SME

Hyundai ix55 - SUV a MPV v jednom

Nepotrpíte si na imidž, ale radi sa vozíte v dobre vybavených, pohodlných a priestranných autách? Hyundai ix55 je príjemné SUV, ktoré môže byť tou správnou voľbou.

Hyundai ix55 sa na Slovensku predáva s tromi výbavami, ale len jedným motorom a prevodovkou.Hyundai ix55 sa na Slovensku predáva s tromi výbavami, ale len jedným motorom a prevodovkou. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Nepotrpíte si na imidž, ale radi sa vozíte v dobre vybavených, pohodlných a priestranných autách? Hyundai ix55 je neuveriteľne príjemné SUV, po sadnutí do ktorého si nejeden zákazník položí otázku: Má vôbec zmysel investovať omnoho viac do Audi Q7 alebo Mercedesu GL?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepochybne má, ale pokiaľ ho nemáte, nič sa nedeje. Hyundai ix55 vám síce menej pohladí ego, ale urobí rovnakú službu, po úžitkovej stránke dokonca ešte lepšiu.

Dva v jednom Ďalšie auto, s ktorým pre Európu pôvodne nikto nepočítal, ale automobilka Hyundai nemohla urobiť lepšie, ako ho sem poslať. V modelovej palete sa ujal hneď dvojitej úlohy. Nahradil úspešný Terracan a zastúpil v palete chýbajúci sedemmiestny van. Ak sa opýtate, ktorú funkciu si plní lepšie, prikláňam sa k druhej.

SkryťVypnúť reklamu

Toľko miesta pre všetkých sedem pasažierov a batožinu nenájdete nielen v Audi Q7 a Mercedese GL, ale ani v niektorých sedemmiestnych vanoch. Impozantná je predovšetkým vnútorná šírka, ktorej efekt ešte znásobuje rovná podlaha v druhom rade sedadiel. Traja dospelí tam majú miesta na dĺžku aj výšku ako vo Forde Galaxy. Na šírku dokonca ešte viac, ale to prináša aj jedno negatívum. Prejazdy úzkymi uličkami a vjazdy do podzemných garáži s milimetrovou rezervou po bokoch vám budú pravidelne dvíhať adrenalín.

Komfortné a priestranné Vodič so spolujazdcom majú v prednej časti kabíny miesta ako v kokpite kamiónu. V žiadnom testovacom aute sa mi tiež nestalo, že po uchytení troch detských sedačiek do druhého radu ostali medzi nimi medzery. Pri obsadení päť miest máte k dispozícii 598 litrov pre batožinu. So siedmimi pasažiermi na palube len 148 a po zložení oboch radov sedadiel narastie prepravná kapacita na 1746 l (po spodný okraj bočných okien).

SkryťVypnúť reklamu

Vzadu je miesta ako vo veľkom sedemmiestnom MPV.

Všetky sedadlá sú podľa amerického receptu veľké, pohodlné, ale v zákrutách veľmi nepodržia. V podstate ani nemusia, pretože športové extrémy od tohto auta nikto neočakáva. Oveľa viac nám chýbala ventilácia v prípade kožených sedačiek, pretože už pri letných vonkajších teplotách som mal po každom vystúpení z auta mokrý chrbát. Z ostatných luxusnejších prvkov výbavy mu nič zásadné, čo nájdete aj u konkurencie, nechýba. Navyše ani jeden z použitých moderných prvkov nemožno nazvať ázijsky odfláknutým, len aby si marketingoví pracovníci mohli zaškrtnúť fajočku v zozname. Uspokojivá výbava Zadné LED svetlá žiaria naozaj ako majú, pochváliť musíme tiež veľmi účinné predné xenónové reflektory. Automaticky vyklápateľné veko batožinového priestoru by mohlo síce fungovať rýchlejšie, ale vstavané audio značky Infiniti hrá výborne, zadní pasažieri majú k dispozícii samostatnú manuálnu klimatizáciu s výduchmi pre druhý aj tretí rad a veľmi pohodlné je tiež bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér dizajnérskym stvárnením zaostáva za prémiovou nemeckou konkurenciou, ale kvalita materiálov a dielenského spracovania sa ich úrovni veľmi približuje.

Na cestách s plne zaťaženým autom poteší automatické vyrovnávanie svetlej výšky podvozka, s deťmi na palube zase zo stropu vyklápateľné konverzačné spätné zrkadlo. Pri parkovaní by sme naopak privítali doplniť zadné parkovacie senzory aj prednými, prípadne zadnou kamerou. Na danú kategóriu je interiér trochu jednoducho tvarovaný, ale výborne spracovaný a odhlučnený. Vôbec nedáva najavo, že toto auto vyvinuli prioritne pre americký trh. Hluk z obtekania karosérie vzduchom a spod kolies sú pre neho neznámou. Na diaľnici nepočuť ani hluk z obtekania pomerne veľkých spätných zrkadiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor nie je na výber Hyundai ix55 sa na Slovensku predáva s tromi výbavami, ale len jedným motorom a prevodovkou. Prepĺňaný naftový šesťvalec 3.0 CRDi dosahuje výkon 240 koní a vyznačuje sa mimoriadne vyváženým a tichým chodom. Zvlášť na voľnobehu a v nízkych otáčkach pradie až zamatovo jemne.

Prenos sily na cestu je možné tlačidlom uzavrieť v pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu.

Dynamika vozidla je uspokojivá. 2,2 tony vážiaceho mastodonta zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,4 s, maximálna rýchlosť má hodnotu 200 km/h. Krútiaci moment 451 Nm vrcholí od otáčok 1750 1/min do 3500 1/min, čo je dostatočný rozsah na svižné predbiehanie na diaľnici, aj škriabanie sa hore zasneženým svahom. Komótne na chatu Vďaka energickému ťahu odspodu auto dostane rýchlo do pohybu a nie je veľmi náročný na palivo. V priemere sa uspokojí s desiatimi litrami nafty na 100 km, pri jemnom zachádzaní s akcelerátorom spotrebuje aj menej. Šesťstupňový automat radí plynulo a jemne, ale nechcite od neho viac ako klasický rodinný štýl jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní objem 598 l(po spodnú hranu bočných okien). Po sklopení zadných sedadiel jeho prepravná kapacita vzrastie na 1746 l.

Riadenie je pomerne presné, posilňovač naladený priveľmi tuho. V snahe o dosiahnutie väčšieho citu to konštruktéri mierne prehnali. Najmä pri vytáčaní v meste sa vodič narobí. Iné výhrady k ovládaniu nemáme. Podvozok je naladený americky komfortne, čo v preklade znamená dve veci: menšie nerovnosti prechádza plavne, ale väčšie výmole a jamy nedokáže absorbovať bez kopancov. Náklony karosérie má pod kontrolou. V zákrutách si treba dávať pozor na vplyv hmotnosti a ňou spôsobenú nedotáčavosť.

Pohon 4x4 ponúka možnosť uzavrieť prenos sily v pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu, napriek tomu do hory by som s ním neliezol. Táto funkcia spolu so svetlou výškou podvozka 200 mm sa zíde akurát tak na zasneženej alebo podmytej ceste k chate. Vždy si však nechajte okolo seba veľa voľného priestoru, pre prípad, že by sa tento obor utrhol a začal šmýkať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem-nekupujem

Na začiatku som od neho veľa neočakával, ale nakoniec sa mi s ním veľmi ťažko lúčilo. Získal si ma ohromným priestorom, pohodlím cestovania a páčil sa mi aj jemný a úsporný naftový šesťvalec. Keby som nebol zaťažený na sedemmiestne vany kupujem. Tak napratané auto výbavou, navyše s naftovým trojlitrom za dané peniaze nezoženiem. (Michal Karpat)

Technické parametre - Hyundai ix55 3.0 CRDi motor 3.0 CRDi

zdvihový objem (cm3) 2959

výkon (kW/k) 176/240

pri otáčkach (1/min) 3800

krútiaci moment (Nm) 451

pri otáčkach (1/min) 1750-3500

maximálna rýchlosť (km/h) 200

SkryťVypnúť reklamu
reklama

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4

nameraná spotreba (l/100 km) 10,2

emisie CO2 (g/km) 249

batožinový priestor (l) 148/598/1746

cena modelu od (€) 36.490

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 094
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 965
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 180
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 077
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 075
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 470
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 259
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  2. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  3. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  4. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  5. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  6. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  7. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  8. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 099
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 299
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 087
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 515
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 809
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 345
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 098
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu