SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Diaľnica z Bratislavy do Trnavy má mať tri pruhy do konca roka

Úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude rozšírený na tri pruhy v oboch smeroch do konca tohto roka.

BRATISLAVA. Informoval o tom premiér Robert Fico počas kontrolného dňa, na ktorom sa oboznámil s priebehom prác. Investícia, ktorá si vyžiada 1,1 mld. Sk (36,5 mil. eur), mala byť pôvodne odovzdaná v máji budúceho roka.

NDS podľa premiéra na jeho žiadosť prehodnotila harmonogram postupu prác tak, aby bol tento mimoriadne preťažený úsek diaľnice odovzdaný čo možno najskôr. Premiér plánuje najbližšie navštíviť aj stavbu úseku D1 pri Považskej Bystrici, kde sa stavia posledný chýbajúci diaľničný úsek medzi Bratislavou a Žilinou.

"Mám cieľ aj osobne monitorovať všetky veľké verejné investície, do ktorých vláda išla. Toto je jedna z týchto obrovských investícií, pretože na rozšírení diaľnice na tri jazdné pruhy napravo aj naľavo sa preinvestuje viac ako miliarda korún," povedal Fico.

Tento projekt má podľa neho uľahčiť cestovanie v mimoriadne zaťaženom úseku. Premiér požiadal asi pred troma mesiacmi generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Igora Chomu o prehodnotenie harmonogramu stavebných prác na diaľnici.

"Teraz mi potvrdil, a veľmi to vítam, že sa urobilo prehodnotenie harmonogramu, aj sa urobila iná organizácia práce. Táto cesta bude dokončená do konca roka," tvrdí Fico. Premiér ocenil spoluprácu polície pri stavbe, na ktorej pracuje denne okolo tristo ľudí, a vyslovil názor, že tento projekt bude veľmi úspešný.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. garantuje, že prvá, dočasná časť rekonštrukcie 38 kilometrového úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude ukončená podľa plánov, teda do mája budúceho roka.

Informoval o tom generálny riaditeľ NDS Igor Choma 18. mája s tým, že práce zamerané na rozšírenie neúnosne zaťaženého diaľničného úseku na šesť pruhov môžu byť za určitých podmienok hotové aj o niečo skôr. Uvedená investícia si vyžiada zo štátneho rozpočtu náklady vo výške okolo 1,1 mld. Sk (36,5 mil. eur).

Práce pokračujú pri zachovaní automobilovej premávky na diaľničnom úseku v štyroch pruhoch a obmedzenej rýchlosti 80 kilometrov za hodinu, resp. 60 kilometrov na vjazde a výjazde. Druhá časť prác, spočívajúca v úplnej rekonštrukcii D1 Bratislava - Trnava by sa mala podľa Chomu začať najskôr koncom roka 2012 a ukončená by mohla byť v roku 2015. Projektová dokumentácia na územné rozhodnutie a stavebné povolenie má byť totiž pripravená do konca roka 2012. Náklady na úplnú rekonštrukciu zatiaľ nie sú známe.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 904
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 22 604
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 149
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 915
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 843
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 739
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 741
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 124
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 949
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 611
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Samospráva, Doprava (Trnava), Život v meste, Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.