SME
Piatok, 22. október, 2021 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Renault Clio RS Cup - dávka emócií naviac

Tri generácie, dva tituly Auto roka v Európe a desať miliónov predaných kusov – to je stručná dvadsaťročná bilancia modelu Clio, ktorý prechádza do ďalšieho životného cyklu.

(Zdroj: Renault)

Počas svojej existencie sa rozrástol na sedem rôznych modelov – od ekonomicky zaujímavej vstupnej brány do modelového radu, ktorou je Clio Storia, cez atraktívne rodinné kombi Clio Grandtour až po nekompromisne športovú verziu RS s výkonom 203 k a príkladne vyladeným Cup-ovým podvozkom.

Inšpirovaný Méganom

S klasickým Cliom nebudeme strácať veľa viet. V jeho prípade sa okrem nového vzhľadu prednej časti nič významné neudialo. Prispôsobením fazóny novému modelu Mégane dostalo Clio modernejší nádych. Nič by sa však nestalo, ani keby Renault ostal pri pôvodnom vzhľade, pretože najmä verzia Grandtour vyzerala veľmi dobre.

Niekoľko zmien v prospech zákazníka nastalo vo výbavách. Z nich chceme upozorniť na vstavaný navigačný systém Carminat TomTom, ktorý stojí len 490 € a na vodiča vie rozprávať plynulou slovenčinou.

Clio GT

Nový člen športovej rodiny modelového radu Clio bude dostupný len na vybraných trhoch, medzi ktoré žiaľ Slovensko nepatrí. Ide o relatívne civilné športové auto, ktoré sa od klasického Clia líši viac pocitovo než vizuálne.

Zvonka ho spoznáte podľa nadstavcov na oboch nárazníkoch a bočných prahoch, dvojitej koncovky výfuku a hliníkových diskov kolies s vlastným, pre verziu GT navrhnutým dizajnom. Vnútri športovejšiu atmosféru navodzuje volant s hrubším vencom, sedadlá so špeciálne štylisticky ladenými poťahmi a logom GT na čelnej strane operadla, podobne ako v modeloch Twingo a Laguna GT.

Najpodstatnejšie rozdiely od klasického Clia však spozorujete až počas jazdy, pretože sa týkajú troch ovládacích prvkov, s ktorými je vodič najviac v kontakte. Strmšie riadenie s tuhším posilňovačom zabezpečuje vozidlu lepší kontakt s vozovkou.

V porovnaní s vrcholnou športovou verziou RS citeľne pridusený zážihový dvojliter na výkon 140 k je na športové auto až priveľmi kultivovaný a tichý, ale po modeli RS zdedil aspoň ostré reakcie na stláčanie akcelerátora. Do tretice treba pochváliť kratšie a konkrétnejšie radenie šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktoré svojou precíznosťou už nemá ďaleko od ikony RS.

Clio RS Cup

Kto túži po vrcholných adrenalínových zážitkoch, nemal by strácať čas s modelom GT a vrhnúť sa rovno za volant najlepšieho malého hot-hatchu súčasnosti – Clia RS. Spomienky na prvý test tohto auta mi ešte aj dnes zrýchlia tep v žilách ako dostihový kôň.

Možno si spomínate aj na náš porovnávací test s Hondou Type R, ktorú hanebne vyprášil na všetkých frontoch. Dodnes sme s lepšie naladenou atmosferickou „predokolkou“ nejazdili a preto sme horeli zvedavosťou, kam sa posunulo Clio RS s ešte športovejšie vyladeným podvozkom Cup.

Podvozok prvého Clia RS bol bravúrnym kompromisom medzi okruhovým a rely autom. Dostatočne rýchly, s perfektnou geometriou širokej prednej nápravy, z priľnavosti ktorej nám padala sánka. Aj napriek absencii samosvorného diferenciálu predné kolesa za sucha len málokedy prehrabli. Na druhej strane je dostatočne komfortný na každodenné jazdenie do práce alebo drvenie rely rýchlostných skúšok.

Tlmiče pruženia dovoľovali pomerne veľké prepruženie, ale bez zbytočného nakláňania karosérie v zákrutách. Vďaka tomu Clio RS nádherne jazdilo aj po šotoline. Jeho komfortný register však okruhovým špecialistom vadil, preto Renault pri zmene fazóny postavil dve verzie Clia RS. Komfortnejšiu s pružením o 15% mäkším než predchodca a extrémnejšiu, ktorá dostala o 15% tuhšie pruženie a o 7 mm kratšie pružiny. Verzia Cup tiež prichádza s ešte strmším riadením (o 7,5%), rozšírenie rozchodu kolies o 48 mm vpredu a 50 mm vzadu v porovnaní s klasickým Cliom je už štandardom.

Za prvými dojmami z jazdy s najnovším zabijákom všetkých atmosferických dvojkoliek sme vycestovali na malý technický okruh Vasco Sameiro v Portugalsku. Na trati čakalo päť krásnych kúskov, odľahčených o klimatizáciu, rádio a ostatné zbytočnosti. Sotva som sa rozhliadol po interiéri už vyrážam za safety carom na obhliadku trate a zároveň sa oboznamujem s interiérom. Bez spomínaných prvkov vyzerá dosť obyčajne, ale sediac zovretý v sedačke Recaro a držiac sa volantu a radiacej páky mi nič viac k šťastiu nechýba. Radenie je na francúza neuveriteľne krátke a konkrétne a reakcie akcelerátora tradične rýchle, takže akonáhle safety car zájde do boxov, môžeme ísť na vec.

Situáciu dosť komplikuje počasie, pretože práve vo chvíli ako dávam plnú forsáž na výjazde z boxov, oblaky vylejú na trať nenormálne kvantá vody. Preto prvú sériu troch kôl nechávam zapnuté ESP, no v ďalšej ho vypnem. Na moje počudovanie, elektronika mi dáva veľkú voľnosť a zasahuje minimálne. Ešte viac ma však udivuje priľnavosť Clia v zákrutách. Napriek veľmi šmykľavým podmienkam s ním bojujem menej ako som čakal. Je úžasne vyvážené a aj na vode dosť rýchle. Keď sa občas pozriem na tachometer a predstavím si, čo by sa tu dalo s ním stvárať na suchej trati, až ma stisne pri srdci.

Z podvozka mám aj za daných podmienok ešte väčší zážitok než z motora, hoci aj ten ma dostáva do varu nádherným revom, naliehavými reakciami na stláčanie akcelerátora a fantastickým ťahom v stredných a vysokých otáčkach. Prejazdy zákrut rýchlosťami, na aké by som si v bežnej premávke na vode netrúfol, pritom Clio ich v pohode zvláda, mi však dvíhajú adrenalín podstatne viac. Po šiestich kolách vystupujem z auta totálne spotený a upachtený, ale spokojný, pretože som sa výnimočne dobre povozil – a dokonca na vode. Už sa teším, keď sa v ňom povozím onedlho v domácich podmienkach na mojich obľúbených tratiach.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  3. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  7. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  8. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  1. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  2. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  3. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 19 693
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 294
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 6 744
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 903
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 508
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 749
  7. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 3 657
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 372
  9. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 870
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 697
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Zdôvodnenie opisuje detaily podozrení voči inšpekcii.


a 1 ďalší 3 h

Tretia vlna vrcholí, umierajú nezaočkovaní a v Smere sa rozhodli, že takých ľudí zhromaždia na námestiach.


Herec Alec Baldwin.

Strieľal zo zbrane, ktorá slúžila ako rekvizita.


TASR a 1 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21 h
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj

Blogy SME

  1. INEKO: Finančné zdravie žúp sa kvôli koronakríze začalo zhoršovať, významne im narástol dlh
  2. Štefan Vidlár: V schránkách
  3. Michal Porubän: "Nenávistná Čaputová" vs "Mierotvorca Blaha".
  4. Rudolf Pado: Podtatranské metastázy. TANAP i Budaj mlčia
  5. Tomáš Tenczer: Ivan Mikloš : Už dávno nevidím svet čierno-bielo
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.10.1921)
  7. Imunoblog: Praktické rady pre život s potravinovou alergiou
  8. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #21 - Hmotnosť alebo váha
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 812
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 11 297
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 8 124
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 6 747
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 722
  6. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 611
  7. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 4 889
  8. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 4 266
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu