BRATISLAVA. Názov Marotti v potencionálnom zákazníkovi môže vzbudiť dojem, že ide o talianske vozidlo. Táto kreácia však v skutočnosti pochádza zo susedného Poľska. Podľa výrobcu má trojkolesový monopost jedinú úlohu - tešiť svojho majiteľa svojim vzhľadom a zážitkami z jazdy, ktoré mu dokáže sprostredkovať.
Monopost F1 i stíhačka
Pri pohľade spredu vyzerá ako monopost pre F1, vzadu má však iba jediné koleso a „krídlami“ pripomína stíhačku. Vodič sedí tesne nad zemou v športovom, anatomicky tvarovanom sedadle. Na ďalších pasažierov alebo batožinu v „aute“ nie je miesto.
Vďaka celkovej dĺžke 3200 mm asi nebude problém zaparkovať s ním v meste. Jeho prioritou je však jazda po kvalitných okresných cestách, či okruhu.
100 koní stačí
Vodič má hneď za chrbtom štvorvalcový motocyklový motor Honda RC36 s objemom 0,75 l, produkujúci výkon 74 kW (100 k) pri 11 000 ot./min. Na zadné koleso ho prenáša šesťstupňová sekvenčná prevodovka. Spätný chod má na starosti elektromotor.
Zásluhou minimalistických rozmerov, sparťanskej výbavy a použitia ľahkých materiálov Marotti váži iba 440 kilogramov.
Exemplár na fotografiách je iba prototyp. Konštruktéri však pracujú na doladení jednotlivých detailov a príprave produkčnej verzie. Cena bude rovnako exkluzívna ako samotné vozidlo. Čiastka 24 999 eur, ktorú výrobca prezentuje na svojej internetovej stránke, sa nám však zdá trochu privysoká.