BRATISLAVA. X-Type vstúpi do histórie ako málo úspešný Jaguar. Ani raz počas jeho osemročnej kariéry sa nepredalo toľko kusov, koľko britský výrobca plánoval. Najúspešnejším preň bol rok 2003, kedy si zákazníci vyzdvihli viac ako 50 000 exemplárov, výrobný plán však rátal so 100 000 predanými kusmi.
Nezabralo ani kombi
Taktika s veľkosériovou technikou v útrobách barokovo tvarovanej karosérie sa neujala. Jaguar X-Type využíva techniku z Fordu Mondeo predchádzajúcej generácie. Spoločné črty oboch vozidiel na prvý pohľad nespozorujete, lebo malý Jaguar sa dizajnom karosérie podobá na vlajkovú loď XJ. Zákazníci mu však vyčítali niektoré lacno pôsobiace ovládače v interiéri pochádzajúce práve od Fordu. Predaje výraznejším spôsobom nenaštartovala ani exotická verzia kombi.
Kvôli nezáujmu zo strany zákazníkov X-Type upadne do zabudnutia. Do konca tohto roka zastavia jeho výrobu v britskom závode Halewood, kvôli čomu príde o prácu 300 zamestnancov. Dodnes vzniklo približne 350 000 kusov Jaguaru X-Type.