SME

Krátky test verzie: Suzuki Grand Vitara 3,2 V6

Veľký benzínový šesťvalec nemusí byť strašiak. Spotrebuje viac ako diesel, ale ponúka podstatne vyššiu kvalitu jazdy. Grand Vitara zvládne terén aj pracovne, nielen víkendovo.

(Zdroj: autor)

BREZNO. Len desať percent z predaja modelov Suzuki Grand Vitara pripadne v našich podmienkach na verziu s benzínovým šesťvalcom. Približne s rovnako desaťpercentným nadšením sme sadali za volant šesťvalcovej Grand Vitary. Ovplyvnení náladami na trhu hľadáme odpoveď na otázku, kto by si vôbec kupoval šesťvalec a ešte s automatickou prevodovkou. Prvé kilometre dávajú za pravdu Suzuki, že túto verziu sa oplatí vyrábať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kde sú konkurenti? Akciové ponuky favorizujú diesel a benzínový dvojliter, avšak bez automatickej prevodovky. Diesel v porovnateľnej výbave stojí o nezanedbateľné tri tisícky eur menej a bez praktickej skúsenosti musí byť jasné, že bude mať nižšiu spotrebu ako šesťvalec.

SkryťVypnúť reklamu

Na asfaltových cestách nepatrí k vykrajovačom zákrut. Po nerovnom povrchu jazdí výborne. Najmä pohon všetkých kolies zodpovedá terénnemu autu.

Grand Vitara 3,2 V6 ukrajuje prvé kilometre inak, ako sme čakali. Ľahko zo seba vydáva silu a napriek vyššej stavbe si udržiava dobrú stabilitu a nízky hluk vo vysokej rýchlosti. Po jazdeckej stránke na cestách nikdy nedosiahne úroveň BMW X3 alebo Mercedesu GLK, ale tiež stojí podstatne menej a skôr menovaného schová v teréne do vrecka.

Hľadať riešenie v modeloch Suzuki je veľmi jednoduché. Buď si niekto kúpi diesel alebo siahne zaľúbený po šesťvalci.

Ostatní konkurenti v cenovom intervale podobný šesťvalec neponúkajú, preto je pozícia šesťvalcovej verzie dominantná. Ťažšie bude rozhodovanie v rámci značky Suzuki. Bez možnosti výberu Jemné dokrášlenie smerovkami v zrkadlách a inými drobnosťami Grand Vitare prospelo a zároveň nepošliapalo jej klasický výraz. Aspoň nevyzerá tak sladko ako ostatné SUV, medzi ktoré patrí iba čiastočne. Rezervné koleso ostalo na zadných dverách, teda treba počítať s väčším priestorom pri otváraní.

SkryťVypnúť reklamu

Jeden stupeň vybavenia nedáva zákazníkovi možnosť špekulovať. V aute je v podstate všetko, čo treba.

Akurát dažďový senzor chýba.

Grand Vitara 3,2 V6 JLX-EL je len jedna, v jednej konfigurácii výbavy a s koženým poťahom sedadiel. S výnimkou nanútenej kože je zostava prvkov veľmi prijateľná. Z nášho pohľadu sú dôležité xenónové svetlá, ESP, sada šiestich airbagov a dvojzónová automatická klimatizácia. Do úvahy prichádza iba mobilná navigácia a vo výbave chýba dažďový senzor. Dobrý pomer ceny a výbavy ešte umocňuje ponuka stáleho a redukovaného pohonu všetkých kolies.

Vrcholná Grand Vitara 3,2 V6 stojí 29 500 eur. Konkurenta v tejto cenovej hladine s podobným motorom nemá.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér tvarmi neprekračuje tvarovú jednoduchosť Suzuki, ale je japonsky pekný a mimoriadne kvalitne urobený. Dotykové LCD by sa sem rozhodne nehodilo. Zaujímavé, ako dokáže jednoduchosť dnes nadchnúť, možno je to individuálne, ale v Grand Vitare sme sa cítili veľmi, veľmi príjemne. Trafil sa do spotreby Podľa papierových údajov pod prednou kapotou nie je starý chromý šesťvalec, ale moderný motor s výkonom 171 kilowattov a krútiacim momentom 291 Nm. Na športový trojliter málo, na Grand Vitaru akurát. Prvé kilometre vyvolávajú pocit, akoby bola táto Grand Vitara z iného sveta, lebo ide výrazne tichšie ako diesel. Pri dobre položenom krútiacom momente môže aj prevodovka pracovať ležérne a nie je nutné počítať milisekundy preradenia. Hoci istá časť sily motora zaniká v preklze meniča, reakcie sú rýchle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Palubný počítač ukazoval na konci testu spotrebu iba o desatinu väčšiu ako priemer výrobcu.

Pre dobrý pocit z jazdy je najdôležitejšie, že motor na plyn reaguje okamžite a automat zbytočne nepodraďuje, ale snaží sa využívať krútiaci moment. Týždňový redakčný test končil s rovnakou spotrebou ako udáva výrobca, hoci podiel jazdy mimo mesta bol dominantný, nevynechali sme skúšanie v teréne, kde je šesťvalec na nezaplatenie. Ľahko a bez turba Na rozblatenej a nespevnenej ceste lesom sa ide lepšie so šesťvalcom a automatom. Meter po metri ukrajuje Grand Vitara s takmer nehlučným motorom z blatistej cesty a konečne máme pocit moci nad plynovým pedálom.

Pri tomto pohone možno bez váhania použiť označenie 4x4.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Presne možno dávkovať tichú silu, netreba čakať na fúknutie turbodúchadla a počúvať otravný diesel. Silný motor ukázal v teréne, v čom je jeho pridaná hodnota. Radosť oželieť spotrebu Grand Vitara s redukčnou prevodovkou a vlastnosťami v teréne presahuje vlastnosti bežných SUV. Na ceste sa vyrovná priemerným. Model so šesťvalcom vzbudil dôvodné podozrenie, že to nie je Grand Vitara, ale niečo iné, pretože vo verzii 3,2 V6 sa javí úplne inak, lepšie.

Pre Grand Vitaru môže byť terén pracovným prostredím, nie iba miestom občasného výletu.

Je to klasik, ktorý vo svojej cenovej triede nemá konkurenta s obdobným motorom. Pôvodné, iba desaťpercentné nadšenie z testovania sa zmenilo na presvedčenie kúpiť si radšej V6 ako diesel. Jediným mínusom je spotreba reálne vyššia o dva litre oproti nafte, plusov je podstatne viac. Technické parametre – Grand Vitara 3,2 V6 Motor -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Typ N32A

Zdvihový objem (cm3) 3195

Výkon (kw/k) 171/232

Pri otáčkach (ot./min.) 6200

Krútiaci moment (Nm) 291

Pri otáčkach (ot./min) 3200

Emisie CO2 (g/km) 245

Emisná norma EURO 5

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2640

Dĺžka (mm) 4500

Šírka vpredu (mm) 1810

Výška (mm) 1695

Pohotovostná hmot (kg) 1677-1753

Objem palivovej nádrže (l) 66

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) ???

Maximálna rýchlosť (km/h) 200

Spotreba mesto(l/100 km) 14,7

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 8,4

Kombinovaná spotreba 10,7

Servisný interval verzie 15 000 km

Záruka na vozidlo 3 roky alebo 100 000 km

Cena verzie 29 500 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  8. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 16 116
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 266
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 915
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 327
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 863
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 826
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 307
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 178
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  2. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  3. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  4. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  5. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  6. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 105. /
  7. Martin Turčan: Manifest občianskej bezmocnosti
  8. Tomáš Karľa: Mikael Stanne: Príbeh hlasu Dark Tranquillity
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 585
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 41 819
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 318
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 17 615
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 353
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 197
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 909
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 482
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu