SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

BMW X1 v reálnej podobe

Mníchovská automobilka ukazuje reálnu podobu malého BMW X1 a pripája základné technické údaje. Koncepcia auta spočíva v dynamike, ale tiež v širokom praktickom využití.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Pri pohľade na BMW X1 si môžeme dať otázku, do kedy je ešte efektívne rozširovať paletu modelov o najmenšie SUV. Koncept BMW X3 s neveľkými vonkajšími rozmermi a výbornými jazdnými vlastnosťami na ceste má budúcnosť aj v menšej a modernejšej podobe. Či sa bude zákazníkom BMW páčiť X1, ktoré sa z diaľky zozadu podobá na Audi Q5, ukáže čas.

O krok vpredu

Mníchovská automobilka chce udržať náskok v predstavovaní modelov pred najväčším konkurentom od Audi. Kým v španielskom Martorelli minulý týždeň poklepali základný kameň výrobnej haly budúceho modelu Q3, BMW už oznámilo technické parametre aj fotografie sériového modelu X1. BMW začne predaj a Audi odštartuje výrobu Q3 v roku 2011.

Ponúkne slušný kufor

Proporcie karosérie zapadajú do dynamického profilu športovo aktívneho vozidla od BMW ako ho poznáme vo verzii X3. Prvé informácie nasvedčujú tomu, že BMW hľadalo cestu, ako v tejto karosérii vytvoriť slušný priestor. Na batožinový priestor zostalo 420 litrov v základnom usporiadaní a 1350 litrov po sklopení trojdielnych (40:20:40) sedadiel. Automobilka odstraňuje prehrešky väčšieho X3 a ponúka vraj množstvo odkladacích priestorov, ako je dnes v móde, aj panoramatickú strechu.

To najlepšie od BMW

V novom BMW nájdeme množstvo prvkov a technických riešení z iných BMW, vrátane spôsobov, ako v duchu EfficientDynamics usporiť palivo. Auto dostane v závislosti od verzie Auto Start Stop systém, rekuperáciu brzdnej energie a poradcu správneho preradenia. Na šetrení paliva sa má podieľať aj inteligentný systém riadenia xDrive poslednej generácie.

K základnému stabilizačnému a trakčnému systému bude za príplatok domontovaný Performence Control pre vodičov túžiacich po dynamickej jazde s výkonnými brzdami. Napriek rozmerovo nižšej kategórii vozidla BMW nesiahlo po lacných riešeniach a zhotovilo päťprvkovú zadnú nápravu.

Dva motory, šesť verzií

Dominanciu naftových motorov cítiť z motorovej palety, kde je síce v ponuke iba jeden dvojlitrový diesel, ale hneď v troch verziách výkonu a spotreby. Navyše, dve slabšie varianty sa dodávajú s pohonom jednej alebo oboch náprav. BMW X1 príde na trh zatiaľ s benzínovým šesťvalcom naladeným na výkon 190 kW. Maximálna rýchlosť nebude u silných verzií obmedzená výkonom, ale elektronikou, na 205 kilometrov za hodinu. Skutočný potenciál na diaľnici bude možné vyskúšať iba po aplikovaní príplatkového “high speed set up”.

Komplikuje označovanie

BMW, známe jednoduchým označovaním modelov, v ostatnom čase pridáva písmená. Na jednej strane propaguje technológie pod kapotou a na strane druhej mätie zákazníka číselnými údajmi. Skratka 23d už dávnejšie neznamená objem štvorvalca 2,3 litra, ale verziu dvojlitra s najvyšším výkonom. Kvôli prehľadu o novinke uvádzame charakteristiky jednotlivých verzií označených xDrive a sDrive v závislosti od typu pohonu.

Verzie BMW X1 pri uvedení vozidla na trh

BMW X1 xDrive28i
radový šesťvalec, s hliníkovo-magnéziovým blokom
Valvetronic a dvojitý VANOS

Objem valcov 2996 cm3
Výkon 190 kW (258k) pri 6600 otáčkach
Krút. moment 310 Nm od 2600 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 9,4 l/100 km
Emisie CO2 219 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive23d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
BMW Twin Power Turbo, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 150 kW (204k) pri 4400 otáčkach
Krút. moment 400 Nm od 2000 do 2250 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 6,3l/100 km
Emisie CO2 167 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive20d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 5,8l/100 km
Emisie CO2 153 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 sDrive20d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 5,3 l/100 km
Emisie CO2 139 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive18d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy
Maximálna rýchlosť 195 km/h
Priemerná spotreba 5,7 l/100 km
Emisie CO2 150 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 sDrive18d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Priemerná spotreba 5,2 l/100 km
Emisie CO2 136 g/km
Emisná norma Euro 5
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 24 970
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 998
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 792
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 526
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 841
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 746
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 472
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 368
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 156
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 143
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

NAKA zadržala špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika

Dôvodo zadržania zatiaľ nie je známy.

Dušan Kováčik.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept