SME

Renault Mégane Grandtour a Renault Scénic - dva prírastky do rodiny

Viac miesta a pekný zadok – to sú v skratke hlavné benefity kombi verzie modelu Mégane, ktorá nedávno prišla na náš trh. Spolu s ním vstupuje na trh aj praotec kompaktných vanov Scénic, už v treťom vydaní.

(Zdroj: Renault)

Obe novinky dostanete teraz kúpiť za menej peňazí a s lepšou výbavou v porovnaní s predchodcami, ako to býva v poslednej dobe u značky Renault zvykom. Rozdiel predstavuje približne 2400 € a oba modely už v štandarde ponúkajú ESP. Mégane Grandtour boduje dizajnom a objemom kufra. Scénic je stále rovnako praktický.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viac miesta pre zadných pasažierov aj batožinu

Krátky päťdverový Mégane hatchback v snahe napraviť chybu z minulosti ponúkol veľký batožinový priestor, ale na úkor miesta vzadu. Nový Mégane Grandtour je preto alternatívou hlavne pre tých motoristov, ktorým nevyhovuje jeho obmedzený priestor pre nohy a hlavy zadných pasažierov. Celkovou dĺžkou 4559 mm je nový Mégane Grandtour o 59 mm dlhší než predchodca a o 263 mm dlhší než päťdverový model, z ktorého vychádza.

SkryťVypnúť reklamu

Citeľne tiež narástol rázvor náprav. Z prírastku 62 mm pripadlo až 61 mm na miesto pre nohy zadných pasažierov, čím sa životné podmienky v zadnej časti radikálne zlepšili. O poznanie lepšie sa vzadu bude sedieť hlavne dospelým, pretože napriek elegantne zvažujúcej sa streche majú teraz dostatok miesta aj nad hlavami. Batožinový priestor, v porovnaní s krátkym hatchbackom predĺžený o zadný previs pohltí 491 l. V porovnaní s modelmi Ford Focus a Opel Astra kombi je to o 9 l menej, Volkswagen Golf pohltí o 14 l viac a rekordérka Škoda Octavia má o 89 l väčší objem.

V západoeurópskych krajinách sa pri Mégane Grandtour píše údaj 524 l, ale to je hodnota bez rezervného kolesa. Na Slovensku patrí plnohodnotná rezerva pod podlahou k štandardu všetkých výbav. Po zložení zadných operadiel narastie prepravná kapacita kabíny na 1567 l (Golf 1495 l, Focus 1545 l, Astra 1590, Octavia 1620 l).

SkryťVypnúť reklamu

Zadné operadlá versus dlhé predmety

Nakladanie batožiny a manévrovanie s ňou uľahčuje nízka nakladacia hrana (iba 561 mm nad zemou) a široké, až po zadný nárazník natiahnuté veko. Menej nadchne sklápanie zadných sedadiel, ktoré sa nedajú zložiť do jednej roviny s podlahou kufra, čím trochu stráca význam ďalšia prednosť kombíka Mégane Grandtour – dopredu sklápateľné operadlo spolujazdca. Výrobca udáva, že po jeho zložení možno v interiéri prevážať až 2550 mm merajúce predmety. Prepravu však komplikuje schodík, ktorý vznikne po zložení zadných operadiel.

Zatiaľ čo mechanizmus sklápania zadných sedadiel konštruktérom mierne ušiel, na fixovanie drobností nezabudli. Inšpirovaní firmou Volvo urobili z prednej časti podlahy vyklápateľný deliaci štít, o ktorý sa gumičkou dajú zachytiť nákupné tašky, ruksaky a iné veci, ktoré by nemali lietať po kufri. Pod vyklápateľnou prednou časťou podlahy sa nachádza úložné dno s objemom päť litrov, do ktorého sa vmestí buď trojuholník s lekárničkou alebo krycia roletka batožinové priestoru. Na palube majú pasažieri k dispozícii celkovo 25 l úložných priestorov.

SkryťVypnúť reklamu

V šľapajách hatchbacku

Predná časť kabíny je úplne identická s krátkym päťdverovým Méganom, vrátane nízkeho športového posedu s dostatočne veľkým rozsahom nastavenia výšky volantu aj vodičovho sedadla. Identická je tiež paleta motorov a snaha dosiahnuť čo najlepší pocit z ovládania vozidla. Nový Mégane si nielen od nás vyslúžil veľkú pochvalu za stabilný podvozok a výrazne presnejšie a komunikatívnejšie riadenie než v minulosti, preto sa výrobca nastavenú latku snažil zachovať. Prispôsobením pruženia väčšej záťaži a vystužením predného stabilizátora o 6% ostáva aj Grandtour v úzkom kontakte s najlepšie jazdiacimi konkurentmi svojej triedy.

Ocenili sme schopnosť podvozka regulovať pozdĺžne aj bočné pohyby karosérie, eliminovať vplyv dlhej zadnej časti pri prejazde zákrut aj odhlučnenie kabíny a pazvukom odolné spracovanie kabíny. Testovaný naftový dvojliter výkonu 160 k má veľký potenciál. Pomerne ľahkému kombíku udeľuje doslova športovú dynamiku. Podľa nášho názoru je však pre daný typ vozidla zbytočne silný a ťažký. Úplne by mu stačil 1.5 dCi (105 k), ktorý dosahuje adekvátny pomer dynamiky a ekonomiky prevádzky aj vo väčších a ťažších modeloch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kratší, ale aj škaredší

Napríklad v takom Scénicu, ktorý vstupuje už do svojej tretej životnej epochy. Dizajnovo vychádza z väčšieho brata Grand Scénic, od ktorého sa okrem kratšej zadnej časti a kratšieho rázvoru (-67 mm) líši iba opticky zvýraznenými vstupmi na prívod vzduchu k motoru a bumerangovými zadnými svetlami. Práve dizajn a cenový rozdiel bude podľa nás dôvodom, prečo by sa mohol doterajší podiel v modelovom rade Scénic (70% Scénic, 30% Grand Scénic) preklopiť v prospech dlhšej verzie.

Krátky Scénic s mohutným predkom a skrátenou, odseknutou zadnou časťou pôsobí totiž akosi neforemne. Jeho dlhší brat, ktorého sme podrobnejšie predstavili v minulosti, vyzerá predsa len vyváženejšie a elegantnejšie. Už to nie je iba predĺžená verzia s prilepeným zadným previsom, ale reprezentatívny celok. Domnievame sa tiež, že cenový rozdiel 600 € bude spolu s estetickou pridanou hodnotou akceptovateľným príplatkom za viac miesta pre nohy zadných pasažierov a väčší kufor, ktorý ponúka objem 522 l alebo 1804 po sklopení zadných sedadiel (Grand Scénic päťmiestny 752 l/2050 l).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér je rovnako príjemný a prakticky riešený ako v predĺženej verzii Grand, vrátane troch samostatne sklápateľných a vyberateľných sedačiek v druhom rade. Výhodou Scénica v porovnaní s väčším bratom bude hlavne lepšia manévrovateľnosť v meste, ľahšie parkovanie, lepšia dynamika a ovládateľnosť plynúca z nižšej pohotovostnej hmotnosti, kratšieho rázvoru a menšieho zadného previsu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 80 805
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 443
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 149
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 816
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 259
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 212
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 336
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 663
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 567
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 47 697
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 888
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 390
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 960
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 070
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 727
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu