SME

BMW X1 v reálnej podobe

Mníchovská automobilka ukazuje reálnu podobu malého BMW X1 a pripája základné technické údaje. Koncepcia auta spočíva v dynamike, ale tiež v širokom praktickom využití.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Pri pohľade na BMW X1 si môžeme dať otázku, do kedy je ešte efektívne rozširovať paletu modelov o najmenšie SUV. Koncept BMW X3 s neveľkými vonkajšími rozmermi a výbornými jazdnými vlastnosťami na ceste má budúcnosť aj v menšej a modernejšej podobe. Či sa bude zákazníkom BMW páčiť X1, ktoré sa z diaľky zozadu podobá na Audi Q5, ukáže čas.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O krok vpredu

Mníchovská automobilka chce udržať náskok v predstavovaní modelov pred najväčším konkurentom od Audi. Kým v španielskom Martorelli minulý týždeň poklepali základný kameň výrobnej haly budúceho modelu Q3, BMW už oznámilo technické parametre aj fotografie sériového modelu X1. BMW začne predaj a Audi odštartuje výrobu Q3 v roku 2011.

SkryťVypnúť reklamu

Ponúkne slušný kufor

Proporcie karosérie zapadajú do dynamického profilu športovo aktívneho vozidla od BMW ako ho poznáme vo verzii X3. Prvé informácie nasvedčujú tomu, že BMW hľadalo cestu, ako v tejto karosérii vytvoriť slušný priestor. Na batožinový priestor zostalo 420 litrov v základnom usporiadaní a 1350 litrov po sklopení trojdielnych (40:20:40) sedadiel. Automobilka odstraňuje prehrešky väčšieho X3 a ponúka vraj množstvo odkladacích priestorov, ako je dnes v móde, aj panoramatickú strechu.

To najlepšie od BMW

V novom BMW nájdeme množstvo prvkov a technických riešení z iných BMW, vrátane spôsobov, ako v duchu EfficientDynamics usporiť palivo. Auto dostane v závislosti od verzie Auto Start Stop systém, rekuperáciu brzdnej energie a poradcu správneho preradenia. Na šetrení paliva sa má podieľať aj inteligentný systém riadenia xDrive poslednej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

K základnému stabilizačnému a trakčnému systému bude za príplatok domontovaný Performence Control pre vodičov túžiacich po dynamickej jazde s výkonnými brzdami. Napriek rozmerovo nižšej kategórii vozidla BMW nesiahlo po lacných riešeniach a zhotovilo päťprvkovú zadnú nápravu.

Dva motory, šesť verzií

Dominanciu naftových motorov cítiť z motorovej palety, kde je síce v ponuke iba jeden dvojlitrový diesel, ale hneď v troch verziách výkonu a spotreby. Navyše, dve slabšie varianty sa dodávajú s pohonom jednej alebo oboch náprav. BMW X1 príde na trh zatiaľ s benzínovým šesťvalcom naladeným na výkon 190 kW. Maximálna rýchlosť nebude u silných verzií obmedzená výkonom, ale elektronikou, na 205 kilometrov za hodinu. Skutočný potenciál na diaľnici bude možné vyskúšať iba po aplikovaní príplatkového “high speed set up”.

SkryťVypnúť reklamu

Komplikuje označovanie

BMW, známe jednoduchým označovaním modelov, v ostatnom čase pridáva písmená. Na jednej strane propaguje technológie pod kapotou a na strane druhej mätie zákazníka číselnými údajmi. Skratka 23d už dávnejšie neznamená objem štvorvalca 2,3 litra, ale verziu dvojlitra s najvyšším výkonom. Kvôli prehľadu o novinke uvádzame charakteristiky jednotlivých verzií označených xDrive a sDrive v závislosti od typu pohonu.

Verzie BMW X1 pri uvedení vozidla na trh

BMW X1 xDrive28i
radový šesťvalec, s hliníkovo-magnéziovým blokom
Valvetronic a dvojitý VANOS

Objem valcov 2996 cm3
Výkon 190 kW (258k) pri 6600 otáčkach
Krút. moment 310 Nm od 2600 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 9,4 l/100 km
Emisie CO2 219 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive23d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
BMW Twin Power Turbo, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 150 kW (204k) pri 4400 otáčkach
Krút. moment 400 Nm od 2000 do 2250 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 6,3l/100 km
Emisie CO2 167 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive20d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Objem valcov 1995 cm3
Výkon 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 5,8l/100 km
Emisie CO2 153 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 sDrive20d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 5,3 l/100 km
Emisie CO2 139 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive18d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy
Maximálna rýchlosť 195 km/h
Priemerná spotreba 5,7 l/100 km
Emisie CO2 150 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 sDrive18d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Priemerná spotreba 5,2 l/100 km
Emisie CO2 136 g/km
Emisná norma Euro 5
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 520
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 912
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 569
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 440
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 121
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 482
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 539
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 323
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 249
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu