SME

Diaľnica z Bratislavy do Trnavy má mať tri pruhy do konca roka

Úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude rozšírený na tri pruhy v oboch smeroch do konca tohto roka.

BRATISLAVA. Informoval o tom premiér Robert Fico počas kontrolného dňa, na ktorom sa oboznámil s priebehom prác. Investícia, ktorá si vyžiada 1,1 mld. Sk (36,5 mil. eur), mala byť pôvodne odovzdaná v máji budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

NDS podľa premiéra na jeho žiadosť prehodnotila harmonogram postupu prác tak, aby bol tento mimoriadne preťažený úsek diaľnice odovzdaný čo možno najskôr. Premiér plánuje najbližšie navštíviť aj stavbu úseku D1 pri Považskej Bystrici, kde sa stavia posledný chýbajúci diaľničný úsek medzi Bratislavou a Žilinou.

SkryťVypnúť reklamu

"Mám cieľ aj osobne monitorovať všetky veľké verejné investície, do ktorých vláda išla. Toto je jedna z týchto obrovských investícií, pretože na rozšírení diaľnice na tri jazdné pruhy napravo aj naľavo sa preinvestuje viac ako miliarda korún," povedal Fico.

Tento projekt má podľa neho uľahčiť cestovanie v mimoriadne zaťaženom úseku. Premiér požiadal asi pred troma mesiacmi generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Igora Chomu o prehodnotenie harmonogramu stavebných prác na diaľnici.

"Teraz mi potvrdil, a veľmi to vítam, že sa urobilo prehodnotenie harmonogramu, aj sa urobila iná organizácia práce. Táto cesta bude dokončená do konca roka," tvrdí Fico. Premiér ocenil spoluprácu polície pri stavbe, na ktorej pracuje denne okolo tristo ľudí, a vyslovil názor, že tento projekt bude veľmi úspešný.

SkryťVypnúť reklamu

Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. garantuje, že prvá, dočasná časť rekonštrukcie 38 kilometrového úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou bude ukončená podľa plánov, teda do mája budúceho roka.

Informoval o tom generálny riaditeľ NDS Igor Choma 18. mája s tým, že práce zamerané na rozšírenie neúnosne zaťaženého diaľničného úseku na šesť pruhov môžu byť za určitých podmienok hotové aj o niečo skôr. Uvedená investícia si vyžiada zo štátneho rozpočtu náklady vo výške okolo 1,1 mld. Sk (36,5 mil. eur).

Práce pokračujú pri zachovaní automobilovej premávky na diaľničnom úseku v štyroch pruhoch a obmedzenej rýchlosti 80 kilometrov za hodinu, resp. 60 kilometrov na vjazde a výjazde. Druhá časť prác, spočívajúca v úplnej rekonštrukcii D1 Bratislava - Trnava by sa mala podľa Chomu začať najskôr koncom roka 2012 a ukončená by mohla byť v roku 2015. Projektová dokumentácia na územné rozhodnutie a stavebné povolenie má byť totiž pripravená do konca roka 2012. Náklady na úplnú rekonštrukciu zatiaľ nie sú známe.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 154
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 424
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 602
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 537
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 932
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 836
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 491
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 426
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 489
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 738
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 447
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 572
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 801
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 680
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 645
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 564
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu