BRATISLAVA. Niet pochýb o tom, že prvý Forester, uvedený na trh v roku 1997, bol určený do ťažších prírodných podmienok. Ani ostatná generácia podstatne komfortnejšia a krajšia nie je cukrová bábika, ale auto do ťažkých podmienok. Napriek tomu Subaru uvádza novú verziu Country.
Zaujme ťažné
Séria Country pridáva ku klasickej verzii Comfort ochranný štít podvozka vpredu aj vzadu, bočné ochranné lišty, ochranu nakladacej hrany kufra, ozdobnú koncovku výfuku, ale tiež podstatný prvok – ťažné zariadenie s možnosťou ťahania prívesu do hmotnosti dvoch ton. Po technickej stránke ostáva pohonné ústrojenstvo nezmenené.
Spotreba a cena ostáva
V podstate, Country má zvýrazniť offroadový charakter Forestera v spojení s naftovým boxer motorom. Parametre motora zostali nezmené a hmotnosť “obrneného” Forestera sa podarilo udržať na 1570 kilogramoch, s čím úzko súvisí aj zachovanie normovanej spotreby 6,3 litra na sto kilometrov.
Subaru v snahe zachovať si zaujímavý pomer ceny a úžitkovej hodnoty nemá v súčasnosti na výber a s príchodom novej verzie nemení cenu. Subaru Forester 2,0D Comfort Country predáva za nezmenených 33 990 eur. Ako u iných značiek, aj v tomto prípade si treba doplatiť ešte za metalízu.
Autor: rch