SME

Krátky test verzie: Suzuki Grand Vitara 3,2 V6

Veľký benzínový šesťvalec nemusí byť strašiak. Spotrebuje viac ako diesel, ale ponúka podstatne vyššiu kvalitu jazdy. Grand Vitara zvládne terén aj pracovne, nielen víkendovo.

(Zdroj: autor)

BREZNO. Len desať percent z predaja modelov Suzuki Grand Vitara pripadne v našich podmienkach na verziu s benzínovým šesťvalcom. Približne s rovnako desaťpercentným nadšením sme sadali za volant šesťvalcovej Grand Vitary. Ovplyvnení náladami na trhu hľadáme odpoveď na otázku, kto by si vôbec kupoval šesťvalec a ešte s automatickou prevodovkou. Prvé kilometre dávajú za pravdu Suzuki, že túto verziu sa oplatí vyrábať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kde sú konkurenti? Akciové ponuky favorizujú diesel a benzínový dvojliter, avšak bez automatickej prevodovky. Diesel v porovnateľnej výbave stojí o nezanedbateľné tri tisícky eur menej a bez praktickej skúsenosti musí byť jasné, že bude mať nižšiu spotrebu ako šesťvalec.

SkryťVypnúť reklamu

Na asfaltových cestách nepatrí k vykrajovačom zákrut. Po nerovnom povrchu jazdí výborne. Najmä pohon všetkých kolies zodpovedá terénnemu autu.

Grand Vitara 3,2 V6 ukrajuje prvé kilometre inak, ako sme čakali. Ľahko zo seba vydáva silu a napriek vyššej stavbe si udržiava dobrú stabilitu a nízky hluk vo vysokej rýchlosti. Po jazdeckej stránke na cestách nikdy nedosiahne úroveň BMW X3 alebo Mercedesu GLK, ale tiež stojí podstatne menej a skôr menovaného schová v teréne do vrecka.

Hľadať riešenie v modeloch Suzuki je veľmi jednoduché. Buď si niekto kúpi diesel alebo siahne zaľúbený po šesťvalci.

Ostatní konkurenti v cenovom intervale podobný šesťvalec neponúkajú, preto je pozícia šesťvalcovej verzie dominantná. Ťažšie bude rozhodovanie v rámci značky Suzuki. Bez možnosti výberu Jemné dokrášlenie smerovkami v zrkadlách a inými drobnosťami Grand Vitare prospelo a zároveň nepošliapalo jej klasický výraz. Aspoň nevyzerá tak sladko ako ostatné SUV, medzi ktoré patrí iba čiastočne. Rezervné koleso ostalo na zadných dverách, teda treba počítať s väčším priestorom pri otváraní.

SkryťVypnúť reklamu

Jeden stupeň vybavenia nedáva zákazníkovi možnosť špekulovať. V aute je v podstate všetko, čo treba.

Akurát dažďový senzor chýba.

Grand Vitara 3,2 V6 JLX-EL je len jedna, v jednej konfigurácii výbavy a s koženým poťahom sedadiel. S výnimkou nanútenej kože je zostava prvkov veľmi prijateľná. Z nášho pohľadu sú dôležité xenónové svetlá, ESP, sada šiestich airbagov a dvojzónová automatická klimatizácia. Do úvahy prichádza iba mobilná navigácia a vo výbave chýba dažďový senzor. Dobrý pomer ceny a výbavy ešte umocňuje ponuka stáleho a redukovaného pohonu všetkých kolies.

Vrcholná Grand Vitara 3,2 V6 stojí 29 500 eur. Konkurenta v tejto cenovej hladine s podobným motorom nemá.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér tvarmi neprekračuje tvarovú jednoduchosť Suzuki, ale je japonsky pekný a mimoriadne kvalitne urobený. Dotykové LCD by sa sem rozhodne nehodilo. Zaujímavé, ako dokáže jednoduchosť dnes nadchnúť, možno je to individuálne, ale v Grand Vitare sme sa cítili veľmi, veľmi príjemne. Trafil sa do spotreby Podľa papierových údajov pod prednou kapotou nie je starý chromý šesťvalec, ale moderný motor s výkonom 171 kilowattov a krútiacim momentom 291 Nm. Na športový trojliter málo, na Grand Vitaru akurát. Prvé kilometre vyvolávajú pocit, akoby bola táto Grand Vitara z iného sveta, lebo ide výrazne tichšie ako diesel. Pri dobre položenom krútiacom momente môže aj prevodovka pracovať ležérne a nie je nutné počítať milisekundy preradenia. Hoci istá časť sily motora zaniká v preklze meniča, reakcie sú rýchle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Palubný počítač ukazoval na konci testu spotrebu iba o desatinu väčšiu ako priemer výrobcu.

Pre dobrý pocit z jazdy je najdôležitejšie, že motor na plyn reaguje okamžite a automat zbytočne nepodraďuje, ale snaží sa využívať krútiaci moment. Týždňový redakčný test končil s rovnakou spotrebou ako udáva výrobca, hoci podiel jazdy mimo mesta bol dominantný, nevynechali sme skúšanie v teréne, kde je šesťvalec na nezaplatenie. Ľahko a bez turba Na rozblatenej a nespevnenej ceste lesom sa ide lepšie so šesťvalcom a automatom. Meter po metri ukrajuje Grand Vitara s takmer nehlučným motorom z blatistej cesty a konečne máme pocit moci nad plynovým pedálom.

Pri tomto pohone možno bez váhania použiť označenie 4x4.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Presne možno dávkovať tichú silu, netreba čakať na fúknutie turbodúchadla a počúvať otravný diesel. Silný motor ukázal v teréne, v čom je jeho pridaná hodnota. Radosť oželieť spotrebu Grand Vitara s redukčnou prevodovkou a vlastnosťami v teréne presahuje vlastnosti bežných SUV. Na ceste sa vyrovná priemerným. Model so šesťvalcom vzbudil dôvodné podozrenie, že to nie je Grand Vitara, ale niečo iné, pretože vo verzii 3,2 V6 sa javí úplne inak, lepšie.

Pre Grand Vitaru môže byť terén pracovným prostredím, nie iba miestom občasného výletu.

Je to klasik, ktorý vo svojej cenovej triede nemá konkurenta s obdobným motorom. Pôvodné, iba desaťpercentné nadšenie z testovania sa zmenilo na presvedčenie kúpiť si radšej V6 ako diesel. Jediným mínusom je spotreba reálne vyššia o dva litre oproti nafte, plusov je podstatne viac. Technické parametre – Grand Vitara 3,2 V6 Motor -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Typ N32A

Zdvihový objem (cm3) 3195

Výkon (kw/k) 171/232

Pri otáčkach (ot./min.) 6200

Krútiaci moment (Nm) 291

Pri otáčkach (ot./min) 3200

Emisie CO2 (g/km) 245

Emisná norma EURO 5

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2640

Dĺžka (mm) 4500

Šírka vpredu (mm) 1810

Výška (mm) 1695

Pohotovostná hmot (kg) 1677-1753

Objem palivovej nádrže (l) 66

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) ???

Maximálna rýchlosť (km/h) 200

Spotreba mesto(l/100 km) 14,7

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 8,4

Kombinovaná spotreba 10,7

Servisný interval verzie 15 000 km

Záruka na vozidlo 3 roky alebo 100 000 km

Cena verzie 29 500 eur

Suzuki

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 566
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 330
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 726
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 561
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 656
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 644
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 201
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 458
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  2. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  3. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  4. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  5. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  6. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  8. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 40 425
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 574
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 078
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 066
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 979
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 285
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 7 527
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 4 876
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu