SME

Volkswagen Golf Plus - plus pre rodinu

Po šiestej generácii nemeckého bestsellera prichádza na náš trh aj jeho rodinnejšia verzia s prívlastkom Plus. Čo ponúka navyše v porovnaní s klasickým hatchbackom? Zisťovali sme v redakčnom teste.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. O tom, že nový Golf je aj napriek veľmi silnej technickej a štylistickej príbuznosti s predchodcom podareným autom, dotiahnutejším v mnohých detailoch, sme už písali. Platí to však aj pre jeho väčšieho a priestrannejšieho brata Golf Plus, ktorý sa navyše otvorene priznáva k tomu, že je len faceliftom predchodcu. Na rozdiel od nového Golfa, ktorého výrobca prezentuje ako úplne novú, šiestu generáciu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pokiaľ ide o zovňajšok, rozhodne áno. Vďaka prednej časti, odvodenej od šiestej generácie Golfa, vyzerá oveľa atraktívnejšie, dynamickejšie. Na prvý pohľad sa to nezdá, ale okrem svetiel a nárazníka s dvomi vertikálnymi „sexi“ hranami boli preštylizované aj predné blatníky, predná kapota a maska chladiča. Vzadu sa na rozdiel od prednej časti udiali len kozmetické zmeny. Kvôli imidžu a peknému zovňajšku si však rodiny toto auto kupovať nebudú. Oveľa viac ich bude zaujímať interiér, jeho variabilita a priestorová ponuka.

SkryťVypnúť reklamu

Tradičný, ale kvalitnejší interiér Základná architektúra palubnej dosky sa v porovnaní s predchodcom nezmenila. Nový je trojramenný športový volant, ktorý bude vodič najčastejšie držať v rukách, preto je dôležité, aby mal z neho príjemný pocit. Prepracované boli niektoré ovládače a hlavne sa zlepšila kvalita materiálov.

Poťahy sedadiel, vrchný plast palubnej dosky a niektoré ovládacie prvky by zožali úspech aj v strednej triede. Prevzaté však boli z nového Golfa a Tiguanu, nie z Passata. Napríklad audio systém s dotykovým displejom, či ovládací panel ventilačnej sústavy. Výplne dverí vrátane tlačidiel na ovládanie okien a stredový tunel s radiacou pákou ostali bez zmeny.

Pohodlne vpredu aj vzadu Najsilnejšou zbraňou Golfa Plus aj v druhom prevedení však ostáva vnútorný priestor. Zvýšená strecha umožnila konštruktérom sedadlá uchytiť vyššie než v klasickom hatchbacku, čo prináša nielen pohodlnejšie sedenie s nohami spustenými zvislo dolu, ale aj ľahšie nastupovanie a vystupovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Predné sedačky sú tradične perfektne anatomicky tvarované – veľké, tuhé, s výbornou bočnou oporou. Každé usadenie do nich je relaxom. Veľmi príjemne sa v nich sedí najmä na dlhých trasách, pretože vďaka tuhému čalúneniu a vzpriamenému posedu menej unavujú sedacie aj chrbtové svaly. Ergonómia pracoviska vodiča je bezchybná. Zmenili by sme len priveľmi futuristické tlačidlá na volante.

Variabilita a praktickosť Z vnútornej výšky a šírky najviac ťaží zadná časť kabíny. Na vyššie ukotvené sedadlá sa nielen ľahko nastupuje, ale veľmi pohodlne sa na ne uchytávajú detské sedačky a do nich usádzajú deti. Bez väčších problémov sa vedľa seba vmestia až tri. Ďalšou výhodou je do hĺbky vykrojený priestor pre nohy zadných pasažierov, ktorý sa dá pri obsadení zadných sedadiel deťmi využiť ako záložné miesto na odloženie množstva ďalšej batožiny.

