BRATISLAVA. Pri pohľade na BMW X1 si môžeme dať otázku, do kedy je ešte efektívne rozširovať paletu modelov o najmenšie SUV. Koncept BMW X3 s neveľkými vonkajšími rozmermi a výbornými jazdnými vlastnosťami na ceste má budúcnosť aj v menšej a modernejšej podobe. Či sa bude zákazníkom BMW páčiť X1, ktoré sa z diaľky zozadu podobá na Audi Q5, ukáže čas.
O krok vpredu
Mníchovská automobilka chce udržať náskok v predstavovaní modelov pred najväčším konkurentom od Audi. Kým v španielskom Martorelli minulý týždeň poklepali základný kameň výrobnej haly budúceho modelu Q3, BMW už oznámilo technické parametre aj fotografie sériového modelu X1. BMW začne predaj a Audi odštartuje výrobu Q3 v roku 2011.
Ponúkne slušný kufor
Proporcie karosérie zapadajú do dynamického profilu športovo aktívneho vozidla od BMW ako ho poznáme vo verzii X3. Prvé informácie nasvedčujú tomu, že BMW hľadalo cestu, ako v tejto karosérii vytvoriť slušný priestor. Na batožinový priestor zostalo 420 litrov v základnom usporiadaní a 1350 litrov po sklopení trojdielnych (40:20:40) sedadiel. Automobilka odstraňuje prehrešky väčšieho X3 a ponúka vraj množstvo odkladacích priestorov, ako je dnes v móde, aj panoramatickú strechu.
To najlepšie od BMW
V novom BMW nájdeme množstvo prvkov a technických riešení z iných BMW, vrátane spôsobov, ako v duchu EfficientDynamics usporiť palivo. Auto dostane v závislosti od verzie Auto Start Stop systém, rekuperáciu brzdnej energie a poradcu správneho preradenia. Na šetrení paliva sa má podieľať aj inteligentný systém riadenia xDrive poslednej generácie.
K základnému stabilizačnému a trakčnému systému bude za príplatok domontovaný Performence Control pre vodičov túžiacich po dynamickej jazde s výkonnými brzdami. Napriek rozmerovo nižšej kategórii vozidla BMW nesiahlo po lacných riešeniach a zhotovilo päťprvkovú zadnú nápravu.
Dva motory, šesť verzií
Dominanciu naftových motorov cítiť z motorovej palety, kde je síce v ponuke iba jeden dvojlitrový diesel, ale hneď v troch verziách výkonu a spotreby. Navyše, dve slabšie varianty sa dodávajú s pohonom jednej alebo oboch náprav. BMW X1 príde na trh zatiaľ s benzínovým šesťvalcom naladeným na výkon 190 kW. Maximálna rýchlosť nebude u silných verzií obmedzená výkonom, ale elektronikou, na 205 kilometrov za hodinu. Skutočný potenciál na diaľnici bude možné vyskúšať iba po aplikovaní príplatkového “high speed set up”.
Komplikuje označovanie
BMW, známe jednoduchým označovaním modelov, v ostatnom čase pridáva písmená. Na jednej strane propaguje technológie pod kapotou a na strane druhej mätie zákazníka číselnými údajmi. Skratka 23d už dávnejšie neznamená objem štvorvalca 2,3 litra, ale verziu dvojlitra s najvyšším výkonom. Kvôli prehľadu o novinke uvádzame charakteristiky jednotlivých verzií označených xDrive a sDrive v závislosti od typu pohonu.
Verzie BMW X1 pri uvedení vozidla na trh
BMW X1 xDrive28i
radový šesťvalec, s hliníkovo-magnéziovým blokom
Valvetronic a dvojitý VANOS
Objem valcov | 2996 cm3 |
Výkon | 190 kW (258k) pri 6600 otáčkach |
Krút. moment | 310 Nm od 2600 do 3000 otáčok |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | za 6,8 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 205 km/h |
Priemerná spotreba | 9,4 l/100 km |
Emisie CO2 | 219 g/km |
Emisná norma | Euro 5 |
BMW X1 xDrive23d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
BMW Twin Power Turbo, priame vstrekovanie
Objem valcov | 1995 cm3 |
Výkon | 150 kW (204k) pri 4400 otáčkach |
Krút. moment | 400 Nm od 2000 do 2250 otáčok |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | za 7,3 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 205 km/h |
Priemerná spotreba | 6,3l/100 km |
Emisie CO2 | 167 g/km |
Emisná norma | Euro 5 |
BMW X1 xDrive20d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie
Objem valcov | 1995 cm3 |
Výkon | 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach |
Krút. moment | 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | za 8,4 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 205 km/h |
Priemerná spotreba | 5,8l/100 km |
Emisie CO2 | 153 g/km |
Emisná norma | Euro 5 |
BMW X1 sDrive20d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie
Objem valcov | 1995 cm3 |
Výkon | 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach |
Krút. moment | 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | za 8,1 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 205 km/h |
Priemerná spotreba | 5,3 l/100 km |
Emisie CO2 | 139 g/km |
Emisná norma | Euro 5 |
BMW X1 xDrive18d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie
Objem valcov | 1995 cm3 |
Výkon | 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach |
Krút. moment | 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | za 10,1 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 195 km/h |
Priemerná spotreba | 5,7 l/100 km |
Emisie CO2 | 150 g/km |
Emisná norma | Euro 5 |
BMW X1 sDrive18d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie
Objem valcov | 1995 cm3 |
Výkon | 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach |
Krút. moment | 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | za 9,6 sekundy |
Maximálna rýchlosť | 200 km/h |
Priemerná spotreba | 5,2 l/100 km |
Emisie CO2 | 136 g/km |
Emisná norma | Euro 5 |