SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

BMW X1 v reálnej podobe

Mníchovská automobilka ukazuje reálnu podobu malého BMW X1 a pripája základné technické údaje. Koncepcia auta spočíva v dynamike, ale tiež v širokom praktickom využití.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Pri pohľade na BMW X1 si môžeme dať otázku, do kedy je ešte efektívne rozširovať paletu modelov o najmenšie SUV. Koncept BMW X3 s neveľkými vonkajšími rozmermi a výbornými jazdnými vlastnosťami na ceste má budúcnosť aj v menšej a modernejšej podobe. Či sa bude zákazníkom BMW páčiť X1, ktoré sa z diaľky zozadu podobá na Audi Q5, ukáže čas.

O krok vpredu

Mníchovská automobilka chce udržať náskok v predstavovaní modelov pred najväčším konkurentom od Audi. Kým v španielskom Martorelli minulý týždeň poklepali základný kameň výrobnej haly budúceho modelu Q3, BMW už oznámilo technické parametre aj fotografie sériového modelu X1. BMW začne predaj a Audi odštartuje výrobu Q3 v roku 2011.

Ponúkne slušný kufor

Proporcie karosérie zapadajú do dynamického profilu športovo aktívneho vozidla od BMW ako ho poznáme vo verzii X3. Prvé informácie nasvedčujú tomu, že BMW hľadalo cestu, ako v tejto karosérii vytvoriť slušný priestor. Na batožinový priestor zostalo 420 litrov v základnom usporiadaní a 1350 litrov po sklopení trojdielnych (40:20:40) sedadiel. Automobilka odstraňuje prehrešky väčšieho X3 a ponúka vraj množstvo odkladacích priestorov, ako je dnes v móde, aj panoramatickú strechu.

To najlepšie od BMW

V novom BMW nájdeme množstvo prvkov a technických riešení z iných BMW, vrátane spôsobov, ako v duchu EfficientDynamics usporiť palivo. Auto dostane v závislosti od verzie Auto Start Stop systém, rekuperáciu brzdnej energie a poradcu správneho preradenia. Na šetrení paliva sa má podieľať aj inteligentný systém riadenia xDrive poslednej generácie.

K základnému stabilizačnému a trakčnému systému bude za príplatok domontovaný Performence Control pre vodičov túžiacich po dynamickej jazde s výkonnými brzdami. Napriek rozmerovo nižšej kategórii vozidla BMW nesiahlo po lacných riešeniach a zhotovilo päťprvkovú zadnú nápravu.

Dva motory, šesť verzií

Dominanciu naftových motorov cítiť z motorovej palety, kde je síce v ponuke iba jeden dvojlitrový diesel, ale hneď v troch verziách výkonu a spotreby. Navyše, dve slabšie varianty sa dodávajú s pohonom jednej alebo oboch náprav. BMW X1 príde na trh zatiaľ s benzínovým šesťvalcom naladeným na výkon 190 kW. Maximálna rýchlosť nebude u silných verzií obmedzená výkonom, ale elektronikou, na 205 kilometrov za hodinu. Skutočný potenciál na diaľnici bude možné vyskúšať iba po aplikovaní príplatkového “high speed set up”.

Komplikuje označovanie

BMW, známe jednoduchým označovaním modelov, v ostatnom čase pridáva písmená. Na jednej strane propaguje technológie pod kapotou a na strane druhej mätie zákazníka číselnými údajmi. Skratka 23d už dávnejšie neznamená objem štvorvalca 2,3 litra, ale verziu dvojlitra s najvyšším výkonom. Kvôli prehľadu o novinke uvádzame charakteristiky jednotlivých verzií označených xDrive a sDrive v závislosti od typu pohonu.

Verzie BMW X1 pri uvedení vozidla na trh

BMW X1 xDrive28i
radový šesťvalec, s hliníkovo-magnéziovým blokom
Valvetronic a dvojitý VANOS

Objem valcov 2996 cm3
Výkon 190 kW (258k) pri 6600 otáčkach
Krút. moment 310 Nm od 2600 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 9,4 l/100 km
Emisie CO2 219 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive23d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
BMW Twin Power Turbo, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 150 kW (204k) pri 4400 otáčkach
Krút. moment 400 Nm od 2000 do 2250 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 6,3l/100 km
Emisie CO2 167 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive20d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 5,8l/100 km
Emisie CO2 153 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 sDrive20d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 5,3 l/100 km
Emisie CO2 139 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive18d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy
Maximálna rýchlosť 195 km/h
Priemerná spotreba 5,7 l/100 km
Emisie CO2 150 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 sDrive18d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Priemerná spotreba 5,2 l/100 km
Emisie CO2 136 g/km
Emisná norma Euro 5
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 625
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 912
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 843
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 450
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 845
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 756
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 162
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 490
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Putin oznámil anexiu okupovaných ukrajinských území.

Získaných území sa už Rusko nechce vzdať.


14m
Talianska pravicovo-populistická politička Giorgia Meloniová.

Sme svedkami konca liberalizmu a návratu k politike druhej svetovej vojny?


28. sep
Výsledok referenda s mizivou účasťou, ktoré sa navyše konali pod hlavňami samopalov. Na snímke zľava Moskvou dosadený šéf okupačnej správy Chersonskej oblasti Vladimir Saldo, proruský dosadený líder Záporožskej oblasti Jevgenij Balickij, ruský prezident Vladimir Putin (uprostred), líder samozvanej Doneckej ľudovej republiky Denis Pušilin a vodca samozvanej Luhanskej ľudovej republiky Leonid Pasečnik mávajú počas slávnostného podpisu zmlúv o pripojení štyroch regiónov Ukrajiny k Rusku.

USA by mohli Ukrajine dodať zbrane, ktorými dokáže udrieť hlboko na území Ruska. Podľa analytika to však neurobia.


4 h

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 21 h

Blogy SME

  1. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  2. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  3. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  4. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  5. Štefan Vidlár: Hmm...
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  7. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  8. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 934
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 708
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 545
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 319
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 662
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 816
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 409
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 866
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu