SME

BMW X1 v reálnej podobe

Mníchovská automobilka ukazuje reálnu podobu malého BMW X1 a pripája základné technické údaje. Koncepcia auta spočíva v dynamike, ale tiež v širokom praktickom využití.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Pri pohľade na BMW X1 si môžeme dať otázku, do kedy je ešte efektívne rozširovať paletu modelov o najmenšie SUV. Koncept BMW X3 s neveľkými vonkajšími rozmermi a výbornými jazdnými vlastnosťami na ceste má budúcnosť aj v menšej a modernejšej podobe. Či sa bude zákazníkom BMW páčiť X1, ktoré sa z diaľky zozadu podobá na Audi Q5, ukáže čas.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O krok vpredu

Mníchovská automobilka chce udržať náskok v predstavovaní modelov pred najväčším konkurentom od Audi. Kým v španielskom Martorelli minulý týždeň poklepali základný kameň výrobnej haly budúceho modelu Q3, BMW už oznámilo technické parametre aj fotografie sériového modelu X1. BMW začne predaj a Audi odštartuje výrobu Q3 v roku 2011.

SkryťVypnúť reklamu

Ponúkne slušný kufor

Proporcie karosérie zapadajú do dynamického profilu športovo aktívneho vozidla od BMW ako ho poznáme vo verzii X3. Prvé informácie nasvedčujú tomu, že BMW hľadalo cestu, ako v tejto karosérii vytvoriť slušný priestor. Na batožinový priestor zostalo 420 litrov v základnom usporiadaní a 1350 litrov po sklopení trojdielnych (40:20:40) sedadiel. Automobilka odstraňuje prehrešky väčšieho X3 a ponúka vraj množstvo odkladacích priestorov, ako je dnes v móde, aj panoramatickú strechu.

To najlepšie od BMW

V novom BMW nájdeme množstvo prvkov a technických riešení z iných BMW, vrátane spôsobov, ako v duchu EfficientDynamics usporiť palivo. Auto dostane v závislosti od verzie Auto Start Stop systém, rekuperáciu brzdnej energie a poradcu správneho preradenia. Na šetrení paliva sa má podieľať aj inteligentný systém riadenia xDrive poslednej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

K základnému stabilizačnému a trakčnému systému bude za príplatok domontovaný Performence Control pre vodičov túžiacich po dynamickej jazde s výkonnými brzdami. Napriek rozmerovo nižšej kategórii vozidla BMW nesiahlo po lacných riešeniach a zhotovilo päťprvkovú zadnú nápravu.

Dva motory, šesť verzií

Dominanciu naftových motorov cítiť z motorovej palety, kde je síce v ponuke iba jeden dvojlitrový diesel, ale hneď v troch verziách výkonu a spotreby. Navyše, dve slabšie varianty sa dodávajú s pohonom jednej alebo oboch náprav. BMW X1 príde na trh zatiaľ s benzínovým šesťvalcom naladeným na výkon 190 kW. Maximálna rýchlosť nebude u silných verzií obmedzená výkonom, ale elektronikou, na 205 kilometrov za hodinu. Skutočný potenciál na diaľnici bude možné vyskúšať iba po aplikovaní príplatkového “high speed set up”.

SkryťVypnúť reklamu

Komplikuje označovanie

BMW, známe jednoduchým označovaním modelov, v ostatnom čase pridáva písmená. Na jednej strane propaguje technológie pod kapotou a na strane druhej mätie zákazníka číselnými údajmi. Skratka 23d už dávnejšie neznamená objem štvorvalca 2,3 litra, ale verziu dvojlitra s najvyšším výkonom. Kvôli prehľadu o novinke uvádzame charakteristiky jednotlivých verzií označených xDrive a sDrive v závislosti od typu pohonu.

Verzie BMW X1 pri uvedení vozidla na trh

BMW X1 xDrive28i
radový šesťvalec, s hliníkovo-magnéziovým blokom
Valvetronic a dvojitý VANOS

Objem valcov 2996 cm3
Výkon 190 kW (258k) pri 6600 otáčkach
Krút. moment 310 Nm od 2600 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 9,4 l/100 km
Emisie CO2 219 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive23d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
BMW Twin Power Turbo, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 150 kW (204k) pri 4400 otáčkach
Krút. moment 400 Nm od 2000 do 2250 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 6,3l/100 km
Emisie CO2 167 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive20d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Objem valcov 1995 cm3
Výkon 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 5,8l/100 km
Emisie CO2 153 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 sDrive20d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 130 kW (177k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 350 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy
Maximálna rýchlosť 205 km/h
Priemerná spotreba 5,3 l/100 km
Emisie CO2 139 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 xDrive18d
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy
Maximálna rýchlosť 195 km/h
Priemerná spotreba 5,7 l/100 km
Emisie CO2 150 g/km
Emisná norma Euro 5

BMW X1 sDrive18d (zadný pohon)
radový štvorvalec, s hliníkovým blokom
turbo s variabilnou geometriou, priame vstrekovanie

Objem valcov 1995 cm3
Výkon 105 kW (143 k) pri 4000 otáčkach
Krút. moment 320 Nm od 1750 do 3000 otáčok
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Priemerná spotreba 5,2 l/100 km
Emisie CO2 136 g/km
Emisná norma Euro 5
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  8. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 10 373
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 10 215
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 893
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 027
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 239
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 870
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 790
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 579
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Ficove triky sa pred zavretými dverami Friedricha Merza zmenili na Ficove tiky.
  2. Rastislav Puchala: Fico má pravdu. Režimy v Číne a Vietname sú vysoko inšpiratívne
  3. Tomáš Hrubý: Byt bez dverí
  4. Martin Turčan: Copak je to za vojáka?
  5. Erik Kriššák: Radoslava Hubeková – Intersvet
  6. Vladimír Čuchran: Vojačkovia
  7. Ľubica Adamková: Máte PZP? Takto vás môže prekvapiť.
  8. Oskar Kaman: Staromešťan opäť na odstrel
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 911
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 123
  3. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 979
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 375
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 6 119
  6. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 852
  7. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 650
  8. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 4 699
  1. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  2. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  3. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  4. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  8. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
SkryťZatvoriť reklamu