SkryťVypnúť reklamu

Zadné sedadlá delené v pomere 60:40 môžete posúvať (v rozsahu 150 mm), polohovať aj sklápať. Pri ich posunutí úplne dozadu ostáva pasažierom veľkorysý priestor na nohy. Cestujúci do výšky 160 cm sa vďaka vzpriamenému posedu na nedostatok miesta nebudú sťažovať ani keď sa premiestnia úplne dopredu.

O cestovný komfort zadných pasažierov je postarané svedomito. V stredovom tuneli medzi prednými sedadlami nechýbajú otvory na ventiláciu a 12 V zásuvka. Omalovánky si deti môžu vyfarbovať na výklopných stolíkoch a keď ich prestanú baviť, odložiť sa dajú do vakov na zadnej strane predných operadiel.

Vzadu sú štyri miesta na odloženie nápoja do objemu 1,5 l. Ďalšie nájdete vpredu spolu s množstvom iných odkladacích schránok a priečinkov. Väčšina z nich je zmysluplná. Jedine rad piatich vyklápacích schránok v strope nepovažujeme za najpraktickejší. Oveľa viac by potešilo panoramatické strešné okno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Balenie hrou Treťou dôležitou časťou mozaiky rodinného auta je kufor. Jeho objem sa podľa polohy zadnej lavice pohybuje od 395 do 505 l. Jej sklopením sa dá zväčšiť až na 1450 l. Z praktického hľadiska poteší vysoko otvárateľné veko batožinového priestoru, veľký vstupný otvor, pravidelný pôdorys s odkladacími boxmi po bokoch a dvojité dno vyrovnávajúce podlahu na jednu úroveň s nakladacou hranou. K tomu stačí pridať už len príplatkový sieťový kotviaci systém a nakladanie každej drobnosti do kufra bude pre majiteľa radosť.

Nemecká precíznosť Počas týždňa stráveného s Golfom Plus sme trochu netradične najazdili až 2000 km. Jazdí sa s ním tak príjemne, že sme ho využívali na každý presun. Na vzťah Nemcov k dizajnu nech si hovorí kto chce, čo chce, ale po mechanickej, jazdeckej a motorickej stránke vedia autá dotiahnuť takmer do dokonalosti. Podobne ako klasický Golf aj Golf Plus je autom, na ktoré sa dá v akejkoľvek jazdnej situácii spoľahnúť. Samozrejme, v medziach fyzikálnych zákonov. Správa sa čitateľne, dobre drží stopu a ani vyššia karoséria neoslabuje jeho stabilitu v rýchlo prechádzaných tiahlych zákrutách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Taktiež spôsobom filtrovania nerovností sa radí medzi najlepších. Všetky mechanické časti ako riadenie, brzdy a radenie prevodových stupňov fungujú presne tak ako si predstavujeme. Testovaný agregát 2.0 TDI vymenil v porovnaní s predchodcom rovnakého výkonu (140 k) najpodstatnejšiu časť – vstrekovanie. Systém čerpadlo-tryska nahradil common-rail, vďaka ktorému je motor nielen kultivovanejší, ale tiež lineárnejšie dávkuje výkon a hlavne je úspornejší. Počas testovacieho týždňa sme dosiahli krásny priemer – iba 5,5 l/100 km.

Technické údaje - Volkswagen Golf Plus

motor 2.0 TDI CR

zdvihový objem (cm3) 1968

výkon (kW/k) 103/140

pri otáčkach (1/min.) 4200

krútiaci moment (Nm) 320

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pri otáčkach (1/min) 1750 - 2500

maximálna rýchlosť (km/h) 204

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,8

nameraná spotreba (l/100 km) 5,5

emisie CO₂ (g/km) 135

objem batožinového priestoru (l) 395/505/1450

cena testovaného modelu od (€) 21.350

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 101
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 390
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 245
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 314
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 180
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 906
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 136
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 045
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 517
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 172
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 808
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 574
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 364
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 858
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu