SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Tata Nano zvládla prvý crash test

Indický trpaslík prešiel prvými európskymi bariérovými testami. Na trhu sa však objaví až v roku 2012.

(Zdroj: tataforum.com)

BRATISLAVA. Iba málo novodobých áut si vyslúžilo podobný výsmech ako Tata Nano. Minivozidlo pôvodne určené iba pre indický ľud napriek tomu nestráca sebavedomie.

Začiatkom tohto roka na ženevskom autosalóne debutoval prototyp Nano Europa určený pre starý kontinent. A Tata si trúfa preraziť aj za oceánom. Veľké ambície Indov podporujú aj výsledky nedávno uskutočnených bariérových skúšok.

Testy pod dohľadom novinárov

Nárazové testy prebehli v laboratóriách britskej spoločnosti MIRA zaoberajúcej sa vývojom, výrobou a skúšaním komponentov pre automobilový priemysel. Z Indie do skúšobne putovali dva exempláre s upravenou konštrukciou, akú má využívať sériový model určený pre európsky trh.

Jeden z ich absolvoval čelný náraz do prekážky v rýchlosti 56 km/h, druhý náraz zboku pri rýchlosti 50 km/h. Na testy dohliadali nielen odborníci, ale aj pozvaní motoristickí novinári.

Cieľom sú štyri hviezdičky

Výsledky skúšok sú pre Tatu Nano povzbudením. K „rozpadnutiu“ vozidla ako pri testoch niektorých čínskych modelov nedošlo. Detailné informácie si ale konštruktéri nechávajú pre seba. „Naším cieľom bolo ukázať, že prevedené úpravy priniesli veľký efekt. Postupujeme správnym smerom tak, aby Nano v roku 2012 mohlo doraziť na európsky trh,“ uviedol šéfinžinier Tata Motors, Clive Hickman.

Cieľom značky Tata je, aby Nano v bariérových skúškach EuroNCAP obdržalo štyri hviezdičky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 513
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 906
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 376
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 085
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 810
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 477
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 538
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 270
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 011
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon