SME
Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky

V Bratislave možno pribudnú jednosmerné cesty

Magistrát hlavného mesta si chce dať vypracovať analýzu vyťažených úsekov križovatiek, na ktorých by takéto zmeny urýchlili dopravu.

Takýchto značiek bude v Bratislave možno viac. Majú zrýchliť dopravu.Takýchto značiek bude v Bratislave možno viac. Majú zrýchliť dopravu. (Zdroj: SME - PETER ŽAKOVIČ)

Preťaženie ciest autami chce mesto zmierniť zjednosmerňovaním.

BRATISLAVA. Zdržanie v zápchach a takmer istota, že zelená naskočí niekoľkokrát, kým sa auto dostane cez križovatku - taká je realita v bratislavskej dopravnej špičke. Magistrát chce narastajúce zaťaženie ciest I. a II. triedy, ktoré spravuje, riešiť ich zjednosmernením.

Námestník primátora Milan Cílek hovorí, že výrazné zlepšenie dopravy budovaním mimoúrovňových križovatiek či estakád nie je v ďalších 20 až 30 rokoch reálne. Zjednosmerňovanie považuje za lacnejší a rýchlejší spôsob.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Konkrétne cesty, kde by sa urobila zmena, má ujasniť analýza. Magistrát plánuje jej dodávateľa hľadať medzi firmami, ktoré majú skúsenosť s podobnou organizáciou dopravy v zahraničí. Kapacita ciest v Bratislave sa doteraz zvyšovala skôr pridávaním pruhov, výstavbou kruhových objazdov a semaformi.

Cena analýzy by podľa Cíleka nemala presiahnuť 30-tisíc eur. Výsledok by malo mesto dostať v budúcom roku. Vyhodnotí potom, či si navrhnuté úpravy môže dovoliť. „Mickiewiczova by sa napríklad hodila na jednosmerku, ale v oboch pruhoch premávajú trolejbusy, prekládka trakčného vedenia by bola príliš drahá."

Problém je na križovatkách

Vladimír Mikuš z dopravného oddelenia magistrátu povedal, že sa chcú sústrediť hlavne na úpravu križovatiek. Ovplyvňujú totiž kapacitu celej komunikačnej siete, najviac sa na nich ukazuje preťaženie.

Skryť Vypnúť reklamu

„Ak už len jedno rameno križovatky bude jednosmerné, zníži sa počet kolíznych bodov a budeme môcť posilniť preferované smery." Dodal, že okrem jednosmeriek by malo k spriechodneniu ciest prispieť aj zrušenie niektorých menej významných smerov križovatiek.

Odbočiť sa nemusí dať všade

Ako by to mohlo fungovať, vysvetlil na lokalite medzi ulicami Mlynské nivy, Košická, Landererova, Karadžičova a Dostojevského rad. V rannej špičke tadiaľ v súčasnosti prejde 9400 áut. Malo by ich pribúdať, v okolí sa má vo veľkom stavať.

Mikuš povedal, že doprava by tam mohla byť plynulá a málokedy by autá prešli cez križovatku na druhý cyklus aj pri počte 19­tisíc za hodinu. Takéto odľahčenie križovatiek by sa dosiahlo zrušením niektorých ľavých odbočení.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 8 551
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 8 048
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 707
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 329
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 375
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 976
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 712
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 279
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 825
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 633
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sofia vo svojom štúdiu, v ktorom vznikajú nové piesne.

Predtým bol punkerom Vrabcom, dnes je Sofiou. Až teraz som to ja, hovorí


17. sep
Minister Matovič.

Kollárova strana by prípadne mohla prísť len o SIS.


9 h
Juraj Sagan (vpravo) s bratom Petrom.

Budúcnosť Juraja Sagana nie je známa.


a 1 ďalší 5 h

August býva vrchol uhorkovej sezóny. Je to síce nuda, ale aspoň sa nič nemôže pokaziť. Tento uplynulý bol výnimkou.


Neprehliadnite tiež

Škoda Enyaq iV a Škoda Kodiaq RS

Obe autá patria k najlepším modelom, ktoré Škoda ponúka.


11 h
Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


17. sep
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Skryť Zatvoriť reklamu