BRATISLAVA. Modely značky Lada sú na európskych cestách relatívne zriedkavým javom. Na Slovensku sa ich podľa Združenia automobilového priemyslu SR za prvých päť mesiacov tohto roka predalo 199 exemplárov (vrátane verzií N1).
Na pomery Lady pritom ide o slušné číslo, ku ktorému prispelo aj šrotovné. V rovnakom období roku 2008 si nových zákazníkov našlo iba 53 kusov. Jednou z príčin nezáujmu o ruské vozidlá je slabý imidž značky súvisiaci s pokrivkávajúcou kvalitatívnou úrovňou jej výrobkov.
Pomôže „Lada Quality Program“?
Práve na kvalite svojich produktov si ruská automobilka chce dať viac záležať. Ešte tohto roku v Togliatti plánujú naštartovať „Lada Quality Program“. Aké konkrétne opatrenia sa za týmto názvom ukrývajú, sme sa nedozvedeli. Výsledkom však majú byť kvalitnejšie autá a spokojnejší zákazníci.
Predstavitelia ruskej značky veria, že program zvyšovania kvality výrobkov im dokonca ušetrí financie vynakladané na bezplatné výmeny chybných dielov v rámci záruky.
Nová nádej nesie označenie 2116/17/18
Ak ruskému gigantu dovtedy kríza nepodlomí kolená, Lada Quality Program vyvrcholí na konci roka 2012. Práve v tomto období je naplánovaný debut nového modelu Lada, ktorý sa svojou veľkosťou zaradí do segmentu nižšej strednej triedy. Jeho označenie sa líši v závislosti od karosárskej verzie - sedan 2116 (na fotografiách), kombi 2117, hatchback 2118. Na internete už viac než rok kolujú snímky prototypov zbavených akejkoľvek kamufláže. Po štylistickej stránke vozidlo vychádza z niekdajšej štúdie sedanu Lada Concept C.
Časť techniky, vrátane platformy, má novinka využívať z Renaultu Mégane predchádzajúcej generácie. Zároveň vraj pôjde o prvý model z dielne Lada, ktorý bude disponovať elektronickým stabilizačným programom (ESP). Medzi poháňacími agregátmi tentokrát už nemá chýbať turbodiesel, dokonca sa z Ruska ozývajú optimistické hlasy hovoriace o verzii s hybridným pohonom.