SME
Utorok, 21. september, 2021 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky

Volkswagen Golf Plus - plus pre rodinu

Po šiestej generácii nemeckého bestsellera prichádza na náš trh aj jeho rodinnejšia verzia s prívlastkom Plus. Čo ponúka navyše v porovnaní s klasickým hatchbackom? Zisťovali sme v redakčnom teste.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. O tom, že nový Golf je aj napriek veľmi silnej technickej a štylistickej príbuznosti s predchodcom podareným autom, dotiahnutejším v mnohých detailoch, sme už písali. Platí to však aj pre jeho väčšieho a priestrannejšieho brata Golf Plus, ktorý sa navyše otvorene priznáva k tomu, že je len faceliftom predchodcu. Na rozdiel od nového Golfa, ktorého výrobca prezentuje ako úplne novú, šiestu generáciu.

Pokiaľ ide o zovňajšok, rozhodne áno. Vďaka prednej časti, odvodenej od šiestej generácie Golfa, vyzerá oveľa atraktívnejšie, dynamickejšie. Na prvý pohľad sa to nezdá, ale okrem svetiel a nárazníka s dvomi vertikálnymi „sexi“ hranami boli preštylizované aj predné blatníky, predná kapota a maska chladiča. Vzadu sa na rozdiel od prednej časti udiali len kozmetické zmeny. Kvôli imidžu a peknému zovňajšku si však rodiny toto auto kupovať nebudú. Oveľa viac ich bude zaujímať interiér, jeho variabilita a priestorová ponuka.

Tradičný, ale kvalitnejší interiér

Základná architektúra palubnej dosky sa v porovnaní s predchodcom nezmenila. Nový je trojramenný športový volant, ktorý bude vodič najčastejšie držať v rukách, preto je dôležité, aby mal z neho príjemný pocit. Prepracované boli niektoré ovládače a hlavne sa zlepšila kvalita materiálov.

Poťahy sedadiel, vrchný plast palubnej dosky a niektoré ovládacie prvky by zožali úspech aj v strednej triede. Prevzaté však boli z nového Golfa a Tiguanu, nie z Passata. Napríklad audio systém s dotykovým displejom, či ovládací panel ventilačnej sústavy. Výplne dverí vrátane tlačidiel na ovládanie okien a stredový tunel s radiacou pákou ostali bez zmeny.

Pohodlne vpredu aj vzadu

Najsilnejšou zbraňou Golfa Plus aj v druhom prevedení však ostáva vnútorný priestor. Zvýšená strecha umožnila konštruktérom sedadlá uchytiť vyššie než v klasickom hatchbacku, čo prináša nielen pohodlnejšie sedenie s nohami spustenými zvislo dolu, ale aj ľahšie nastupovanie a vystupovanie.

Predné sedačky sú tradične perfektne anatomicky tvarované – veľké, tuhé, s výbornou bočnou oporou. Každé usadenie do nich je relaxom. Veľmi príjemne sa v nich sedí najmä na dlhých trasách, pretože vďaka tuhému čalúneniu a vzpriamenému posedu menej unavujú sedacie aj chrbtové svaly. Ergonómia pracoviska vodiča je bezchybná. Zmenili by sme len priveľmi futuristické tlačidlá na volante.

Variabilita a praktickosť

Z vnútornej výšky a šírky najviac ťaží zadná časť kabíny. Na vyššie ukotvené sedadlá sa nielen ľahko nastupuje, ale veľmi pohodlne sa na ne uchytávajú detské sedačky a do nich usádzajú deti. Bez väčších problémov sa vedľa seba vmestia až tri. Ďalšou výhodou je do hĺbky vykrojený priestor pre nohy zadných pasažierov, ktorý sa dá pri obsadení zadných sedadiel deťmi využiť ako záložné miesto na odloženie množstva ďalšej batožiny.

Zadné sedadlá delené v pomere 60:40 môžete posúvať (v rozsahu 150 mm), polohovať aj sklápať. Pri ich posunutí úplne dozadu ostáva pasažierom veľkorysý priestor na nohy. Cestujúci do výšky 160 cm sa vďaka vzpriamenému posedu na nedostatok miesta nebudú sťažovať ani keď sa premiestnia úplne dopredu.

O cestovný komfort zadných pasažierov je postarané svedomito. V stredovom tuneli medzi prednými sedadlami nechýbajú otvory na ventiláciu a 12 V zásuvka. Omalovánky si deti môžu vyfarbovať na výklopných stolíkoch a keď ich prestanú baviť, odložiť sa dajú do vakov na zadnej strane predných operadiel.

Vzadu sú štyri miesta na odloženie nápoja do objemu 1,5 l. Ďalšie nájdete vpredu spolu s množstvom iných odkladacích schránok a priečinkov. Väčšina z nich je zmysluplná. Jedine rad piatich vyklápacích schránok v strope nepovažujeme za najpraktickejší. Oveľa viac by potešilo panoramatické strešné okno.

Balenie hrou

Treťou dôležitou časťou mozaiky rodinného auta je kufor. Jeho objem sa podľa polohy zadnej lavice pohybuje od 395 do 505 l. Jej sklopením sa dá zväčšiť až na 1450 l. Z praktického hľadiska poteší vysoko otvárateľné veko batožinového priestoru, veľký vstupný otvor, pravidelný pôdorys s odkladacími boxmi po bokoch a dvojité dno vyrovnávajúce podlahu na jednu úroveň s nakladacou hranou. K tomu stačí pridať už len príplatkový sieťový kotviaci systém a nakladanie každej drobnosti do kufra bude pre majiteľa radosť.

Nemecká precíznosť

Počas týždňa stráveného s Golfom Plus sme trochu netradične najazdili až 2000 km. Jazdí sa s ním tak príjemne, že sme ho využívali na každý presun. Na vzťah Nemcov k dizajnu nech si hovorí kto chce, čo chce, ale po mechanickej, jazdeckej a motorickej stránke vedia autá dotiahnuť takmer do dokonalosti. Podobne ako klasický Golf aj Golf Plus je autom, na ktoré sa dá v akejkoľvek jazdnej situácii spoľahnúť. Samozrejme, v medziach fyzikálnych zákonov. Správa sa čitateľne, dobre drží stopu a ani vyššia karoséria neoslabuje jeho stabilitu v rýchlo prechádzaných tiahlych zákrutách.

Taktiež spôsobom filtrovania nerovností sa radí medzi najlepších. Všetky mechanické časti ako riadenie, brzdy a radenie prevodových stupňov fungujú presne tak ako si predstavujeme. Testovaný agregát 2.0 TDI vymenil v porovnaní s predchodcom rovnakého výkonu (140 k) najpodstatnejšiu časť – vstrekovanie. Systém čerpadlo-tryska nahradil common-rail, vďaka ktorému je motor nielen kultivovanejší, ale tiež lineárnejšie dávkuje výkon a hlavne je úspornejší. Počas testovacieho týždňa sme dosiahli krásny priemer – iba 5,5 l/100 km.

Technické údaje - Volkswagen Golf Plus

motor 2.0 TDI CR
zdvihový objem (cm3) 1968
výkon (kW/k) 103/140
pri otáčkach (1/min.) 4200
krútiaci moment (Nm) 320
pri otáčkach (1/min) 1750 - 2500
maximálna rýchlosť (km/h) 204
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,8
nameraná spotreba (l/100 km) 5,5
emisie CO₂ (g/km) 135
objem batožinového priestoru (l) 395/505/1450
cena testovaného modelu od (€) 21.350

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  2. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  1. Projekt KRAJa na podporu včelárov priniesol svoju úrodu
  2. Prečo čakať, keď teraz je najvyšší čas vykurovať eko-vedome?
  3. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  4. Škola ich učí pracovať v tíme a pod tlakom
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  6. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  8. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 786
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 125
  3. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 638
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 3 574
  5. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 383
  6. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 166
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 060
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 710
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 184
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 890
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Diplomovka za 600 eur na splátky. Prezentácia na obhajobu grátis.


a 1 ďalší 14 h
Novinárka Monika Tódová.

Trestné oznámenie podal Peter Tóth.


SITA 24m

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  4. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  5. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  6. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  7. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  8. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  1. Jozef Javurek: Kúpele Nimnica
  2. Jozef Ivan: Nová Bermudská záhada? Tentoraz - obdĺžnik...
  3. Café Európa: Je cirkev zelená?
  4. ASEKOL SK: Odpadové hospodárstvo a recyklácia sú historicky najväčšou biznisovou príležitosťou. Nespime na vavrínoch
  5. Tupou Ceruzou: Štefan Hamran a očista polície
  6. Vladimír Benčík: Fascinujúci Vietnam: cestou po krajine drakov a víl k dedinám na vode
  7. Anna Milanová: Narcisy v modrom s citrónom... 2021
  8. Pavol Kéri: Čachtický polmaratón
  1. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 15 409
  2. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 8 828
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 753
  4. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 495
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 5 939
  6. Pavel Dvořák: Rozvádzajú sa Číňania? Majú milenky? 4 945
  7. Peter Chudý: Budú obvinení všetci policajní vyšetrovatelia na Slovensku? Alebo pokrivené uznesenie o vznesení obvinenia vyšetrovateľom NAKA. 4 840
  8. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 4 249
Skryť Zatvoriť reklamu