SME

Honda Accord Tourer posúva hranice bezpečnosti

Štýlové kombi neohúri praktickými vlastnosťami, ale výborne jazdí a bdie nad vodičom. V oblasti bezpečnosti je Accord na vrchole triedy. Trpí však nadváhou.

Accord spôsobuje šoférovi radosť a veľmi kultivovane jazdí. Pod kapotou je množstvo zaujímavej techniky.Accord spôsobuje šoférovi radosť a veľmi kultivovane jazdí. Pod kapotou je množstvo zaujímavej techniky. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, REVÚCA. Každý Accord mal svoje vážené miesto v strednej triede a za tie roky sa stal pojmom, s ktorým treba jednoducho počítať. Prvé kroky k autu evokujú istý druh vzrušenia z novej hračky a v tomto prípade dizajnu. Minimálne spredu vyzerá ako klasická Honda s novým športovým strihom. Zadok je až príliš mohutný a netradičný. Nový Accord už navonok vzbudí v mužoch typickú celoživotnú túžbu túto hračku otvoriť, preskúmať a to zásadne bez návodu na použitie. Pohľad do kokpitu plného tlačidiel túto túžbu ešte umocní a to až do takej miery, že vodič prestane vnímať zovňajšok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Masívne kombi budí dôveru Dizajnom územčistý Accord zapadne do nejednej garáže mladého šoféra a nám sa ostré hrany páčili. Kombi prisaté k ceste s veľkými kolesami si zaslúži výraz “piglajz”. Pri nízkom ťažisku karosérie by sme neváhali naložiť na strechu povolených 80 kilogramov.

Zadok vyzerá masívne, ale pôsobí objemnejšie, než v skutočnosti je. Kufor má iba 406 litrov a pomerne vysokú nakladaciu hranu.

Otázne je, či by sme si vybrali alternatívne osemnásť palcové disky a pneumatiky s rozmerom 235/45R18. Ako sa však zachovať, keď pod vypuklé blatníky sa veľké disky hodia, ale na tom mále gumy vytrasú. Karosérii nechýba aerodynamická kultúra a športový švih. Dizajn diktuje tvary, nie úžitok Už niekoľko rokov sa s kombíkmi v strednej triede nemusíme hanbiť za rodinný typ karosérie. Dokonca sú v móde, ale snaha vyrábať štýlové a športové kombi zašla až tak ďaleko, že tvary začali pomaly vytláčať úžitok. Šikmým piatym dverám, skoseným bočným oknám a masívnym vnútorným blatníkom prepadol aj Acccord Tourer. Pri objeme kufra 406 litrov a proporciách Tourera nemôže byť reč o rodinnom sťahováku.

SkryťVypnúť reklamu

Kufor je v jednej časti príjemne široký, ale dosť nízky.

Accord Tourer je v tomto prípade o niečo krajší ako sedan a s lepším prístupom do kufra. Kombíku by pristali dlhšie zadné dvere a tým pádom ľahšie nastupovanie. Už do predných kožených sedadiel sa sadá pomerne nízko. V modernom aute zostal zachovaný typický posed Hondy, rozpoznateľný so zatvorenými očami. Vitajte na lodi Sojuz Prvé pocity zo šiestich desiatok tlačidiel v kokpite sú zmiešané, akoby výrobca dával najavo množstvo techniky, ktoré do auta zabudoval. Akurát tlačidlá neobkolesili radiacu páku ako pri systéme MMI (Audi), sú tvarovo pestré a ľahko zapamätateľné hmatom. Stredový kruhový ovládač vletí síce rovno do ruky, ale svojím kumulovaným riešením nepresvedčí.

SkryťVypnúť reklamu

Tvarovo zaujímavý, pretechnizovaný kokpit plný tlačidiel, ponúka našťastie dobrý posed za volantom.

Ostatné tlačdlá boli jednoznačné a lepšie ovládateľné za jazdy. Pri všetkej úcte k technológiami nabitému autu, farebný dislej na stredovej konzole vyzerá ako ruská videohra spred desiatich rokov. Kvalita zobrazenia za konkurenciou zaostáva. Na menu s vlastným systémom rozbaľovania funkcí v podmenu by sa dalo rýchlejšie zvyknúť pri lepšej grafike.

Displej v strede kruhových budíkov je fajn, ale ich lemy pôsobia trochu lacno.

Urobí dokonalý dojem Po parkovacích kamerách a samočinných parkovacích asistentoch nebolo dlho čo kamarátom ukazovať. Kto z domácich bude híkať nad farebným displejom, DVD prehrávačom alebo diaľkovým otváraním kufra? Čo tak na novej štvorprúdovke pustiť volant, pedále a nechať sa viesť? Accord to dokáže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kamera nad spätným zrkadlom stráži šoférove počínanie a vyhodnocuje obraz z cesty. Je kľúčovým prvkom bezpečnostného systému ADAS.

Honda nielen stráži neželanú zmenu jazdného pruhu, ale mierne pošklbáva volantom a namiesto spiaceho šoféra točí správnym smerom. Keď šklbne volantom tretíkrát, necháme mu priestor. Vo veľmi miernej zákrute auto samočinne zatočí a drží smer. Dokonca si za pomalším autobusom pribrzdí. Kilometrové divadlo samočinne jazdiacej Hondy Accord má úspech a zaslúži si potlesk.

Reálny prínos v bezpečnosti Na mieste je otázka, či má byť v aute systém, ktorý si dovolí hýbať volantom. Pokiaľ je vypínateľný a v skutočnosti pomáha, tak áno. Konkurenčné systémy neželaného prekročenia jazdného pruhu upozornia vodiča pípnutím alebo vibráciami. Kým sa ten spamätá, prejde auto za čiaru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nastavovanie parametrov aktívnych systémov na volante má samostatné a praktické tlačidlá. Hneď vedľa ovládania tempomatu.

Honda dokáže na diaľnici reálne zabrániť následkom mikrospánku. Systém ADAS dokáže vrátiť Accord rútiaci sa pod malým uhlom von z diaľnice tak, že auto sleduje čiaru. Teda sa nevrhne bezhlavo späť, ale jemnými korekciami volantu sleduje čiaru, ktorá je podmienkou toho, aby auto neopustilo cestu.

Pomáha pri šmyku Zásah do riadenia v krízovej situácii na hranici šmyku eliminuje zlú reakciu vodiča, ktorá by iba komplikovala zásah ESP (VSA). Bezpečnosť systému adaptívneho riadenia stavia na aktívnom tempomate s radarom, senzoroch stráženia pruhu LKAS a tiež predkolíznom systéme CMBS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľký multifunkčný ovládač v strede nie je podľa nášho gusta, ani grafika dispeja nad ním.

Spoločné fungovanie systémov robí z Accorda bezpečné auto, keď treba a zároveň je rýdzo šoférsky, bez toho, aby sa čo i len jediný senzor alebo kamera zamiešali do riadenia. Už dávno sme nezažili v praxi pretechnizované auto, ktoré neobmedzuje. Dnes je to vzácny pocit.

Prepruženie na vlnách Nad prvým originálnym počinom Hondy v oblasti naftových motorov sme pred rokmi híkali, lebo 2,2 i-CTDI bol v tom čase asi najtichší štvorvalec. Nová generácia motora s označením 2,2 i-DTEC štartuje podstatne hlučnejšie a spodné spektrum otáčok pôsobí hlucho. Pre Hondu typické vysoké otáčky (na pomery diesela) mu tiež nevoňajú, ale stred je výborný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor je po praktickej stránke vyhovujúci, ale nemá zamatový chod predchodcu.

Zrejme to pravé očakávané prinesie verzia s vyšším výkonom 132 kW. Základná verzia 110 kW sa odmení aspoň dobrou spotrebou pod sedem litrov vždy a v našom teste Honda dosiahla 6,4 litra. Accord zaradíme medzi autá strednej triedy so šoférskou radosťou. Vykrajovanie zákrut a prehadzovanie auta vo vlásenkách môže narušiť iba vyššia hmotnosť. Na pružení cítiť 1700 kilogramov, ktoré dokážu poriadne stlačiť pruženie a potom nadľahčiť.

Polopravda Nový Accord je ideálne auto pre šoférov, ktorí sa iba netransportujú, ale chcú si zajazdiť a nechať sa fascinovať technickými doplnkami. Funkcia kombi je skôr štýlová a dokáže doma vytvoriť dojem, že ocko sa obetoval a kúpil rodinné auto. V skutočnosti o nič neprišiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem – nekupujem

Po prvom dni za volantom by som trvdil, že nie. Nový kokpit chce zvyk a je príliš pestrý. Kvalita jazdenia a dobrý posed za volantom by dokázali presvedčiť. Jednoznačné áno však spôsobil. Ak Hondu tak Accord.

(Rastislav Chvála)

Technické parametre – Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Top Executive

Motor 2,2 i-DTEC

Zdvihový objem (cm3) 2199

Výkon (kw/k) 110 kW/150 k

Pri otáčkach (ot./min.) 4000

Krútiaci moment (Nm) 350 Nm

Pri otáčkach (ot./min) 2000-2500

Emisie CO2 (g/km) 154

Prevodovka

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2705

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dĺžka (mm) 4750

Širka (mm) 1840

Výška (mm) 1440

Pohotovostná hmot (kg) 1629-1703

Objem palivovej nádrže (l) 65

Objem batož. priestoru (l) 406

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,0

Maximálna rýchlosť (km/h) 207

Spotreba mesto(l/100 km) 7,4

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,9

Kombinovaná spotreba 5,8

Spotreba v teste (l/100 km) 6,4

Cena modelu od 26 550 eur

Cena verzie od 29 500 eur

Cena test. verzie 39 950 eur

SME spokojní

SME nespokojní

SkryťVypnúť reklamu
reklama

bezpečnostné prvky vyššia hmotnosť

neobmedzujúca elektronika komlikovaný ovládač navigácie

spotreba grafika displeja

jazdné vlastnosti na kombi menej úžitku

štýl -

brzdy -

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 172
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 10 778
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 407
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 153
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 975
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 559
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 371
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 343
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 155
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 27 104
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 620
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 706
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 704
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 896
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 384
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 691
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu