SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Renault ponúka na test elektromobil

Elektromobily sa v krátkom čase stanú súčasťou mestskej premávky. Minimálne niektoré automobilky pracujú húževnato na postupnom začlenení elektromobilov do života. Zatiaľ iba pre vyvolených a v obmedzenom počte. Ale predsa.

Kangoo Be bop Z.E. konštrukčne vychádza zo sériovej verzie malého osobno – úžitkového vozidla kangoo Be bop.Kangoo Be bop Z.E. konštrukčne vychádza zo sériovej verzie malého osobno – úžitkového vozidla kangoo Be bop. (Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Renault stavia blízku budúcnosť elektromobilov podobným systémom ako Mitsubishi. V prvom rade má k dispozícii automobil, veľmi blízky sériovej výrobe a širokému použitiu a jeho verziu dáva pomaly do obehu medzi vodičov. Privilégium testovať Kangoo Be bop Z.E. s nulovými emisiami nedostane hocikto, ale ako v prípade Mitsubishi iba mienkotvorní a významní ľudia. Auto poputuje do veľkých metropol ako je Paríž a na najdôležitejšie Európske trhy ako Belgicko, Nemecko, Veľká Británia, Španielsko a Taliansko.

Podobá sa na Kangoo Be bop

Najnovšia verzia elektromobilu Kangoo Be bop Z.E. (Zero Emission) stavia na proporciách modelu Kangoo Be bop a vychádza z konceptu predstaveného na minuloročnom parížskom autosalóne. Elektromobil má v porovnaní so sériovým Kangoo Be bop o dva centimetre nižšiu svetlosť podvozka a namiesto konvenčných svetiel LED diódy.

V dverách je zabudová svetelná mierka stavu nabitia batérií. Vodič si tak môže pomocou diaľkového ovládača centrálneho zamykania skontrolovať stav energie v aute. Za jazdy však energetické toky monitoruje displej na prístrojovom paneli.

Baterky medzi sedadlami

Na elektrický pohon slúži elektromotor s výkonom 44 kW (60k), ktorý dosahuje účinnosť na úrovni 90 percent. Benefitom motora, z ktorého musí ťažiť auto, je 12 000 otáčok za minútu a maximálny krútiaci moment 190 Nm.

Z pohľadu priblíženia sa sériovej výrobe je dôležitý pokrok vo vývoji líthium iónových batérií s väčšou kapacitou. Stále však predstavujú 250 kilogramov z celkovej hmotnosti auta. Batérie sú uložené pod podlahou medzi prednými sedadlami.

Tankovanie zo zásuvky

Kangoo Be bop Z.E. nemá tankovací otvor vzadu, ale konektor na nabíjanie vedľa pravého predného svetla. Batérie sa z domácej siete nabijú za šesť až osem hodín a na rýchlejšie polhodinové nabitie bude treba použiť trojfázovú zásuvku na cirkulár.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  6. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 688
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 850
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 820
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 031
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 755
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 751
  7. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 2 950
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ruskí regrúti v náborovom centre v Batajsku v Rostovskej oblasti.

Analytik opisuje, aká bude zima na bojisku a čo zmenia pseudoreferendá.


17 h
Volebné preferencie: Podľa posledného prieskumu by sa primátorom Trnavy stal Peter Bročka.

V Trenčíne a Trnave sa v komunálnych voľbách 2022 pokúsia obhájiť primátorskú stoličku Richard Rybníček a Peter Bročka.


26m
Kráľ Karol III.

Reformy niekedy nestačia.


a 2 ďalší 28. sep
Kráter na mieste útoku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  2. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pri zapojení príbuzných do podnikania je potrebný racionálny prístup (5. časť)
  4. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  6. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  7. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  8. Ľubomír Maretta: Samota
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 979
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 9 231
  3. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 8 724
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 574
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 653
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 705
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 562
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 401
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťZatvoriť reklamu