BRATISLAVA. Úžitkovým vozidlám obyčajne nevenujeme veľa pozornosti, ale toto je svojimi rozmermi 3370 x 1395 x 1870 mm (verzia van) menšie, než väčšina osobných automobilov. Piaggio vyrába Porter vďaka licencii zakúpenej od značky Daihatsu a niekoľko exemplárov jazdí aj po slovenských cestách. Pre modelový rok 2010 prešiel omladzovacou kúrou.
Nová tvár a ESP
Pri úžitkových vozidlách je síce moderný alebo nemoderný dizajn najmenej dôležitou vlastnosťou auta, ale talianski dizajnéri Porteru aj tak dopriali novú, krajšiu prednú časť. Novej maske chladiča a svetlometom s čírym krycím sklom v interiéri sekunduje modernizovaná palubná doska. Niekoľko ovládačov alebo výduchy ventilácie pochádzajú z rôznych modelov Fiat.
Najdôležitejšia úprava sa dotkla techniky. Do štandardnej výbavy Piaggia Porter pribudol elektronický stabilizačný systém, ktorý dopĺňa ABS a rozdeľovač brzdného účinku EBD. Pod prednými sedadlami sa ukrýva zážihový štvorvalec s objemom 1,3 l produkujúci výkon 48 kW (65 k). Zadné kolesá poháňa prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky.
K dispozícii však sú aj verzie vybavené pohonom všetkých kolies, model schopný spaľovať LPG, CNG, či elektromobil. Piaggio Porter v závislosti od verzie odvezie 560 až 820 kilogramov nákladu. K dispozícii sú dokonca dve výbavové verzie - Base a Extra, pričom luxusnejšie prevedenie obsahuje predný nárazník lakovaný vo farbe karosérie alebo parkovacie senzory, airbag ale nie.