tráve aj vyšliapané chodníčky. „Počet nehôd mimo priecestí stúpa. Človek je uponáhľaný, zamyslený, nevšimne si vlak a potom sa stane nešťastie," povedal Gažo. V Trenčíne je takýchto „skratiek" hneď niekoľko. Na niektorých doplatili ľudia za uponáhľanosť aj životom.

Obyvatelia sídliska Pred Poľom križujú koľaje i hlavnú cestu, keď sa chcú dostať na Sihoť III. „Ráno chodievajú cez koľajnice celé skupinky chodcov. Vídavam ich cestou do práce," povedala Lucia. Na tomto úseku zrazil vlak asi pred tromi rokmi ženu, ktorá si ho pre dáždnik nevšimla prichádzať.

Podobne je na tom aj cesta pri futbalovom štadióne, kde sa ľuďom nechce obchádzať parkovisko cez podchod. „Tam, kde nie je osadená tabuľa, že sa jedná o priechod, ľudia porušujú zákon. Máme vytypované takéto miesta a kontrolujeme ich častejšie," povedal Gažo.

Skryť Vypnúť reklamu

Každý prípad riešia vraj policajti individuálne, buď na mieste dohovorom alebo blokovou pokutou do výšky 30 eur. Pokuta v správnom konaní môže byť ešte vyššia, previnilcovi hrozí aj disciplinárny trest či pokarhanie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 761
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 942
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 911
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 388
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 717
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 113
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 590
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 494
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 351
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson