SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

V Bratislave možno pribudnú jednosmerné cesty

Magistrát hlavného mesta si chce dať vypracovať analýzu vyťažených úsekov križovatiek, na ktorých by takéto zmeny urýchlili dopravu.

Takýchto značiek bude v Bratislave možno viac. Majú zrýchliť dopravu.Takýchto značiek bude v Bratislave možno viac. Majú zrýchliť dopravu. (Zdroj: SME - PETER ŽAKOVIČ)

Preťaženie ciest autami chce mesto zmierniť zjednosmerňovaním.

BRATISLAVA. Zdržanie v zápchach a takmer istota, že zelená naskočí niekoľkokrát, kým sa auto dostane cez križovatku - taká je realita v bratislavskej dopravnej špičke. Magistrát chce narastajúce zaťaženie ciest I. a II. triedy, ktoré spravuje, riešiť ich zjednosmernením.

Námestník primátora Milan Cílek hovorí, že výrazné zlepšenie dopravy budovaním mimoúrovňových križovatiek či estakád nie je v ďalších 20 až 30 rokoch reálne. Zjednosmerňovanie považuje za lacnejší a rýchlejší spôsob.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Konkrétne cesty, kde by sa urobila zmena, má ujasniť analýza. Magistrát plánuje jej dodávateľa hľadať medzi firmami, ktoré majú skúsenosť s podobnou organizáciou dopravy v zahraničí. Kapacita ciest v Bratislave sa doteraz zvyšovala skôr pridávaním pruhov, výstavbou kruhových objazdov a semaformi.

Cena analýzy by podľa Cíleka nemala presiahnuť 30-tisíc eur. Výsledok by malo mesto dostať v budúcom roku. Vyhodnotí potom, či si navrhnuté úpravy môže dovoliť. „Mickiewiczova by sa napríklad hodila na jednosmerku, ale v oboch pruhoch premávajú trolejbusy, prekládka trakčného vedenia by bola príliš drahá."

Problém je na križovatkách

Vladimír Mikuš z dopravného oddelenia magistrátu povedal, že sa chcú sústrediť hlavne na úpravu križovatiek. Ovplyvňujú totiž kapacitu celej komunikačnej siete, najviac sa na nich ukazuje preťaženie.

Skryť Vypnúť reklamu

„Ak už len jedno rameno križovatky bude jednosmerné, zníži sa počet kolíznych bodov a budeme môcť posilniť preferované smery." Dodal, že okrem jednosmeriek by malo k spriechodneniu ciest prispieť aj zrušenie niektorých menej významných smerov križovatiek.

Odbočiť sa nemusí dať všade

Ako by to mohlo fungovať, vysvetlil na lokalite medzi ulicami Mlynské nivy, Košická, Landererova, Karadžičova a Dostojevského rad. V rannej špičke tadiaľ v súčasnosti prejde 9400 áut. Malo by ich pribúdať, v okolí sa má vo veľkom stavať.

Mikuš povedal, že doprava by tam mohla byť plynulá a málokedy by autá prešli cez križovatku na druhý cyklus aj pri počte 19­tisíc za hodinu. Takéto odľahčenie križovatiek by sa dosiahlo zrušením niektorých ľavých odbočení.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 747
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 849
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 584
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 651
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 492
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 515
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 350
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 251
  9. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 125
  10. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 093
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Zasnežené východné Slovensko.