SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Piaggio s novou tvárou

Minidodávku Porter vymysleli v Japonsku, ale vyrába a ďalej ju vyvíja talianska značka Piaggio, preslávená najmä konštruovaním malých motocyklov.

(Zdroj: Piaggio)

BRATISLAVA. Úžitkovým vozidlám obyčajne nevenujeme veľa pozornosti, ale toto je svojimi rozmermi 3370 x 1395 x 1870 mm (verzia van) menšie, než väčšina osobných automobilov. Piaggio vyrába Porter vďaka licencii zakúpenej od značky Daihatsu a niekoľko exemplárov jazdí aj po slovenských cestách. Pre modelový rok 2010 prešiel omladzovacou kúrou.

Nová tvár a ESP

Pri úžitkových vozidlách je síce moderný alebo nemoderný dizajn najmenej dôležitou vlastnosťou auta, ale talianski dizajnéri Porteru aj tak dopriali novú, krajšiu prednú časť. Novej maske chladiča a svetlometom s čírym krycím sklom v interiéri sekunduje modernizovaná palubná doska. Niekoľko ovládačov alebo výduchy ventilácie pochádzajú z rôznych modelov Fiat.

Najdôležitejšia úprava sa dotkla techniky. Do štandardnej výbavy Piaggia Porter pribudol elektronický stabilizačný systém, ktorý dopĺňa ABS a rozdeľovač brzdného účinku EBD. Pod prednými sedadlami sa ukrýva zážihový štvorvalec s objemom 1,3 l produkujúci výkon 48 kW (65 k). Zadné kolesá poháňa prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky.

K dispozícii však sú aj verzie vybavené pohonom všetkých kolies, model schopný spaľovať LPG, CNG, či elektromobil. Piaggio Porter v závislosti od verzie odvezie 560 až 820 kilogramov nákladu. K dispozícii sú dokonca dve výbavové verzie - Base a Extra, pričom luxusnejšie prevedenie obsahuje predný nárazník lakovaný vo farbe karosérie alebo parkovacie senzory, airbag ale nie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 342
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 970
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Dôležitosť duševnej pohody 4 926
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 4 822
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 694
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


24 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Miroslav Sopko: Rodičia, nehádžme učiteľom polená pod nohy
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 715
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 311
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 096
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 911
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 802
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 122
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 653
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu