BRATISLAVA. Renault stavia blízku budúcnosť elektromobilov podobným systémom ako Mitsubishi. V prvom rade má k dispozícii automobil, veľmi blízky sériovej výrobe a širokému použitiu a jeho verziu dáva pomaly do obehu medzi vodičov. Privilégium testovať Kangoo Be bop Z.E. s nulovými emisiami nedostane hocikto, ale ako v prípade Mitsubishi iba mienkotvorní a významní ľudia. Auto poputuje do veľkých metropol ako je Paríž a na najdôležitejšie Európske trhy ako Belgicko, Nemecko, Veľká Británia, Španielsko a Taliansko.
Podobá sa na Kangoo Be bop
Najnovšia verzia elektromobilu Kangoo Be bop Z.E. (Zero Emission) stavia na proporciách modelu Kangoo Be bop a vychádza z konceptu predstaveného na minuloročnom parížskom autosalóne. Elektromobil má v porovnaní so sériovým Kangoo Be bop o dva centimetre nižšiu svetlosť podvozka a namiesto konvenčných svetiel LED diódy.
V dverách je zabudová svetelná mierka stavu nabitia batérií. Vodič si tak môže pomocou diaľkového ovládača centrálneho zamykania skontrolovať stav energie v aute. Za jazdy však energetické toky monitoruje displej na prístrojovom paneli.
Baterky medzi sedadlami
Na elektrický pohon slúži elektromotor s výkonom 44 kW (60k), ktorý dosahuje účinnosť na úrovni 90 percent. Benefitom motora, z ktorého musí ťažiť auto, je 12 000 otáčok za minútu a maximálny krútiaci moment 190 Nm.
Z pohľadu priblíženia sa sériovej výrobe je dôležitý pokrok vo vývoji líthium iónových batérií s väčšou kapacitou. Stále však predstavujú 250 kilogramov z celkovej hmotnosti auta. Batérie sú uložené pod podlahou medzi prednými sedadlami.
Tankovanie zo zásuvky
Kangoo Be bop Z.E. nemá tankovací otvor vzadu, ale konektor na nabíjanie vedľa pravého predného svetla. Batérie sa z domácej siete nabijú za šesť až osem hodín a na rýchlejšie polhodinové nabitie bude treba použiť trojfázovú zásuvku na cirkulár.
Autor: rch