SME
reklama

Honda Accord Tourer posúva hranice bezpečnosti

Štýlové kombi neohúri praktickými vlastnosťami, ale výborne jazdí a bdie nad vodičom. V oblasti bezpečnosti je Accord na vrchole triedy. Trpí však nadváhou.

Accord spôsobuje šoférovi radosť a veľmi kultivovane jazdí. Pod kapotou je množstvo zaujímavej techniky.Accord spôsobuje šoférovi radosť a veľmi kultivovane jazdí. Pod kapotou je množstvo zaujímavej techniky. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, REVÚCA. Každý Accord mal svoje vážené miesto v strednej triede a za tie roky sa stal pojmom, s ktorým treba jednoducho počítať. Prvé kroky k autu evokujú istý druh vzrušenia z novej hračky a v tomto prípade dizajnu. Minimálne spredu vyzerá ako klasická Honda s novým športovým strihom. Zadok je až príliš mohutný a netradičný. Nový Accord už navonok vzbudí v mužoch typickú celoživotnú túžbu túto hračku otvoriť, preskúmať a to zásadne bez návodu na použitie. Pohľad do kokpitu plného tlačidiel túto túžbu ešte umocní a to až do takej miery, že vodič prestane vnímať zovňajšok.

Masívne kombi budí dôveru

Dizajnom územčistý Accord zapadne do nejednej garáže mladého šoféra a nám sa ostré hrany páčili. Kombi prisaté k ceste s veľkými kolesami si zaslúži výraz “piglajz”. Pri nízkom ťažisku karosérie by sme neváhali naložiť na strechu povolených 80 kilogramov.

43_honda_big.jpg

Zadok vyzerá masívne, ale pôsobí objemnejšie, než v skutočnosti je. Kufor má iba 406 litrov a pomerne vysokú nakladaciu hranu.

Otázne je, či by sme si vybrali alternatívne osemnásť palcové disky a pneumatiky s rozmerom 235/45R18. Ako sa však zachovať, keď pod vypuklé blatníky sa veľké disky hodia, ale na tom mále gumy vytrasú. Karosérii nechýba aerodynamická kultúra a športový švih.

Dizajn diktuje tvary, nie úžitok

Už niekoľko rokov sa s kombíkmi v strednej triede nemusíme hanbiť za rodinný typ karosérie. Dokonca sú v móde, ale snaha vyrábať štýlové a športové kombi zašla až tak ďaleko, že tvary začali pomaly vytláčať úžitok. Šikmým piatym dverám, skoseným bočným oknám a masívnym vnútorným blatníkom prepadol aj Acccord Tourer. Pri objeme kufra 406 litrov a proporciách Tourera nemôže byť reč o rodinnom sťahováku.

45_honda_big.jpg

Kufor je v jednej časti príjemne široký, ale dosť nízky.

Accord Tourer je v tomto prípade o niečo krajší ako sedan a s lepším prístupom do kufra. Kombíku by pristali dlhšie zadné dvere a tým pádom ľahšie nastupovanie. Už do predných kožených sedadiel sa sadá pomerne nízko. V modernom aute zostal zachovaný typický posed Hondy, rozpoznateľný so zatvorenými očami.

Vitajte na lodi Sojuz

Prvé pocity zo šiestich desiatok tlačidiel v kokpite sú zmiešané, akoby výrobca dával najavo množstvo techniky, ktoré do auta zabudoval. Akurát tlačidlá neobkolesili radiacu páku ako pri systéme MMI (Audi), sú tvarovo pestré a ľahko zapamätateľné hmatom. Stredový kruhový ovládač vletí síce rovno do ruky, ale svojím kumulovaným riešením nepresvedčí.

41_honda_big.jpg

Tvarovo zaujímavý, pretechnizovaný kokpit plný tlačidiel, ponúka našťastie dobrý posed za volantom.

Ostatné tlačdlá boli jednoznačné a lepšie ovládateľné za jazdy. Pri všetkej úcte k technológiami nabitému autu, farebný dislej na stredovej konzole vyzerá ako ruská videohra spred desiatich rokov. Kvalita zobrazenia za konkurenciou zaostáva. Na menu s vlastným systémom rozbaľovania funkcí v podmenu by sa dalo rýchlejšie zvyknúť pri lepšej grafike.

46_honda_big.jpg

Displej v strede kruhových budíkov je fajn, ale ich lemy pôsobia trochu lacno.

Urobí dokonalý dojem

Po parkovacích kamerách a samočinných parkovacích asistentoch nebolo dlho čo kamarátom ukazovať. Kto z domácich bude híkať nad farebným displejom, DVD prehrávačom alebo diaľkovým otváraním kufra? Čo tak na novej štvorprúdovke pustiť volant, pedále a nechať sa viesť? Accord to dokáže.

44_honda_big.jpg

Kamera nad spätným zrkadlom stráži šoférove počínanie a vyhodnocuje obraz z cesty. Je kľúčovým prvkom bezpečnostného systému ADAS.

Honda nielen stráži neželanú zmenu jazdného pruhu, ale mierne pošklbáva volantom a namiesto spiaceho šoféra točí správnym smerom. Keď šklbne volantom tretíkrát, necháme mu priestor. Vo veľmi miernej zákrute auto samočinne zatočí a drží smer. Dokonca si za pomalším autobusom pribrzdí. Kilometrové divadlo samočinne jazdiacej Hondy Accord má úspech a zaslúži si potlesk.

Reálny prínos v bezpečnosti

Na mieste je otázka, či má byť v aute systém, ktorý si dovolí hýbať volantom. Pokiaľ je vypínateľný a v skutočnosti pomáha, tak áno. Konkurenčné systémy neželaného prekročenia jazdného pruhu upozornia vodiča pípnutím alebo vibráciami. Kým sa ten spamätá, prejde auto za čiaru.

47_honda_big.jpg

Nastavovanie parametrov aktívnych systémov na volante má samostatné a praktické tlačidlá. Hneď vedľa ovládania tempomatu.

Honda dokáže na diaľnici reálne zabrániť následkom mikrospánku. Systém ADAS dokáže vrátiť Accord rútiaci sa pod malým uhlom von z diaľnice tak, že auto sleduje čiaru. Teda sa nevrhne bezhlavo späť, ale jemnými korekciami volantu sleduje čiaru, ktorá je podmienkou toho, aby auto neopustilo cestu.

Pomáha pri šmyku

Zásah do riadenia v krízovej situácii na hranici šmyku eliminuje zlú reakciu vodiča, ktorá by iba komplikovala zásah ESP (VSA). Bezpečnosť systému adaptívneho riadenia stavia na aktívnom tempomate s radarom, senzoroch stráženia pruhu LKAS a tiež predkolíznom systéme CMBS.

42_honda_big.jpg

Veľký multifunkčný ovládač v strede nie je podľa nášho gusta, ani grafika dispeja nad ním.

Spoločné fungovanie systémov robí z Accorda bezpečné auto, keď treba a zároveň je rýdzo šoférsky, bez toho, aby sa čo i len jediný senzor alebo kamera zamiešali do riadenia. Už dávno sme nezažili v praxi pretechnizované auto, ktoré neobmedzuje. Dnes je to vzácny pocit.

Prepruženie na vlnách

Nad prvým originálnym počinom Hondy v oblasti naftových motorov sme pred rokmi híkali, lebo 2,2 i-CTDI bol v tom čase asi najtichší štvorvalec. Nová generácia motora s označením 2,2 i-DTEC štartuje podstatne hlučnejšie a spodné spektrum otáčok pôsobí hlucho. Pre Hondu typické vysoké otáčky (na pomery diesela) mu tiež nevoňajú, ale stred je výborný.

48_honda_big.jpg

Motor je po praktickej stránke vyhovujúci, ale nemá zamatový chod predchodcu.

Zrejme to pravé očakávané prinesie verzia s vyšším výkonom 132 kW. Základná verzia 110 kW sa odmení aspoň dobrou spotrebou pod sedem litrov vždy a v našom teste Honda dosiahla 6,4 litra. Accord zaradíme medzi autá strednej triedy so šoférskou radosťou. Vykrajovanie zákrut a prehadzovanie auta vo vlásenkách môže narušiť iba vyššia hmotnosť. Na pružení cítiť 1700 kilogramov, ktoré dokážu poriadne stlačiť pruženie a potom nadľahčiť.

Polopravda

Nový Accord je ideálne auto pre šoférov, ktorí sa iba netransportujú, ale chcú si zajazdiť a nechať sa fascinovať technickými doplnkami. Funkcia kombi je skôr štýlová a dokáže doma vytvoriť dojem, že ocko sa obetoval a kúpil rodinné auto. V skutočnosti o nič neprišiel.

Kupujem – nekupujem

Po prvom dni za volantom by som trvdil, že nie. Nový kokpit chce zvyk a je príliš pestrý. Kvalita jazdenia a dobrý posed za volantom by dokázali presvedčiť. Jednoznačné áno však spôsobil. Ak Hondu tak Accord.
(Rastislav Chvála)

Technické parametre – Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Top Executive

Motor 2,2 i-DTEC
Zdvihový objem (cm3) 2199
Výkon (kw/k) 110 kW/150 k
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 350 Nm
Pri otáčkach (ot./min) 2000-2500
Emisie CO2 (g/km) 154
Prevodovka
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2705
Dĺžka (mm) 4750
Širka (mm) 1840
Výška (mm) 1440
Pohotovostná hmot (kg) 1629-1703
Objem palivovej nádrže (l) 65
Objem batož. priestoru (l) 406
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,0
Maximálna rýchlosť (km/h) 207
Spotreba mesto(l/100 km) 7,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,9
Kombinovaná spotreba 5,8
Spotreba v teste (l/100 km) 6,4
Cena modelu od 26 550 eur
Cena verzie od 29 500 eur
Cena test. verzie 39 950 eur


SME spokojní

SME nespokojní

bezpečnostné prvky vyššia hmotnosť
neobmedzujúca elektronika komlikovaný ovládač navigácie
spotreba grafika displeja
jazdné vlastnosti na kombi menej úžitku
štýl -
brzdy -

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 266
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 069
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 012
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 665
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 517
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 027
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 290
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 844
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 670
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 480
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 381
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 199
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 075
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu