BRATISLAVA. Malý roadster MX-5 schádza z pásov automobilky Mazda už 20 rokov. Za ten čas si ho kúpilo približne 860 000 zákazníkov zo 60 krajín sveta, čím sa stal najpredávanejším autom na svete vo svojom segmente.
Oslavy jubilea populárnej MX5-ky zahájili celosvetovým zrazom v Le Mans, pokračovali predstavením limitovanej edície 20th Anniversary a vyvrcholia na autosalóne vo Frankfurte, kde je naplánovaný debut štúdie MX-5 Superlight.
Bez čelného skla
Zaujímavým konceptom chce Mazda naznačiť, že v čase tlaku na znižovanie emisií CO2 a spotrebu paliva sa majú presadzovať najmä malé a ľahké športové autá. Štúdia MX-5 Superlight je zbavená všetkého „nepotrebného“, dokonca aj čelného skla. Posádku v prípade prevrátenia chránia dva oblúky za sedadlami. Vozidlo svojim stvárnením pripomína pretekárske špeciály z 50-tych a 60-tych rokov minulého storočia.
Presnú hmotnosť auta zatiaľ japonský výrobca neprezradil. Rovnako teraz nevieme, aký motor sa ukrýva pod prednou kapotou. Štandardné verzie modelu Mazda MX-5 poháňajú zážihové štvorvalce s objemom 1,8 l (93 kW/126 k) alebo 2,0 l (118 kW/160 k).