BRATISLAVA. Vďaka facebooku sme nedávno spoznali podobu nového kompaktného modelu Alfa Romeo Milano, ktorý v ponuke nahradí dosluhujúcu 147-čku. Oficiálnu výstavnú premiéru síce absolvuje v septembri na frankfurtskom autosalóne, prípadne až v marci budúceho roka v Ženeve, ale na svete sa už teraz objavili detaily o jeho technike.
Nová Alfa využíva rovnakú platformu ako Fiat Bravo a Lancia Delta s interným označením C-Evo. Podľa informácií našich kolegov z britského magazínu Autocar bude mať miery 4350 x 1800 x 1430 mm. V porovnaní so sesterským Bravom tak má byť dlhšia, nižšia a širšia.
Iba turbo
Paleta poháňacích jednotiek pre Milano má obsahovať výlučne prepĺňané motory. Benzín budú zastupovať dve novinky - agregát 1,4 MultiAir (99 kW/135 k a 121 kW/165 k) a 1,8 TBi (173 kW/235 k a 195 kW/265 k), ktorého výkonnejšia verzia je pravdepodobe vyhradená pre verziu GTA. Prenos krútiaceho momentu na kolesá budú mať na starosti šesťstupňové manuálne a automatické prevodovky.
Štandardom pre všetky verzie bude pohon predných kolies, s výnimkou špičkového športového modelu GTA, ktorý vraj má disponovať pohonom 4x4 - Q4.
Rátať môžeme aj so systémom Alfa DNA, ktorý upraví charakteristiku vozidla v závislosti od zvoleného režimu. Taliani ho aktuálne montujú aj do menšieho modelu MiTo.