SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Hyundai ix55 - SUV a MPV v jednom

Nepotrpíte si na imidž, ale radi sa vozíte v dobre vybavených, pohodlných a priestranných autách? Hyundai ix55 je príjemné SUV, ktoré môže byť tou správnou voľbou.

Hyundai ix55 sa na Slovensku predáva s tromi výbavami, ale len jedným motorom a prevodovkou.Hyundai ix55 sa na Slovensku predáva s tromi výbavami, ale len jedným motorom a prevodovkou. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Nepotrpíte si na imidž, ale radi sa vozíte v dobre vybavených, pohodlných a priestranných autách? Hyundai ix55 je neuveriteľne príjemné SUV, po sadnutí do ktorého si nejeden zákazník položí otázku: Má vôbec zmysel investovať omnoho viac do Audi Q7 alebo Mercedesu GL?

Nepochybne má, ale pokiaľ ho nemáte, nič sa nedeje. Hyundai ix55 vám síce menej pohladí ego, ale urobí rovnakú službu, po úžitkovej stránke dokonca ešte lepšiu.

Dva v jednom

Ďalšie auto, s ktorým pre Európu pôvodne nikto nepočítal, ale automobilka Hyundai nemohla urobiť lepšie, ako ho sem poslať. V modelovej palete sa ujal hneď dvojitej úlohy. Nahradil úspešný Terracan a zastúpil v palete chýbajúci sedemmiestny van. Ak sa opýtate, ktorú funkciu si plní lepšie, prikláňam sa k druhej.

Toľko miesta pre všetkých sedem pasažierov a batožinu nenájdete nielen v Audi Q7 a Mercedese GL, ale ani v niektorých sedemmiestnych vanoch. Impozantná je predovšetkým vnútorná šírka, ktorej efekt ešte znásobuje rovná podlaha v druhom rade sedadiel. Traja dospelí tam majú miesta na dĺžku aj výšku ako vo Forde Galaxy. Na šírku dokonca ešte viac, ale to prináša aj jedno negatívum. Prejazdy úzkymi uličkami a vjazdy do podzemných garáži s milimetrovou rezervou po bokoch vám budú pravidelne dvíhať adrenalín.

Komfortné a priestranné

Vodič so spolujazdcom majú v prednej časti kabíny miesta ako v kokpite kamiónu. V žiadnom testovacom aute sa mi tiež nestalo, že po uchytení troch detských sedačiek do druhého radu ostali medzi nimi medzery. Pri obsadení päť miest máte k dispozícii 598 litrov pre batožinu. So siedmimi pasažiermi na palube len 148 a po zložení oboch radov sedadiel narastie prepravná kapacita na 1746 l (po spodný okraj bočných okien).

34_male_big.jpg

Vzadu je miesta ako vo veľkom sedemmiestnom MPV.

Všetky sedadlá sú podľa amerického receptu veľké, pohodlné, ale v zákrutách veľmi nepodržia. V podstate ani nemusia, pretože športové extrémy od tohto auta nikto neočakáva. Oveľa viac nám chýbala ventilácia v prípade kožených sedačiek, pretože už pri letných vonkajších teplotách som mal po každom vystúpení z auta mokrý chrbát. Z ostatných luxusnejších prvkov výbavy mu nič zásadné, čo nájdete aj u konkurencie, nechýba. Navyše ani jeden z použitých moderných prvkov nemožno nazvať ázijsky odfláknutým, len aby si marketingoví pracovníci mohli zaškrtnúť fajočku v zozname.

Uspokojivá výbava

Zadné LED svetlá žiaria naozaj ako majú, pochváliť musíme tiež veľmi účinné predné xenónové reflektory. Automaticky vyklápateľné veko batožinového priestoru by mohlo síce fungovať rýchlejšie, ale vstavané audio značky Infiniti hrá výborne, zadní pasažieri majú k dispozícii samostatnú manuálnu klimatizáciu s výduchmi pre druhý aj tretí rad a veľmi pohodlné je tiež bezkľúčové odomykanie a štartovanie.

31_male_big.jpg

Interiér dizajnérskym stvárnením zaostáva za prémiovou nemeckou konkurenciou, ale kvalita materiálov a dielenského spracovania sa ich úrovni veľmi približuje.

Na cestách s plne zaťaženým autom poteší automatické vyrovnávanie svetlej výšky podvozka, s deťmi na palube zase zo stropu vyklápateľné konverzačné spätné zrkadlo. Pri parkovaní by sme naopak privítali doplniť zadné parkovacie senzory aj prednými, prípadne zadnou kamerou.

Na danú kategóriu je interiér trochu jednoducho tvarovaný, ale výborne spracovaný a odhlučnený. Vôbec nedáva najavo, že toto auto vyvinuli prioritne pre americký trh. Hluk z obtekania karosérie vzduchom a spod kolies sú pre neho neznámou. Na diaľnici nepočuť ani hluk z obtekania pomerne veľkých spätných zrkadiel.

Motor nie je na výber

Hyundai ix55 sa na Slovensku predáva s tromi výbavami, ale len jedným motorom a prevodovkou. Prepĺňaný naftový šesťvalec 3.0 CRDi dosahuje výkon 240 koní a vyznačuje sa mimoriadne vyváženým a tichým chodom. Zvlášť na voľnobehu a v nízkych otáčkach pradie až zamatovo jemne.

32_male_big.jpg

Prenos sily na cestu je možné tlačidlom uzavrieť v pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu.

Dynamika vozidla je uspokojivá. 2,2 tony vážiaceho mastodonta zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,4 s, maximálna rýchlosť má hodnotu 200 km/h. Krútiaci moment 451 Nm vrcholí od otáčok 1750 1/min do 3500 1/min, čo je dostatočný rozsah na svižné predbiehanie na diaľnici, aj škriabanie sa hore zasneženým svahom.

Komótne na chatu

Vďaka energickému ťahu odspodu auto dostane rýchlo do pohybu a nie je veľmi náročný na palivo. V priemere sa uspokojí s desiatimi litrami nafty na 100 km, pri jemnom zachádzaní s akcelerátorom spotrebuje aj menej. Šesťstupňový automat radí plynulo a jemne, ale nechcite od neho viac ako klasický rodinný štýl jazdy.

33_male_big.jpg

Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní objem 598 l(po spodnú hranu bočných okien). Po sklopení zadných sedadiel jeho prepravná kapacita vzrastie na 1746 l.

Riadenie je pomerne presné, posilňovač naladený priveľmi tuho. V snahe o dosiahnutie väčšieho citu to konštruktéri mierne prehnali. Najmä pri vytáčaní v meste sa vodič narobí. Iné výhrady k ovládaniu nemáme. Podvozok je naladený americky komfortne, čo v preklade znamená dve veci: menšie nerovnosti prechádza plavne, ale väčšie výmole a jamy nedokáže absorbovať bez kopancov. Náklony karosérie má pod kontrolou. V zákrutách si treba dávať pozor na vplyv hmotnosti a ňou spôsobenú nedotáčavosť.

Pohon 4x4 ponúka možnosť uzavrieť prenos sily v pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu, napriek tomu do hory by som s ním neliezol. Táto funkcia spolu so svetlou výškou podvozka 200 mm sa zíde akurát tak na zasneženej alebo podmytej ceste k chate. Vždy si však nechajte okolo seba veľa voľného priestoru, pre prípad, že by sa tento obor utrhol a začal šmýkať.

Kupujem-nekupujem

Na začiatku som od neho veľa neočakával, ale nakoniec sa mi s ním veľmi ťažko lúčilo. Získal si ma ohromným priestorom, pohodlím cestovania a páčil sa mi aj jemný a úsporný naftový šesťvalec. Keby som nebol zaťažený na sedemmiestne vany kupujem. Tak napratané auto výbavou, navyše s naftovým trojlitrom za dané peniaze nezoženiem. (Michal Karpat)
Technické parametre - Hyundai ix55 3.0 CRDi

motor 3.0 CRDi
zdvihový objem (cm3) 2959
výkon (kW/k) 176/240
pri otáčkach (1/min) 3800
krútiaci moment (Nm) 451
pri otáčkach (1/min) 1750-3500
maximálna rýchlosť (km/h) 200
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4
nameraná spotreba (l/100 km) 10,2
emisie CO2 (g/km) 249
batožinový priestor (l) 148/598/1746
cena modelu od (€) 36.490

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 575
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 970
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 5 030
  7. Dôležitosť duševnej pohody 4 933
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 619
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku
  2. Anna Romanová: Moja psychóza 3 - fašistický sused
  3. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  4. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  5. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  6. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  7. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  8. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 720
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 324
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 101
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 804
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 789
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 173
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 770
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 598
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu