SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Čudné rozširovanie diaľnice D1

Jazda po diaľnici od Trnavy po Bratislavu a späť je v poslednom čase dosť adrenalínová. Keď sa skončia stavebné práce, dopravné obmedzenia a najmä rýchlostné limity, malo by byť, vďaka jej rozširovaniu na tri pruhy, po problémoch. Vraj.

Rozširovanie diaľnice D1 na tri jazdné pruhy v každom smere sa zatiaľ neprejavilo ani na dokončených úsekoch.Rozširovanie diaľnice D1 na tri jazdné pruhy v každom smere sa zatiaľ neprejavilo ani na dokončených úsekoch. (Zdroj: Ján Ondák)

Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že zvýšenie dopravnej kapacity na úseku diaľnice D1 Bratislava - Trnava bude znamenať zmenšené riziko dopravnej zápchy v jednom i druhom smere, ktoré sa vytvárajú už celkom pravidelne. Ráno v smere do Bratislavy, popoludní smerom von. Cesta na tomto úseku diaľnice bude konečne rýchlejšia a plynulejšia. Dá sa tomu veriť?

Ak rozšírime v jednom úseku preťaženú tepnu, čo sa stane pri jej opätovnom zúžení? Takéto riziko predstavuje diaľničný privádzač do Bratislavy - lebo nazvať ho obchvatom by bolo nielen trúfalé, ale aj zavádzajúce.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Obchvat totiž nemôže viesť stredom mesta. V prípade nášho hlavného mesta to však tak je.

Aj keď sa časť áut prichádzajúcich od Trnavy rozdelí a odbočí na Zlaté piesky, časť potom smerom na letisko a k nákupnému centru, ďalšie sa odpoja smerom do Ružinova a posledná možnosť odbočiť je na Bajkalskú či Prístavnú, úzkym miestom je celý spomínaný stále iba dvojpruhový úsek.

((lokacia))

Ako sa s týmto problémom popasujú dopravní experti, keď ho pred pár rokmi navrhli a postavili taký úzky, netušíme. Premaľovať dva pruhy na tri nebude v tejto časti také jednoduché. Už teraz mal byť nielen na papieri, ale takmer dokončený ozajstný obchvat mesta, ktorý by odviedol tranzitnú a najmä kamiónovú dopravu z preťaženého úseku.

Ale späť na rozširovanú diaľnicu. V úsekoch, kde sa ruší stredný zelený deliaci pás so zvodidlami, je premávka presmerovaná do dvoch jazdných pruhov. Odstavný pás neexistuje, dočasne ho nahradil jazdný pruh. Už po pár týždňoch intenzívneho jazdenia kamiónov na pár miestach slabé podložie neudržalo nápor a povolilo.

Skryť Vypnúť reklamu

Vlny sú nepríjemné a nebezpečné. Možno práve to je dôvod, prečo sa na miestach kde je v strednom páse už betónový povrch s betónovými zvodidlami, objavilo ďalšie dočasné vodorovné dopravné značenie. Prekvapujúco s dvoma jazdnými pruhmi a jedným širokým neprístupným za plnou čiarou na pravom okraji diaľnice.

img_3238_res.jpg

Argument, že sa všetko vráti do trojpruhového značenia po dokončení celého úseku, nenadchne. Rovnako vysvetlenie, že o probléme nekvalitnej krajnice zodpovední vedia, a že sa to vyrieši „už" o tri roky, keď sa začne úplná rekonštrukcia celej diaľnice, pričom dostane betónový povrch. Z toho vychádza, že toto rozširovanie je teda neúplné. A to budúce bude tiež čudné, keď „odstavný" pruh má mať len dajakých 85 centimetrov. Iba ak na motorku.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď si k tomu všetkému prirátame ešte nedávne ubezpečenie generálneho riaditeľa NDS, že v prípade nehody na diaľnici vraj prídu sanitky v protismere, keďže sú betónové zvodidlá rozoberateľné, už teraz sa „teším" na tú kovbojku na diaľnici D1. Alebo na nekonečný príbeh?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 632
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 667
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 542
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 853
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 441
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 237
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 564
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 421
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 072
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 10 875
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Naď očakáva, že počas víkendu otestujú aspoň tri milióny ľudí

Najväčšie problémy spôsobovali drive through odberové miesta.

celoplošné testovanie na Covid-19.
Premiér Matovič hovorí o prvých výsledkoch testovania.
Autorská strana Beaty Balogovej

Ako neprísť o Dušičky počas korony

Covid zasahuje aj do nášho vzťahu s mŕtvymi.

Ilustračné foto.
Internista v nemeckom meste Chemnitz a člen skupiny Lovci šarlatáni, ktorá sa usiluje vyvracať mýty a bludy v medicíne, Roland Oravský.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L