SME
reklama

Renault Mégane Grandtour a Renault Scénic - dva prírastky do rodiny

Viac miesta a pekný zadok – to sú v skratke hlavné benefity kombi verzie modelu Mégane, ktorá nedávno prišla na náš trh. Spolu s ním vstupuje na trh aj praotec kompaktných vanov Scénic, už v treťom vydaní.

(Zdroj: Renault)

Obe novinky dostanete teraz kúpiť za menej peňazí a s lepšou výbavou v porovnaní s predchodcami, ako to býva v poslednej dobe u značky Renault zvykom. Rozdiel predstavuje približne 2400 € a oba modely už v štandarde ponúkajú ESP. Mégane Grandtour boduje dizajnom a objemom kufra. Scénic je stále rovnako praktický.

Viac miesta pre zadných pasažierov aj batožinu

Krátky päťdverový Mégane hatchback v snahe napraviť chybu z minulosti ponúkol veľký batožinový priestor, ale na úkor miesta vzadu. Nový Mégane Grandtour je preto alternatívou hlavne pre tých motoristov, ktorým nevyhovuje jeho obmedzený priestor pre nohy a hlavy zadných pasažierov. Celkovou dĺžkou 4559 mm je nový Mégane Grandtour o 59 mm dlhší než predchodca a o 263 mm dlhší než päťdverový model, z ktorého vychádza.

Citeľne tiež narástol rázvor náprav. Z prírastku 62 mm pripadlo až 61 mm na miesto pre nohy zadných pasažierov, čím sa životné podmienky v zadnej časti radikálne zlepšili. O poznanie lepšie sa vzadu bude sedieť hlavne dospelým, pretože napriek elegantne zvažujúcej sa streche majú teraz dostatok miesta aj nad hlavami. Batožinový priestor, v porovnaní s krátkym hatchbackom predĺžený o zadný previs pohltí 491 l. V porovnaní s modelmi Ford Focus a Opel Astra kombi je to o 9 l menej, Volkswagen Golf pohltí o 14 l viac a rekordérka Škoda Octavia má o 89 l väčší objem.

V západoeurópskych krajinách sa pri Mégane Grandtour píše údaj 524 l, ale to je hodnota bez rezervného kolesa. Na Slovensku patrí plnohodnotná rezerva pod podlahou k štandardu všetkých výbav. Po zložení zadných operadiel narastie prepravná kapacita kabíny na 1567 l (Golf 1495 l, Focus 1545 l, Astra 1590, Octavia 1620 l).

Zadné operadlá versus dlhé predmety

Nakladanie batožiny a manévrovanie s ňou uľahčuje nízka nakladacia hrana (iba 561 mm nad zemou) a široké, až po zadný nárazník natiahnuté veko. Menej nadchne sklápanie zadných sedadiel, ktoré sa nedajú zložiť do jednej roviny s podlahou kufra, čím trochu stráca význam ďalšia prednosť kombíka Mégane Grandtour – dopredu sklápateľné operadlo spolujazdca. Výrobca udáva, že po jeho zložení možno v interiéri prevážať až 2550 mm merajúce predmety. Prepravu však komplikuje schodík, ktorý vznikne po zložení zadných operadiel.

Zatiaľ čo mechanizmus sklápania zadných sedadiel konštruktérom mierne ušiel, na fixovanie drobností nezabudli. Inšpirovaní firmou Volvo urobili z prednej časti podlahy vyklápateľný deliaci štít, o ktorý sa gumičkou dajú zachytiť nákupné tašky, ruksaky a iné veci, ktoré by nemali lietať po kufri. Pod vyklápateľnou prednou časťou podlahy sa nachádza úložné dno s objemom päť litrov, do ktorého sa vmestí buď trojuholník s lekárničkou alebo krycia roletka batožinové priestoru. Na palube majú pasažieri k dispozícii celkovo 25 l úložných priestorov.

V šľapajách hatchbacku

Predná časť kabíny je úplne identická s krátkym päťdverovým Méganom, vrátane nízkeho športového posedu s dostatočne veľkým rozsahom nastavenia výšky volantu aj vodičovho sedadla. Identická je tiež paleta motorov a snaha dosiahnuť čo najlepší pocit z ovládania vozidla. Nový Mégane si nielen od nás vyslúžil veľkú pochvalu za stabilný podvozok a výrazne presnejšie a komunikatívnejšie riadenie než v minulosti, preto sa výrobca nastavenú latku snažil zachovať. Prispôsobením pruženia väčšej záťaži a vystužením predného stabilizátora o 6% ostáva aj Grandtour v úzkom kontakte s najlepšie jazdiacimi konkurentmi svojej triedy.

Ocenili sme schopnosť podvozka regulovať pozdĺžne aj bočné pohyby karosérie, eliminovať vplyv dlhej zadnej časti pri prejazde zákrut aj odhlučnenie kabíny a pazvukom odolné spracovanie kabíny. Testovaný naftový dvojliter výkonu 160 k má veľký potenciál. Pomerne ľahkému kombíku udeľuje doslova športovú dynamiku. Podľa nášho názoru je však pre daný typ vozidla zbytočne silný a ťažký. Úplne by mu stačil 1.5 dCi (105 k), ktorý dosahuje adekvátny pomer dynamiky a ekonomiky prevádzky aj vo väčších a ťažších modeloch.

Kratší, ale aj škaredší

Napríklad v takom Scénicu, ktorý vstupuje už do svojej tretej životnej epochy. Dizajnovo vychádza z väčšieho brata Grand Scénic, od ktorého sa okrem kratšej zadnej časti a kratšieho rázvoru (-67 mm) líši iba opticky zvýraznenými vstupmi na prívod vzduchu k motoru a bumerangovými zadnými svetlami. Práve dizajn a cenový rozdiel bude podľa nás dôvodom, prečo by sa mohol doterajší podiel v modelovom rade Scénic (70% Scénic, 30% Grand Scénic) preklopiť v prospech dlhšej verzie.

Krátky Scénic s mohutným predkom a skrátenou, odseknutou zadnou časťou pôsobí totiž akosi neforemne. Jeho dlhší brat, ktorého sme podrobnejšie predstavili v minulosti, vyzerá predsa len vyváženejšie a elegantnejšie. Už to nie je iba predĺžená verzia s prilepeným zadným previsom, ale reprezentatívny celok. Domnievame sa tiež, že cenový rozdiel 600 € bude spolu s estetickou pridanou hodnotou akceptovateľným príplatkom za viac miesta pre nohy zadných pasažierov a väčší kufor, ktorý ponúka objem 522 l alebo 1804 po sklopení zadných sedadiel (Grand Scénic päťmiestny 752 l/2050 l).

Interiér je rovnako príjemný a prakticky riešený ako v predĺženej verzii Grand, vrátane troch samostatne sklápateľných a vyberateľných sedačiek v druhom rade. Výhodou Scénica v porovnaní s väčším bratom bude hlavne lepšia manévrovateľnosť v meste, ľahšie parkovanie, lepšia dynamika a ovládateľnosť plynúca z nižšej pohotovostnej hmotnosti, kratšieho rázvoru a menšieho zadného previsu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 709
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 010
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 849
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 109
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 021
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 735
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 017
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  2. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  3. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  4. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  5. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  6. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  7. Juraj Kumičák: Kolaborant
  8. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 869
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 581
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 402
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 465
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 409
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 356
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 184
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu