BRATISLAVA. Štvrtá generácia modelu Ibiza debutovala iba vlani. Španielsky výrobca pre ňu napriek tomu pripravil drobné osvieženie. Netýka sa dizajnu karosérie, ani vybavenia v interiéri, ale výlučne techniky. Tri nové poháňacie jednotky majú podporiť predaje malého Seatu.
Moderné turbo
Pre modelový rok 2010 paletu motorov doplní čerstvá novinka koncernu VW, turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec 1,2 TSI vybavený priamym vstrekovaním benzínu, známy aj z nového VW Polo alebo Škody Yeti. Pod kapotou Ibizy bude dosahovať rovnaký výkon ako v jej súrodencoch - 77 kW (105 k). Zavedením tohto agregátu pravdepodobne skončí výroba verzie s atmosférickým štvorvalcom 1,6 l.
Dva turbodiesle
Druhou novinkou pod kapotou Seatu Ibiza je turbodiesel 2,0 TDI (103 kW/140 k) určený pre verziu FR. Výrobca ho plánuje kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou DSG a v ponuke zrejme nebude chýbať ani šesťstupňový manuál.
Zatiaľ čo Ibiza FR poteší skôr športovo založených vodičov, druhá generácia verzie Ecomotive je určená najmä pre tých zákazníkov, ktorí chcú jazdiť s čo najmenšími výdavkami na palivo. Starý trojvalec 1,4 TDI vystrieda modernejší motor 1,2 TDI (55 kW/75 k) vybavený priamym vstrekovaním nafty common rail, spriahnutý s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Produkcia emisií CO2 má vďaka nemu klesnúť pod hranicu 98 gramov na kilometer jazdy.