SME
reklama

Valónske diaľnice sa v lete roztápajú pri prvých slnečných lúčoch

Diaľnice v južnej časti Belgicka sa roztápajú, keď sa teplota blíži k 30 stupňom Celzia. Pritom pre danú časť Belgicka je typickejší dážď a hmla ako vyššie teploty.

PARÍŽ, BRUSEL.

Už koncom júna sa teplota v južnom Belgicku blížila k 30 stupňom, preto diaľnicu E 42, známu aj pod názvom Valónska, museli uzatvoriť. O jej význame pre motoristov hovorí skutočnosť, že vedie belgickými mestami Mons, Charleroi, Namur, Liege a smeruje k francúzskym hraniciam až do Nemecka, uvádza francúzsky denník Le Monde.

Časť povrchu diaľnice E 42 sa pod slnečnými lúčmi roztopila a brzdila motoristov, ktorí mali dojem, že cestujú "na žuvačke".

Ani po dvoch týždňoch táto významná dopravná tepna, po ktorej denne prejde približne 50.000 vozidiel, nie je úplne opravená. Aj keď sa premávka obnovila, na úseku v dĺžke asi 15 kilometrov sa jazdí len v jednom jazdnom pruhu maximálne 50-kilometrovou rýchlosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Valónski inžinieri prehodnotili čas potrebný na opravu z "niekoľkých dní" na "niekoľko týždňov", konštatuje francúzsky denník. Termín začiatku prác ešte nie je stanovený, dodáva.

Na otázku, čo sa stalo na E 42, ktorá bola vybudovaná pred 35 rokmi, jeden z nemenovaných expertov pre noviny povedal, že sa "možno trochu zanedbali údržbárske práce". Denník to označil za nadnesené tvrdenie, lebo E 42 bola známa už pred letom ako diaľnica s poškodeným asfaltovým povrchom, dierami a zlyhávajúcou signalizáciou. Združenia motorkárov i automobilistov sú už unavené od stálych upozorňovaní na stav valónskych ciest. Zahraniční motoristi jazdiaci po týchto cestách sa nazdávajú, že si zaslúžia len jedno - aby boli úplne bezplatné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technici už prišli s čiastočným vysvetlením stavu dopravnej komunikácie: betónovú časť mali poškodiť voda a soľ po roztápaní snehov. Nevedia si však vysvetliť, prečo sa roztápa zmes používaná na "plátanie" a opätovné "plátanie" dier.

Riešením problémov, ktoré súvisia s topením povrchovej úpravy cesty a zaistením bezpečnosti na nej, je zníženie rýchlosti na diaľnici na 50 kilometrov za hodinu. A to sa ukazuje byť riešením do budúcnosti, dodáva v závere Le Monde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 608
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 536
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 817
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 013
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 981
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 644
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 324
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 771
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 532
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 385
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 088
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 377
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 349
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 141
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 426
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu