Marek nám poslal fotografiu toho, ako si dve autá, jedno z nich policajné, našli parkovanie na chodníku. Chodcom však nenechali predpísaných 1 a pol metra šírky.
§ 52, zákon č. 8/2009 Z.z.
(2) Iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať; to neplatí, ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením je určené inak alebo ak ide o zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1, 5 m.
Aj Miroslav nám poslal niekoľko fotografií. Na dvoch z nich vidno, ako autá stoja v križovatke na červenú vo vyhradenom pruhu pre autobusy. Na ďalšej zas vidno niekoľko áut, ktoré, podľa slov autora fotky, bezdôvodne prechádzajú plnú čiaru oddeľujúcu električkový pás na Špitálskej ulici v Bratislave.
§ 11
(2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať len priečne, a to na mieste prispôsobenom na to. Pritom vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.
§ 12
(1) Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2 a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.
K poslednej fotografii Miroslav napísal:
"Na poslednej fotke som zachytil dodávku parkujúcu v protismere a zaberajúcu miesto na ceste, ktorá je pre výstavbu obytných domov zúžená. Kvôli nej sa spomaľovala premávka, nakoľko bolo treba dať prednosť oproti idúcim vozidlám. Inak by bola premávka plynulá, keďže 2 osobné autá by v pohode vedľa seba prešli. Ide o Prešovskú ul. v Bratislave. Len na okraj, hneď za rohom, pár metrov, je veľké neplatené parkovisko pred predajňou potravín."
§ 23
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy. Pri státí vodič vozidla nesmie obmedziť pohyb chodcov ani cyklistov.
Na záver si pozrite ešte dve fotografie z Bratislavy od Petra, ktorý nám napísal:
"Posielam vám foto parkovania v garáži v Avione, a foto, ako to vyzerá na parkovisku na Poluse, keď si nezaradíte rýchlosť."
Ak aj vy máte nejaké zaujímavé zábery (napr. totemov s cenami PHM zo zahraničia alebo zo Slovenska, dopravných priestupkov alebo iných zaujímavostí z ciest), či už vo forme videa alebo fotografií, pošlite nám ich na e-mailovú adresu magazin@natankuj.sk. Radi ich zverejníme aj s vašim komentárom na Natankuj.sk
Zároveň, v prípade, že poznáte "zvláštne" úseky ciest z celého Slovenska - vo význame zle alebo výnimočne dobre navrhnuté, nejakým spôsobom nebezpečné alebo zaujímavé - nafilmujte ich, odfoťte ich a popíšte svojimi slovami. Pošlite nám vašu skúsenosť na adresu magazin@natankuj.sk, aby sme o "zvláštnych" úsekoch ciest mohli informovať všetkých.