SME

Porovnávací test: Peugeot rodine, Renault mladým

Renault ponúkne viac motorov a lepšiu výbavu za nižšiu cenu. Peugeot má v cene veľmi praktické riešenia pre rodinný život a podnikanie s veľkým kombi. Dynamický Renault poteší mladých so športovými záľubami, ale veľké rodiny nech sa radšej orientujú na dr

Dnešné kombi nižšej strednej triedy vyzerajú a jazdia tak dobre ako krátke verzie. Renault  zaujme cenami, Peugeot ponúka praktické riešenia  takmer na úrovni kompaktného vanu.Dnešné kombi nižšej strednej triedy vyzerajú a jazdia tak dobre ako krátke verzie. Renault zaujme cenami, Peugeot ponúka praktické riešenia takmer na úrovni kompaktného vanu. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, ČERTOVICA. Najnovšie prírastky medzi kombi nižšej strednej triedy ukázali svoje prednosti a špecifiká. V porovnaní s konkurenciou pôsobia moderne a ponúkajú veľa muziky za prijateľné peniaze. Ktorá z dvoch noviniek je lepšia pre rodinu?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do testu sme vybrali Peugeot 308 SW 1,6 16V s panoramatickou strechou a vyberateľnými tromi kreslami v druhom rade. Renault uviedol nový Megane Grandtour síce s klasickými sedadlami vzadu, ale najmodernejším benzínovým motorom.

Krása nerozhodujePeugeot, ktorý v ostatnom čase globalizoval jeden štýl prednej masky na všetky modely, vyzerá spredu lepšie ako zozadu. Renault Megane Grand Tour s krajším zadkom je na tom presne naopak.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek orientácii Renaultu na zmyselný dizajn sú v dolnej časti masívne plastové lišty, ktoré chránia dvere na parkovisku. Pri obmedzenej veľkosti dnešných parkovacích miest ide o veľmi praktickú vec, ktorá nepridá na kráse, ale dobre poslúži. Opticky natiahnutá karoséria Renaultu je aj v skutočnosti o necelých šesť centimetrov dlhšia, ale neponúka toľko miesta ako Peugeot.

Rázvor náprav oboch kombi narástol na niekdajšiu hranicu strednej triedy a v prípade Peugeotu sa to pozitívne odrazilo na vnútornom priestore. Obe automobilky citlivo zapracovali smerové svetlá do spätných zrkadiel bez kopírovania konkurencie. Peugeot osadil smerovku do držiaka automaticky sklápaného zrkadla a Renault využil roh zrkadla. Lepší výhľad spoza volantu má šofér Peugeotu s bohato presklenou kabínou.

SkryťVypnúť reklamu

Jeden vpredu, druhý vzaduPrístrojové dosky testovaných kombi predstavujú dva svety a dve rôzne riešenia. Klasicky orientovaný Peugeot má mierne prezdobené budíky. Renault ponúka ergonomicky zaujímavé a prehľadné riešenie s okrúhlym displejom a tradičným otáčkomerom. Kým Renault zaujal viac prístrojmi, Peugeot má lepšie vyriešenú stredovú konzolu. Aj s odkladacími priestormi vpredu je na tom lepšie Peugeot, nehovoriac o mieste na kolená.

K modernému interiéru pristanú netradične riešené prístroje.

Renault ich má prehľadnejšie.

Vo francúzskej charakteristike radenia si nemajú konkurenti čo vyčítať. V porovnaní otvárania kapoty je na tom lepšie asi Renault, ktorý zainvestoval do plynovej vzpery prednej kapoty. Pri dolievaní ostrekovača treba kapotu Peugeota podoprieť klasickou tyčkou. Piate dvere na 308 SW sa otvárajú ľahšie, vyššie a majú samostatne otvárateľné zadné okno. Väčší komfort nastupovania a sedenia vzadu ponúka 308SW so samostatne posúvateľnými a sklápateľnými sedadlami. Renault stavil na motoryObe automobilky dávajú zákazníkovi veľmi slušné možnosti pri výbere motorov a typu paliva. Peugeot ponúka štyri motory a celkovo päť verzií. Renault spustil predaj so šiestimi motormi a deviatimi výkonovými verziami na výber. Najmä medzi naftovými motormi poskytuje Renault podstatne viac možností. Testovaný Peugeot 308 SW 1,6e VTi predstavuje prijateľný variant pre rodinné aj pracovné využitie. Megane Grandtour doplnil základný motor 1,6 16 V, ktorý má nižší výkon ako Peugeot o nový benzínový turbomotor 1,4 TCe schopný s výkonom 96 kW a o tisíc eur nižšou cenou predčiť Peugeot.

SkryťVypnúť reklamu

Ponuka motorov a prevodoviek je lepšia v Renaulte.

Renault je lepší v kopcoch a tiež na diaľnici, kde mu pomáha šesťstupňová prevodovka. Turbodúchadlo, ktoré robí jazdu dynamickou, si pýta svoju daň v podobe o liter vyššej spotreby vo všetkých jazdných režimoch. Peugeot jazdí v globále úspornejšie, ale pocit s dynamiky je väčší než len osem kilowattov na papieri. Napriek nesporným kvalitám štvorvalca 1,6e VTi a dobrej spotrebe má Renault v ponuke motorov jednoznačne navrch. Lev zabudol na moderné riešenie hrdla palivovej nádrže a na rozdiel od Meganu Grandtour má iba klasické veko a otváranie kľúčom. V zákrutách neprepadnú Nové kombi nižšej strednej triedy vyzerajú veľmi dynamicky a rovnako jazdné vlastnosti predčia dávne predsudky o ťarbavých a rozhojdaných kombi. Tuhosť pruženia zadných náprav počíta s vyšším zaťažením a na nerovnostiach zadky prázdnych kombi trochu nadskakujú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Megane Grandtour vyzerá veľmi športovo a moderne.

Subjektívne je tichší vo vysokých rýchlostiach.

Peugeot sa menej nakláňa, ale nedosahuje úplný komfort Renaultu. S ohľadom na jazdné vlastnosti je úplne jedno, ktoré kombi si vyberiete. Šofér však zažije lepší pocit z bŕzd a riadenia v Peugeote. Auto s levom na kapote má tuhšie radenie a lepšiu spätnú väzbu a príjemnejší tvar venca volantu ako Renault. Rozhodne uhol pohľaduFrancúzske značky ukázali konkurencii v nižšej strednej triede svoj potenciál a patria medzi to najnovšie a najlepšie v triede. Ponuka motorov, dynamický štýl, nižšie základné ceny a dobrá výbava jednoznačne favorizujú Renault. Grandtour v najlacnejšej verzii je o tri tisíc eur lacnejší ako 308 SW navyše bez stabilizačného programu, za ktorý chce Peugeot príplatok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot má otvárateľné zadné okno v piatych dverách.

Praktické na vkladanie drobností.

Rodinné kombi väčšina kupuje pre úžitok doma aj v podnikaní a v tejto oblasti je Peugeot to najlepšie hraničiace s kompaktným vanom. Ponúka vyberateľné a polohovateľné kreslá v druhom rade, má dobre využiteľný kufor, plnohodnotnú rezervu prístupnú bez vyloženia kufra a otvárateľné okno piatych dverí. Cestujúcim ponúka veľa miesta, dobre navrhnuté odkladacie boxy a za príplatok pohľad cez panoramatickú strechu. Z rodinných a praktických dôvodov vyhráva Peugeot. RENAULT Výhody Nevýhody

Výber motorov Menej miesta vzadu

Dobrá cena Plastový volant

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné vlastnosti Neposúvateľné zadné sedadlá

Dizajn -

PEUGEOT Výhody Nevýhody

Praktický interiér Ťah v nižších otáčkach

Veľa miesta Vyššia cena základného modelu

Vyberateľné sedadlá ESP za príplatok

Otvárateľné okno piatych dverí -

Jazdné vlastnosti -

Porovnanie batožinových priestorov vyhráva vyšší Peugeot Kvôli väčšiemu batožinovému priestoru vznikli prvé osobné vozidlá s karosériou kombi. Hoci sa to navonok tak nezdá, Peugeot ostáva verný tomuto odkazu hlboko siahajúcimi piatymi dverami, nakladacou hranou v rovine s dnom kufra, bohato dimenzovanou vnútornou výškou a vyberateľnými sedadlami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyberateľné sedadlá a nízka podlaha vytvárajú lepšie možnosti

na využitie kufra. Peugeot má tiež veľký vstupný otvor.

Bez sklopených sedadiel je objem kufra 575 litrov veľmi lákavý. Ak sa k tomu pridá priestor nad hranou okien, objem vzrastie na 720 litrov. Kolmá a nie športovo zošikmená zadná časť vytvára hlavný rozdiel a benefit oproti konkurencii. Vidieť to na zadnom a do oblúka tvarovanom okne. Vzhľadom neohúri, ale praktickými výhodami áno. Maximálny objem batožinového priestoru bez druhého radu sedadiel je 1736 litrov. Skôr ako samotné objemy zaujme tvar kufra s rovným dnom. Odvezie veľké škatulePri vyklopenom druhom rade sedadiel Peugeot skôr odvezie práčku alebo chladničku ako konkurent. Megane má vzadu delené sedadlá a nakladaciu hranu s dnom kufra, ktoré je podľa nášho názoru dosť vysoko. Na sklopenie zadných operadiel treba menej úkonov v Renaulte, ale samostatné narábanie so sedadlami v 308 SW má svoje výhody. Napríklad cestou na lyžovačku vo štvorici možno jedno stredné sedadlo úplne vyložiť a tie dve posunúť mierne bližšie k sebe. Ostane viac miesta na ramená po bokoch a v strede voľný priestor na vak s lyžami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Batožinový priestor v Renaulte ustúpil

traktívnym tvarom karosérie.

S lampášom na cestách V Megane Grandtour nechýbajú tiež oceľové oká na kotviacu sieť a výškovú nerovnosť medzi zadným sklopeným operadlom a dnom kufra vyrovnáva tenká čalúnená platňa. Príjemným doplnkom v 308 SW je osvetlenie kufra integrované v ručnej baterke. Odnímateľnú baterku sme na nočnej ceste do Chorvátska vzali do dverí a používali ako lampáš na prisvietenie k spiacim deťom v autosedačkách. Ak jedno dieťa niečo potrebuje, nemusíme ostatné budiť rozsvietením svetla v celom aute.

Nabíjateľná baterka slúži ako osvetlenie batožinového priestoru

alebo lampáš do ruky.

Vyberanie rolety na zakrytie kufra je približne rovnaké. Renault ustúpil peknému dizajnu a evidenčné číslo posunul pomerne nízko, navyše nad číslom ide horizontálna hrana. Človek preto začne intuitívne hľadať otváranie piatych dverí niekde pri znaku. V skutočnosti je nad evidenčným číslom. Dobrá rada: Nenechajte sa nachytať výbavouPraktická zostava troch samostatne vyberateľných sedadiel v druhom rade nie je dostupná v základnom vyhotovení 308 SW, ale až v druhom stupni Premium. Rozdiel medzi základnou výbavou Confort Pack a najvyšším stupňom vybavenia Executive stanovil Peugeot na 1900 eur. Reálny rozdiel vo vybavení je však oveľa väčší, ak by si chcel zákazník doplnky priplácať. Navyše, otvárateľné okno piatych dverí je za príplatok 200 eur dostupné iba v Executive.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K príjemnému cestovaniu v 308 SW patria regulovateľné

výduchy ventilácie medzi prednými sedadlami.

Kto chce lacnejšie kompaktné kombi, mal by siahnuť po Renaulte, ktorý nemá niektoré spomenuté vymoženosti, ale podstatne lepšiu základnú cenu, najmä ESP. Renaultu v základných dvoch vybaveniach chýbajú v porovnaní s konkurentom hlavové airbagy. Výfuky klimatizácie pre zadné sedadlá sú v Renaulte viazané na najvyšší stupeň vybavenia, v Peugeote na dvojzónovú klimatizáciu. Kupujem - nekupujem

Rozhodovanie medzi dvomi kombi nebude ľahké pre otca početnej rodiny. Priestorový náskok Peugeota dokáže Renault likvidovať cenou a širokou ponukou motorov. S ohľadom na vnútorné stvárnenie, materiály, sedadlá a praktické riešenia kupujem Peugeot. Jediným šťastím leva je, že oproti nemu nestojí Scenic, ktorý sa dá za tú cenu kúpiť. Isté je, že Francúzi rozumejú potrebám rodiny na cestách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Základné údaje k testovaným vozidlám

Vozidlo Peugeot 308 SW

1,6e VTi Renault Megane

Grandtour 1,4 TCe

Cena modelu od (eur) 16290 13190

Cena verzie od (eur) 17390 16190

Emisie CO2 (g/km) 164 153

Emisná norma N/A EURO 5

Motor

Zdvihový objem (cm3) 1598 1397

Výkon motora (kW/k) 88/120 96/130

Pri otáčkach (ot./min.) 6000 5500

Krútiaci moment (Nm) 160 190

Pri otáčkach (ot./min.) 4250 2250

Prevodovka manuálna manuálna

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počet rýchlostných stupňov 5 6

Prevádzkové hodnoty

Spotreba mesto (l/100km) 9,6 8,5

Spotreba mimo mesto (l/100km) 5,4 5,3

Spotreba kombinovaná(l/100km) 6,9 6,5

Spotreba v teste (l/100km) 7,2 8,1*

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,0 9,9

Maximálna rýchlosť (km/h) 188 200

Rozmery

Základný objem kufra (l) 573 491

Objem po sklopení sedadiel (l) 1736 1567

Objem palivovej nádrže (l) 60 60

Dĺžka (mm) 4500 4559

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šírka (mm) 1815 2037

Výška (mm) 1556-1566 1507

Rázvor (mm) 2708 2703

Polomer otočenia(m) 5,4 5,5

*Renault mal najazdených iba 1000 kilometrov

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 328
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 467
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 208
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 756
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 732
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 684
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 930
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 32 762
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 842
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 412
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 832
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 408
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 114
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 245
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 202
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu