SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Nájsť si svoje miesto pod slnkom je náročné

Parkovanie je zo dňa na deň ťažšie. Áut pribúda, parkovacie miesta miznú ako amazonský prales. Taká je realita, keď čoraz častejšie neúspešne krúžime stále dookola, zúfalo hľadajúc miesto, kam by sme uložili svoje "prepravné približovadlo".

Niektorí vodiči sú nepoučiteľní a pravidelne, vytrvalo a na zlosť všetkým ostatným zablokujú naraz dve miesta.Niektorí vodiči sú nepoučiteľní a pravidelne, vytrvalo a na zlosť všetkým ostatným zablokujú naraz dve miesta. (Zdroj: Ján Ondák)

Bude ešte horšie. Na rozdiel od kapacít výrobcov áut nie sú cesty, či parkoviská naťahovacie, gumové. Vlastne by ani nemuseli byť, keby bolo dosť miesta na parkovanie popri cestách. Aký je teda problém? Rozšírme všetky cesty o jeden jazdný pruh na každej strane, ako toť diaľnicu medzi Bratislavou a Trnavou a zrazu bude kde parkovať!

Moment, neradujte sa vopred. Také jednoduché to zas nie je. Ako by sa prideľovali miesta? Podľa abecedy? Či podľa toho, kto prv príde, skôr zaparkuje? Alebo podľa výkonu motora, či trvalého bydliska?

Namôjveru, horšie by to bolo, ako to je. Veď, čo by som mal z toho, že mám vyhradené parkovanie, keby bolo na 24 kilometri diaľnice z Bratislavy smerom do Trnavy...

Nedostatok miest je objektívny fakt, ale má aj svoje subjektívne korene. Vlastne, vždy je to iba v ľuďoch. To tí ostatní zle parkujú, nevedia sa zaradiť, stoja krížom, vytŕčajú, prekážajú.

Lenže vedieť sa trocha posunúť, myslieť aj na ostatných - to nám chýba najviac. Neraz to pripomína zlý vtip: Všetci myslia na seba, iba ja myslím na mňa! Škrípeme zubami a zatíname päste pre aroganciu „vyvolených". Až to raz niekto nevydrží a ... výsledkom sú poškodené autá, aj vzťahy.

Trpezlivosť vraj ruže prináša

Ako u koho. Keď vidíte, ako zápasí útle žieňa za volantom svojho rovnako útleho vozidla, aby sa vopchala do medzery, až vám jej príde ľúto. A aj toho, že miesta nie je viac, aspoň pre dvoch.

Vlastne, bolo by, keby tá babizňa (čitateľ si určite všimne nenápadný a pozvoľný prechod hodnotenia osoby od ľahko pozitívneho, cez neutrálny, až po mierne negatívny - a to sme len na začiatku procesu...) potiahla, alebo trocha cúvla o meter, poldruha.

Ale ona nie. Odstaví svojho motorizovaného drobčeka tak, aby sa ďalší k nej nedostal. Hoci miesta je ešte aj na podstatne väčšie auto. Veď čo ak by sa jej miláčikovi poškriabal lak na nárazníku?!

V Paríži by sa držiteľka vodičského oprávnenia poriadne čudovala - ale iba raz. Našla by si zväčša auto s prevalenými oboma nárazníkmi posunuté biliardovým spôsobom o hodný kus ďalej. Druhý raz by už parkovala inak. No u nás sme zatiaľ tolerantní.

Presne tohto som bol svedkom v našom hlavnom meste. Po upozornení, že akosi nerobí dobre a stačí sa trocha posunúť, aby mali šancu odstaviť auto aj iní, bol odpoveďou iba dlhý prázdny pohľad bez názoru. Bez kvapky náznaku, že pochopila, čo jej vlastne hovoria. Veď ona už úspešne zaparkovala, tak čo by sa ešte mala starať o iných?! Výsledok bol takýto:

IMG016-r659.jpg

Čo dodať? Vodička si ešte dôkladne obzrela výsledok svojho snaženia a spokojná so sebou odišla. Bolo ráno okolo deviatej. Miest na zaparkovanie bolo v okolí čoraz menej. Pred poludním v tejto lokalite ani špendlík nemal kam padnúť, tak bolo plno. Potešilo by ďalšie miesto.

Vodiči chodili okolo a krútili nechápavo hlavou. Po piatej popoludní sa miesta v centre mesta začali uvoľňovať, no žltý kanárik stále trónil na mieste a zaberal viac, ako potreboval.

Myslíte si, že sa takíto vodiči poučia, keď nabudúce nenájdu voľné miesto pre podobného experta? Vtedy sa budú rozčuľovať do nepríčetnosti. A nakoniec zaparkujú tak, že niekoho zablokujú. Neviem, či ešte možno vtedy hovoriť o tolerancii. Podľa mňa by tie psychologické testy pri získavaní vodičského mali svoje opodstatnenie. Nielen kvôli parkovaniu.

fotak3.jpgZažili ste niečo zaujímavé na cestách? Kurióznu situáciu, dopravné priestupky, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  6. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 725
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 849
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 820
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 012
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 751
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 745
  7. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 3 002
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  2. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pri zapojení príbuzných do podnikania je potrebný racionálny prístup (5. časť)
  4. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  6. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  7. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  8. Ľubomír Maretta: Samota
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 979
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 9 230
  3. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 8 724
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 570
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 651
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 704
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 562
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 401
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu