Mišo z Bratislavy nám napísal:
"V pondelok som mobilom odfotil z môjho auta policajta, ktorý sedel vo vedľajšom aute na križovatke a ako správny strážca poriadku, nebol pripútaný. Počas čakania na zelenú sa opiera o volant. Ak by bol pripútaný, cez ľavé rameno by mal čierny pás."
Nie všetci musia byť vždy za volantom pripútaní. Tento policajt sa nepripútal, pretože si to pravdepodobne vyžadovalo plnenie jeho úloh.
§ 8, zákon č. 8/2009 Z.z.
(1) Osoba sediaca na sedadle povinne vybavenom bezpečnostným pásom alebo iným zadržiavacím zariadením je povinná toto zariadenie použiť; to neplatí pre
a) vodiča vozidla ozbrojených síl, ozbrojených bezpečnostných zborov, ozbrojených zborov, Vojenskej polície, obecnej polície, Hasičského a záchranného zboru, ostatných hasičských jednotiek, Horskej záchrannej služby, záchrannej zdravotnej služby, banskej záchrannej služby, Vojenského spravodajstva, Slovenskej informačnej služby a prepravované osoby, ak si to vyžaduje plnenie ich úloh,
b) inštruktora autoškoly, ktorý vykonáva výcvik na vedenie motorového vozidla alebo skúšku z odbornej spôsobilosti,
c) osobu s telesnou výškou menšou ako 150 cm s výnimkou osoby, ktorá je povinná používať zadržiavacie zariadenie podľa podmienok ustanovených v osobitnom predpise,
d) vodiča vozidla taxislužby pri zmluvnej preprave osôb v obci,
e) osobu, ktorá nemôže byť pripútaná zo zdravotných dôvodov; takáto osoba sa musí preukázať osvedčením o oslobodení od použitia bezpečnostných systémov vozidla.
(2) Výnimka podľa odseku 1 písm. b) až d) sa nevzťahuje na osobu, ktorá sa prepravuje na mieste, ktoré je chránené pred účinkami nárazu vozidla airbagom.
Na ďalšej fotke od Jaroslava vidno auto mestskej polície v Košiciach na Moyzesovej ulici. Zastavilo respektíve stálo v zákaze zastavenia, v protismere.
V prípade, že toto auto má udelenú výnimku podľa § 140 zákona o cestnej premávke, môže stáť na mieste, kde to zakazuje dopravná značka Zákaz zastavenia. Nesmie však stáť v protismere, pretože na toto ustanovenie zákona sa výnimka nevzťahuje.
§ 23
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy. Pri státí vodič vozidla nesmie obmedziť pohyb chodcov ani cyklistov.
§ 140
(1) V mimoriadnych a nevyhnutných prípadoch a za predpokladu, že sa tým neohrozí bezpečnosť cestnej premávky, môže sa povoliť výnimka z
a) ustanovení § 35 ods. 1, § 39 ods. 1, 2 a 5; v povolení výnimky sa určia podmienky jej používania, časová a územná platnosť a iné prípadné obmedzenia,
b) z dopravnej značky označujúcej zákaz vjazdu, zákaz zastavenia, zákaz státia, iný zákaz, zónu s dopravným obmedzením, pešiu zónu, obytnú zónu a školskú zónu.
Roman nás upozornil na nasledovný jav:
"Takto elegantne sa parkuje na Budatínskej v Bratislave. Mestská policia ma na to taký názor, že autá sa dajú obísť, nie sú prekážka a priechod nie je vidno. Veď povedzte, vidíte ho?"
Keďže priechod nie je začiernený a vidno ho ako priechod, autá na ňom stáť nesmú.
§ 25
(1) Vodič nesmie zastaviť a stáť
c) na priechode pre chodcov alebo na priechode pre cyklistov a vo vzdialenosti kratšej ako 5 m pred nimi,
Na záver si pozrite fotografie od Mariana, ktorý odfotil autá na parkovisku jedného obchodného centra v Bratislave.
"Tí šoféri si asi hovorili "Však čo, telesne postihnutí môžu parkovať aj inde, hlavne že ja stojím pri vchode". Fotky asi nie sú kvalitné (lebo sú robené mobilným telefónom), ale ako zaujímavosť je vhodné uviesť, že o uličku ďalej sa premávali policati a nič sa nedialo."
Ak aj vy máte nejaké zaujímavé zábery (napr. totemov s cenami PHM zo zahraničia alebo zo Slovenska, dopravných priestupkov alebo iných zaujímavostí z ciest), či už vo forme videa alebo fotografií, pošlite nám ich na e-mailovú adresu magazin@natankuj.sk. Radi ich zverejníme aj s vašim komentárom na Natankuj.sk
Zároveň, v prípade, že poznáte "zvláštne" úseky ciest z celého Slovenska - vo význame zle alebo výnimočne dobre navrhnuté, nejakým spôsobom nebezpečné alebo zaujímavé - nafilmujte ich, odfoťte ich a popíšte svojimi slovami. Pošlite nám vašu skúsenosť na adresu magazin@natankuj.sk, aby sme o "zvláštnych" úsekoch ciest mohli informovať všetkých.