Vyplýva to z návrhu Mýtneho poriadku, ktorý zverejnilo ministerstvo dopravy. Elektronické mýto má začať fungovať od januára 2010, prevádzku systému má na starosti spoločnosť SkyToll.
Firmy, ktorých vozidlá budú platiť mýto, najskôr uzatvoria s prevádzkovateľom systému zmluvu o užívaní vybraných ciest. Následne si budú môcť zvoliť, či si poplatky predplatia alebo ich budú hradiť na faktúru. V takom prípade zložia záruku. Dohodnú si tiež prenájom palubnej jednotky, ktorá zaznamená pohyb vozidla po spoplatnenej časti cestnej siete.
Mýto sa bude dať zaplatiť v hotovosti, bankovým prevodom, inkasom z účtu aj platobnou kartou alebo inou elektronickou formou, ktorú akceptuje prevádzkovateľ systému. V hotovosti sa má vracať preplatok do 100 eur (3012,60 Sk). Kilometer jazdy bude stáť od 6,3 centa (1,90 Sk) do 20,9 centa (6,30 Sk) bez dane z pridanej hodnoty v závislosti od typu cesty a kategórie vozidla.
Za jazdu po slovenských diaľniciach a ďalších cestách sa malo pôvodne začať platiť mýto už začiatkom tohto roka. Pre meškajúci tender, ktorý organizovala Národná diaľničná spoločnosť, sa však jeho štart oneskorí. Mýtne poplatky sa majú vyberať pomocou satelitnej technológie od vodičov nákladných áut, kamiónov a autobusov.
Vodiči osobných áut budú aj naďalej platiť za jazdu po diaľniciach prostredníctvom diaľničných známok, na úhradu elektronickým spôsobom majú prejsť asi od roku 2013. O dodávku a prevádzku mýtneho systému v krajine sa neúspešne uchádzali aj konzorciá ToSy.sk, Slovakpass a rakúsky Kapsch.
leg prl