SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Čudné rozširovanie diaľnice D1

Jazda po diaľnici od Trnavy po Bratislavu a späť je v poslednom čase dosť adrenalínová. Keď sa skončia stavebné práce, dopravné obmedzenia a najmä rýchlostné limity, malo by byť, vďaka jej rozširovaniu na tri pruhy, po problémoch. Vraj.

Rozširovanie diaľnice D1 na tri jazdné pruhy v každom smere sa zatiaľ neprejavilo ani na dokončených úsekoch.Rozširovanie diaľnice D1 na tri jazdné pruhy v každom smere sa zatiaľ neprejavilo ani na dokončených úsekoch. (Zdroj: Ján Ondák)

Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že zvýšenie dopravnej kapacity na úseku diaľnice D1 Bratislava - Trnava bude znamenať zmenšené riziko dopravnej zápchy v jednom i druhom smere, ktoré sa vytvárajú už celkom pravidelne. Ráno v smere do Bratislavy, popoludní smerom von. Cesta na tomto úseku diaľnice bude konečne rýchlejšia a plynulejšia. Dá sa tomu veriť?

Ak rozšírime v jednom úseku preťaženú tepnu, čo sa stane pri jej opätovnom zúžení? Takéto riziko predstavuje diaľničný privádzač do Bratislavy - lebo nazvať ho obchvatom by bolo nielen trúfalé, ale aj zavádzajúce.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Obchvat totiž nemôže viesť stredom mesta. V prípade nášho hlavného mesta to však tak je.

Aj keď sa časť áut prichádzajúcich od Trnavy rozdelí a odbočí na Zlaté piesky, časť potom smerom na letisko a k nákupnému centru, ďalšie sa odpoja smerom do Ružinova a posledná možnosť odbočiť je na Bajkalskú či Prístavnú, úzkym miestom je celý spomínaný stále iba dvojpruhový úsek.

((lokacia))

Ako sa s týmto problémom popasujú dopravní experti, keď ho pred pár rokmi navrhli a postavili taký úzky, netušíme. Premaľovať dva pruhy na tri nebude v tejto časti také jednoduché. Už teraz mal byť nielen na papieri, ale takmer dokončený ozajstný obchvat mesta, ktorý by odviedol tranzitnú a najmä kamiónovú dopravu z preťaženého úseku.

Ale späť na rozširovanú diaľnicu. V úsekoch, kde sa ruší stredný zelený deliaci pás so zvodidlami, je premávka presmerovaná do dvoch jazdných pruhov. Odstavný pás neexistuje, dočasne ho nahradil jazdný pruh. Už po pár týždňoch intenzívneho jazdenia kamiónov na pár miestach slabé podložie neudržalo nápor a povolilo.

Skryť Vypnúť reklamu

Vlny sú nepríjemné a nebezpečné. Možno práve to je dôvod, prečo sa na miestach kde je v strednom páse už betónový povrch s betónovými zvodidlami, objavilo ďalšie dočasné vodorovné dopravné značenie. Prekvapujúco s dvoma jazdnými pruhmi a jedným širokým neprístupným za plnou čiarou na pravom okraji diaľnice.

img_3238_res.jpg

Argument, že sa všetko vráti do trojpruhového značenia po dokončení celého úseku, nenadchne. Rovnako vysvetlenie, že o probléme nekvalitnej krajnice zodpovední vedia, a že sa to vyrieši „už" o tri roky, keď sa začne úplná rekonštrukcia celej diaľnice, pričom dostane betónový povrch. Z toho vychádza, že toto rozširovanie je teda neúplné. A to budúce bude tiež čudné, keď „odstavný" pruh má mať len dajakých 85 centimetrov. Iba ak na motorku.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď si k tomu všetkému prirátame ešte nedávne ubezpečenie generálneho riaditeľa NDS, že v prípade nehody na diaľnici vraj prídu sanitky v protismere, keďže sú betónové zvodidlá rozoberateľné, už teraz sa „teším" na tú kovbojku na diaľnici D1. Alebo na nekonečný príbeh?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  6. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  7. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  8. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  9. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 987
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 023
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 637
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 219
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 206
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 663
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 521
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 503
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 178
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 2 648
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 4 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  2. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  3. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  4. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  5. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  6. Zuzana Cascino: Striptér duše
  7. Ivo Nesrovnal: Vďaka Angele Merkelovej!
  8. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 793
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 8 463
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 209
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 756
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 579
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 691
  7. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 4 586
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 056
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
Skryť Zatvoriť reklamu