BRATISLAVA. Oživovať 11 ročné auto je ako nútiť starého otca tancovať breakdance. Nebude to ani zďaleka dokonalé, ale aspoň z toho budete mať zábavu a dedko dobrý pocit, že dokázal rozhýbať svoje staré kosti. Takýmto spôsobom sa dá pozerať aj na Peugeot 206+. Získate možnosť si za celkom slušné peniaze kúpiť celkom slušne vybavený bestseller a v Peugeote budú radi, že nemuseli takmer nič nové vymýšľať a tak predajú ďalšie a ďalšie autá.
Prečo?
Či sa z už poriadne vyvareného čajového vrecka oplatí opäť zalievať nový čaj asi nie je otázka na mieste. Zákaznícky segment pre 206+ zjavne existuje a automobilky už zrejme nebaví sledovať trio Renault Thalia a Dacia Sandero a Logan ako im kradnú zákazníkov, ktorí by si za predpokladu neexistencie tejto trojky pravdepodobne kúpili jedno z množstva malých áut, ktoré za porovnateľnú cenu ponúkajú menej výbavy i miesta.
Peugeot 206+ do tohto boja prichádza s rokmi osvedčeným menom, vynovenou fazónou, avšak aj oveľa horšou priestorovou ponukou a za mierne vyššiu cenu, než má spomínaná trojka.
207 mínus
Nebyť brazílskeho importéra Peugeotov, model 206 by sa pomaly, ale isto stal históriou. V Južnej Amerike sa totiž rozhodli, že nový model 207 jednoducho nepotrebujú a vystačia si iba s ďalším faceliftom 206-tky. Aby zákazníkov dokonale zmiatli, predok zmenili na nerozoznanie od vyspelejšieho brata, grafiku zadných svetiel a zadný nárazník tiež prispôsobili na obraz 207 a dokonca aj interiér zjavne pripomína novší model. Mechanický základ ale vynovili len nepatrne, drobné úpravy sa dotkli napríklad podvozka a prevodovky.
|
Interiér sa podobá na ten v modeli 207, materiály aj spracovanie sú však horšie. |
Pokus o optický klam
Či už zvonku alebo zvnútra, človek sa nemôže ubrániť pocitu, že sa ho niekto snaží oklamať. Zvonku je ešte tento pocit celkom príjemný, hoci podľa nášho názoru facelift modelu 206 skôr uškodil než pomohol. S prižmúrenými očami sa ale dá hovoriť o úspešnej modernizácií, ktorá zakryla vysoký vek auta.
|
Klimatizáciu nájdete vo vyššej výbave Magic Pack v základe, rádio je ale iba za príplatok 300 eur. |
Horšie to je v interiéri. Novou je totiž iba vrchná časť palubnej dosky, meracie prístroje a volant, všetko ostatné vyzerá ako z roku 1998, keď na trh prišla prvá 206-tka. Pri úvodnom posadení sa za volant teda pôsobí interiér moderne, no hneď prvý pohľad na zastarané ovládanie klimatizácie, či rádia a napríklad detaily ako umiestnenie elektrického ovládania okien na stredovom tuneli medzi sedadlami vás prenesú o pár rokov späť. (Napokon nové modely Dacie to tak majú aj dnes). Človek kupujúci si 206+ ale asi vie, do čoho ide a keďže vzhľad a umiestnenie na funkčnosti ovládacích prvkov nič nemení, je všetko v poriadku.
Len pomaly
Na test sme dostali auto vo vyššej z dvoch ponúkaných výbav, avšak so základným motorom objemu 1,1 litra. Posledné väčšie úpravy na tomto agregáte prebehli v roku 1992, v roku 2000 pribudlo viacbodové vstrekovanie, ktoré ale jeho slabé výkonnostné parametre takmer nijak neovplyvnilo. Sotva teda prekvapia jeho úbohé dynamické vlastnosti.
|
K príplatkovému rádiu dostanete aj ovládanie pod volantom. |
|
Batožinový priestor pôsobí veľkým dojmom, ponúka ale dnes už podpriemerných 245 litrov. |
Najlepšie na záver
Počas celého testu sme rozmýšľali, aká cena by bola adekvátna za auto, ktoré technologicky rozhodne nepatrí k najnovším, avšak je nabité výbavou, v ktorej nájdete skoro všetko, čo by ste v takomto aute požadovali. Tá zahŕňa ABS, 2 airbagy, manuálnu klimatizáciu, elektrické ovládanie predných okien, centrálne zamykanie a hmlovky. S rádiom, ktoré v Peugeote ponúkajú za nemalý príplatok 300 eur sa mi však zdá výsledná suma 10.190 eur až príliš prestrelená.
|
Dnes je už umiestnenie ovládania okien v stredovom tuneli pomerne netradičné. |
Kupujem-nekupujem |
S cenou o 3000 eur nižšou by bol Peugeot 206+ dôstojný konkurent obom Daciam a Renaultu Thalia a stálo by za to o ňom uvažovať. Za 10000 eur dnes ale môžete mať aj oveľa modernejšie a lepšie autá. Nekupujem. (Tomáš Kelement) |
Technické parametre - Peugeot 206+
Motor | - |
Typ | 1,1e |
Zdvihový objem (cm3) | 1124 |
Výkon (kw/k) | 44/60 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 5500 |
Krútiaci moment (Nm) | 94 |
Pri otáčkach (ot./min) | 3300 |
Emisie CO2 (g/km) | 135 |
Rozmery | - |
Rázvor náprav (mm) | 2443 |
Dĺžka (mm) | 3872 |
Šírka (mm) | 1655 |
Výška (mm) | 1443 |
Pohotovostná hmot. (kg) | 1013 |
Objem palivovej nádrže (l) | 50 |
Objem batožinového priestoru (l) | 245/1130 |
Prevádzkové hodnoty | - |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 16,1 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 159 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 8,0 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 4,5 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 5,7 |
Spotreba v teste (l/100 km) | 8,1 |
Cena verzie od | 9890 eur |
SME spokojní | SME nespokojní |
-tichý motor | -cena |
-komfortný podvozok | -výkon motora |
- | -jazdné vlastnosti |