SME

Fantóm ľudovej značky

Luxusná limuzína dostala naftový šesťvalec s pohonom všetkých kolies a vzduchovým pružením v štandardnej výbave. Niektoré detaily sú zbytočne komplikované.

Majestát limuzíny vyjadruje veľký vnútorný priestor a zaujímavú ponuku  za danú cenu. Jazdné vlastnosti príjemne prekvapili.Majestát limuzíny vyjadruje veľký vnútorný priestor a zaujímavú ponuku za danú cenu. Jazdné vlastnosti príjemne prekvapili. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Vlajková loď kedysi ľudovej značky vzbudila možno viac pozornosti ako samotní autori chceli. Prvotný šum pomaly ustal a z pôvodne plánovanej výkladnej skrine sa stal skutočný fantóm značky pôsobiaci v úzadí. Jeho prítomnosť nie je výrazná, ale zároveň ju nemožno prehliadnuť, pretože Phaeton je tu a dočkal sa zaujímavých zmien pod kapotou. Navonok pribudli iba detaily.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyžaruje osobnosť Precízny dizajn, ktorým Volkswagen láka vo všetkých modelových radoch je jednoduchý, má svoju prížažlivosť. Phaetonu nechýba vážnosť aj napriek tomu, že pozostáva z jednoduchých línií a reprezentačný štýl mu nemožno uprieť. Tento odev v dobrej spoločnosti nepohorší a vždy bude viac ako Škoda Superb. Napokon, na spoločenskom obleku klasického strihu ťažko niečo vymýšľať.

SkryťVypnúť reklamu

Detaily ako popolník vyzerajú veľmi prepracovane a honosne.

Ale kto by v takom aute fajčil?

Jedine ak drobné manžetové gombíky v podobe moderných LED svetiel, ktoré patria do koncernu a zrejme aj k tomuto autu. Z praktického hľadiska poteší veľmi pohodlné nasadanie a skutočne veľký batožinový priestor. Okrem mikrospínača na otváranie veka kufra možno použiť diaľkové ovládanie alebo oceľový kľúč do pekne zamaskovaného zámku.

Štvorzónová klimatizácia je pre Phaeton štandardnou záležitosťou s dobre vymyslenou distribúciou vzduchu vzadu.

Vidno kto je tu pánom.

Veľa miesta a tlačidiel Interiéru dominuje priestor na zadných sedadlách, ktorý je na pomery luxusnej triedy veľmi slušný. Užívateľa poteší príkladné dielenské spracovanie detailov, nádych luxusu a niekoho tiež kombinácia chrómových doplnkov a extrémne lešteného dreva. Volkswagen si dal záležať na detailoch, rozsahu vybavenia a vonkajšom efekte. Dokonca hodiny v strede prístrojovej dosky v štýle Bentley sa nám zdali vhodným doplnkom.

SkryťVypnúť reklamu

Výduchy ventilácie sú ukryté za odsúvateľným

dreveným obkladom.

Už menej vhodné je pretechnizovanie interiéru odsúvateľným obkladom, za ktorým sú ukryté vetracie otvory. Samostatné elektronické ovládanie má výduch pod oknom dverí. Všetko sú to luxusné doplnky s ohurujúcim efektom, ale namiesto nich by sme prijali vyššie umiestnený cetrálny displej s ovládačom na stredovom tuneli. Tento koncept interiéru má svoj zenit za sebou.

Držiaky na poháre možno zamaskovať,

ak nie sú momentálne využité.

Cesta naokoloNa zmenu charakteristiky vzduchového pruženia nestačí stlačiť ovládač vedľa páky prevodovky, ale treba ísť prstom na dotykový displej a nastaviť úroveň komfortu, prípadne tvrdosti. Rovnako zbytočnou okľukou sa prepína palubný počítač. Ovládanie na volante cez rolovací krokový valček a potvrdzovanie jedného menu a vyvolanie submenu je komplikované.

SkryťVypnúť reklamu

Nastavenie pruženia nestačí urobiť tlačidlom,

ešte treba siahnuť na dotykový displej.

Štvorramenný volant vyzerá zaujímavo, ale tvarom poslúži iba ako diaľničné kormidlo. Kritika vychádza iba z pozície, ktorú chce auto na trhu zaujať a z toho, čo ponúkajú konkurenti. Vo svojej podstate je Phaeton priestranné, tiché auto hodné luxusnej triedy. Konkurentov sa snaží dostať šesťvalcovým nafťákom najnovšej konštrukcie, pohonom všetkých kolies a vzduchovým pružením v štandardnom vybavení a za nižšiu cenu.

Cesty v palubnom počítači sú trochu komplikované.

Nafťák potešil Motor si v priebehu testu vyslúžil iba superlatíva, pretože neobťažuje hlukom, bez problémov sa vmestí do predpísanej deväťlitrovej spotreby a ťahá rovnomerne v celom spektre otáčok. Nevedno, či s príchodom technológie common rail došlo k zmenám na automatickej prevodovke Tiptronic, ale jej správanie je o poznanie lepšie. Radí, keď treba, zbytočne nepodraďuje a spolieha sa na krútiaci moment motora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aristokratický kokpit pôsobí ako ľudové Bentley.

Zladenie motora spolu s veľmi príjemnou charakteristikou pruženia robí jazdu až nečakane kvalitnou. Jazda bez obmedzovania vygradovala spotrebu na 9,8 litra a mimo mesta sme nemali problém jazdiť za 8,5 litra. Expresné presuny alebo jazda v meste zvýšia spotrebu na 11 litrov. Celkový priemer testu bol 9,5 litra na sto kilometrov. Prekvapujúco agilný V jazde prekvapila veľmi komunikatívna charakteristika vzduchového pruženia. Vodič dobre cíti kontakt s cestou a pruženie filtruje kmity nezanedbateľne veľkej karosérie. Na horšom povrchu alebo pri prekonávaní obrubníkov padne vhod zdvihnutie podvozka. Limuzína s pohonom 4motion nebude mať problém na neodhrnutom parkovisku lyžiarskeho strediska alebo s parkovaním na trávnatej ploche.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzadu je miesta viac ako dosť najmä v oblasti nôh.

Dobrá kúpa Volkswagen Phaeton musí pred koncepciou interiérov a vyspelosťou veľkej trojky (BMW, Mercedes a Audi) sňať klobúk z hlavy a rešpektovať ich náskok. Na druhej strane predstavuje cenovo prístupný variant limuzíny s moderným motorom, pohonom všetkých kolies a vzduchovým pružením v základnom vybavení.

Kupujem - nekupujem

Volkswagen Phaeton vzbudzuje zvlášty rešpekt a veľmi dobre jazdí. Úsporný motor a pneumatický podvozok prekvapili, ale pre mňa má byť limuzína nositeľom pokroku. V tomto ohľade sú nemeckí konkurenti od Mercedesu a BMW príťažlivejší. Nekupujem, ale rešpektujem. (Rastislav Chvála)

Technické parametre – Volkswagen Phaeton Cena modelu od 67 760 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor 3,0 V6 TDI DPF

Zdvihový objem (cm3) 2967

Výkon (kw/k) 176/240

Pri otáčkach (ot./min.) 4000

Krútiaci moment (Nm) 500

Pri otáčkach (ot./min) 1500-3500

Emisie CO2 (g/km) 239

Emisná norma EURO 5

Prevodovka 6-st. autom. Tiptronic

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2880

Dĺžka (mm) 5055

Širka (mm) 1905

Výška (mm) 1450

Pohotovostná hmot (kg) 2233

Objem palivovej nádrže (l) 90

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,3

Maximálna rýchlosť (km/h) 237

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba mesto (l/100 km) 12,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 7,2

Kombinovaná spotreba (l/100 km) 9,0

Spotreba v teste (l/100 km) 9,5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 772
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 532
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 307
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu