SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Tata Nano zvládla prvý crash test

Indický trpaslík prešiel prvými európskymi bariérovými testami. Na trhu sa však objaví až v roku 2012.

(Zdroj: tataforum.com)

BRATISLAVA. Iba málo novodobých áut si vyslúžilo podobný výsmech ako Tata Nano. Minivozidlo pôvodne určené iba pre indický ľud napriek tomu nestráca sebavedomie.

Začiatkom tohto roka na ženevskom autosalóne debutoval prototyp Nano Europa určený pre starý kontinent. A Tata si trúfa preraziť aj za oceánom. Veľké ambície Indov podporujú aj výsledky nedávno uskutočnených bariérových skúšok.

Testy pod dohľadom novinárov

Nárazové testy prebehli v laboratóriách britskej spoločnosti MIRA zaoberajúcej sa vývojom, výrobou a skúšaním komponentov pre automobilový priemysel. Z Indie do skúšobne putovali dva exempláre s upravenou konštrukciou, akú má využívať sériový model určený pre európsky trh.

Jeden z ich absolvoval čelný náraz do prekážky v rýchlosti 56 km/h, druhý náraz zboku pri rýchlosti 50 km/h. Na testy dohliadali nielen odborníci, ale aj pozvaní motoristickí novinári.

Cieľom sú štyri hviezdičky

Výsledky skúšok sú pre Tatu Nano povzbudením. K „rozpadnutiu“ vozidla ako pri testoch niektorých čínskych modelov nedošlo. Detailné informácie si ale konštruktéri nechávajú pre seba. „Naším cieľom bolo ukázať, že prevedené úpravy priniesli veľký efekt. Postupujeme správnym smerom tak, aby Nano v roku 2012 mohlo doraziť na európsky trh,“ uviedol šéfinžinier Tata Motors, Clive Hickman.

Cieľom značky Tata je, aby Nano v bariérových skúškach EuroNCAP obdržalo štyri hviezdičky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  2. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  3. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  4. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  6. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 178
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 142
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 616
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 600
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 767
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 560
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 552
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 337
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Matoviča v parlamente nechcú ani vlastní.


a 1 ďalší 1 h
Ilustračné foto.

Pesimistická prognóza NBS počíta s tým, že nenabehnú vládne opatrenia.


55m
Tunel Čebrať v úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová začali v júli 2018 znova raziť na pokyn ministra Érseka.

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


6 h
Líder OĽaNO a minister financií Igor Matovič.

Návrh na vyslovenie nedôvery ministrovi podpísalo 32 poslancov.


a 3 ďalší 3 h

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  2. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  4. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  5. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  8. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 451
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 899
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 545
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 532
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 284
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 805
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu