SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

V Bratislave možno pribudnú jednosmerné cesty

Magistrát hlavného mesta si chce dať vypracovať analýzu vyťažených úsekov križovatiek, na ktorých by takéto zmeny urýchlili dopravu.

Takýchto značiek bude v Bratislave možno viac. Majú zrýchliť dopravu.Takýchto značiek bude v Bratislave možno viac. Majú zrýchliť dopravu. (Zdroj: SME - PETER ŽAKOVIČ)

Preťaženie ciest autami chce mesto zmierniť zjednosmerňovaním.

BRATISLAVA. Zdržanie v zápchach a takmer istota, že zelená naskočí niekoľkokrát, kým sa auto dostane cez križovatku - taká je realita v bratislavskej dopravnej špičke. Magistrát chce narastajúce zaťaženie ciest I. a II. triedy, ktoré spravuje, riešiť ich zjednosmernením.

Námestník primátora Milan Cílek hovorí, že výrazné zlepšenie dopravy budovaním mimoúrovňových križovatiek či estakád nie je v ďalších 20 až 30 rokoch reálne. Zjednosmerňovanie považuje za lacnejší a rýchlejší spôsob.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Konkrétne cesty, kde by sa urobila zmena, má ujasniť analýza. Magistrát plánuje jej dodávateľa hľadať medzi firmami, ktoré majú skúsenosť s podobnou organizáciou dopravy v zahraničí. Kapacita ciest v Bratislave sa doteraz zvyšovala skôr pridávaním pruhov, výstavbou kruhových objazdov a semaformi.

Cena analýzy by podľa Cíleka nemala presiahnuť 30-tisíc eur. Výsledok by malo mesto dostať v budúcom roku. Vyhodnotí potom, či si navrhnuté úpravy môže dovoliť. „Mickiewiczova by sa napríklad hodila na jednosmerku, ale v oboch pruhoch premávajú trolejbusy, prekládka trakčného vedenia by bola príliš drahá."

Problém je na križovatkách

Vladimír Mikuš z dopravného oddelenia magistrátu povedal, že sa chcú sústrediť hlavne na úpravu križovatiek. Ovplyvňujú totiž kapacitu celej komunikačnej siete, najviac sa na nich ukazuje preťaženie.

Skryť Vypnúť reklamu

„Ak už len jedno rameno križovatky bude jednosmerné, zníži sa počet kolíznych bodov a budeme môcť posilniť preferované smery." Dodal, že okrem jednosmeriek by malo k spriechodneniu ciest prispieť aj zrušenie niektorých menej významných smerov križovatiek.

Odbočiť sa nemusí dať všade

Ako by to mohlo fungovať, vysvetlil na lokalite medzi ulicami Mlynské nivy, Košická, Landererova, Karadžičova a Dostojevského rad. V rannej špičke tadiaľ v súčasnosti prejde 9400 áut. Malo by ich pribúdať, v okolí sa má vo veľkom stavať.

Mikuš povedal, že doprava by tam mohla byť plynulá a málokedy by autá prešli cez križovatku na druhý cyklus aj pri počte 19­tisíc za hodinu. Takéto odľahčenie križovatiek by sa dosiahlo zrušením niektorých ľavých odbočení.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 179
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 539
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 320
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 540
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 814
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 707
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 620
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 364
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 169
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 160
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept