SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Fantóm ľudovej značky

Luxusná limuzína dostala naftový šesťvalec s pohonom všetkých kolies a vzduchovým pružením v štandardnej výbave. Niektoré detaily sú zbytočne komplikované.

Majestát limuzíny vyjadruje veľký vnútorný priestor a zaujímavú ponuku  za danú cenu. Jazdné vlastnosti príjemne prekvapili.Majestát limuzíny vyjadruje veľký vnútorný priestor a zaujímavú ponuku za danú cenu. Jazdné vlastnosti príjemne prekvapili. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Vlajková loď kedysi ľudovej značky vzbudila možno viac pozornosti ako samotní autori chceli. Prvotný šum pomaly ustal a z pôvodne plánovanej výkladnej skrine sa stal skutočný fantóm značky pôsobiaci v úzadí. Jeho prítomnosť nie je výrazná, ale zároveň ju nemožno prehliadnuť, pretože Phaeton je tu a dočkal sa zaujímavých zmien pod kapotou. Navonok pribudli iba detaily.

Vyžaruje osobnosť

Precízny dizajn, ktorým Volkswagen láka vo všetkých modelových radoch je jednoduchý, má svoju prížažlivosť. Phaetonu nechýba vážnosť aj napriek tomu, že pozostáva z jednoduchých línií a reprezentačný štýl mu nemožno uprieť. Tento odev v dobrej spoločnosti nepohorší a vždy bude viac ako Škoda Superb. Napokon, na spoločenskom obleku klasického strihu ťažko niečo vymýšľať.

65_male_big.JPG

Detaily ako popolník vyzerajú veľmi prepracovane a honosne.
Ale kto by v takom aute fajčil?

Jedine ak drobné manžetové gombíky v podobe moderných LED svetiel, ktoré patria do koncernu a zrejme aj k tomuto autu. Z praktického hľadiska poteší veľmi pohodlné nasadanie a skutočne veľký batožinový priestor. Okrem mikrospínača na otváranie veka kufra možno použiť diaľkové ovládanie alebo oceľový kľúč do pekne zamaskovaného zámku.

66_male_big.JPG

Štvorzónová klimatizácia je pre Phaeton štandardnou záležitosťou s dobre vymyslenou distribúciou vzduchu vzadu.
Vidno kto je tu pánom.

Veľa miesta a tlačidiel

Interiéru dominuje priestor na zadných sedadlách, ktorý je na pomery luxusnej triedy veľmi slušný. Užívateľa poteší príkladné dielenské spracovanie detailov, nádych luxusu a niekoho tiež kombinácia chrómových doplnkov a extrémne lešteného dreva. Volkswagen si dal záležať na detailoch, rozsahu vybavenia a vonkajšom efekte. Dokonca hodiny v strede prístrojovej dosky v štýle Bentley sa nám zdali vhodným doplnkom.

61_male_big.JPG

Výduchy ventilácie sú ukryté za odsúvateľným
dreveným obkladom.

Už menej vhodné je pretechnizovanie interiéru odsúvateľným obkladom, za ktorým sú ukryté vetracie otvory. Samostatné elektronické ovládanie má výduch pod oknom dverí. Všetko sú to luxusné doplnky s ohurujúcim efektom, ale namiesto nich by sme prijali vyššie umiestnený cetrálny displej s ovládačom na stredovom tuneli. Tento koncept interiéru má svoj zenit za sebou.

63_male_big.JPG

Držiaky na poháre možno zamaskovať,
ak nie sú momentálne využité.

Cesta naokolo

Na zmenu charakteristiky vzduchového pruženia nestačí stlačiť ovládač vedľa páky prevodovky, ale treba ísť prstom na dotykový displej a nastaviť úroveň komfortu, prípadne tvrdosti. Rovnako zbytočnou okľukou sa prepína palubný počítač. Ovládanie na volante cez rolovací krokový valček a potvrdzovanie jedného menu a vyvolanie submenu je komplikované.

62_male_big.JPG

Nastavenie pruženia nestačí urobiť tlačidlom,
ešte treba siahnuť na dotykový displej.

Štvorramenný volant vyzerá zaujímavo, ale tvarom poslúži iba ako diaľničné kormidlo. Kritika vychádza iba z pozície, ktorú chce auto na trhu zaujať a z toho, čo ponúkajú konkurenti. Vo svojej podstate je Phaeton priestranné, tiché auto hodné luxusnej triedy. Konkurentov sa snaží dostať šesťvalcovým nafťákom najnovšej konštrukcie, pohonom všetkých kolies a vzduchovým pružením v štandardnom vybavení a za nižšiu cenu.

64_male_big.JPG

Cesty v palubnom počítači sú trochu komplikované.

Nafťák potešil

Motor si v priebehu testu vyslúžil iba superlatíva, pretože neobťažuje hlukom, bez problémov sa vmestí do predpísanej deväťlitrovej spotreby a ťahá rovnomerne v celom spektre otáčok. Nevedno, či s príchodom technológie common rail došlo k zmenám na automatickej prevodovke Tiptronic, ale jej správanie je o poznanie lepšie. Radí, keď treba, zbytočne nepodraďuje a spolieha sa na krútiaci moment motora.

68_male_big.JPG

Aristokratický kokpit pôsobí ako ľudové Bentley.

Zladenie motora spolu s veľmi príjemnou charakteristikou pruženia robí jazdu až nečakane kvalitnou. Jazda bez obmedzovania vygradovala spotrebu na 9,8 litra a mimo mesta sme nemali problém jazdiť za 8,5 litra. Expresné presuny alebo jazda v meste zvýšia spotrebu na 11 litrov. Celkový priemer testu bol 9,5 litra na sto kilometrov.

Prekvapujúco agilný

V jazde prekvapila veľmi komunikatívna charakteristika vzduchového pruženia. Vodič dobre cíti kontakt s cestou a pruženie filtruje kmity nezanedbateľne veľkej karosérie. Na horšom povrchu alebo pri prekonávaní obrubníkov padne vhod zdvihnutie podvozka. Limuzína s pohonom 4motion nebude mať problém na neodhrnutom parkovisku lyžiarskeho strediska alebo s parkovaním na trávnatej ploche.

67_male_big.JPG

Vzadu je miesta viac ako dosť najmä v oblasti nôh.

Dobrá kúpa

Volkswagen Phaeton musí pred koncepciou interiérov a vyspelosťou veľkej trojky (BMW, Mercedes a Audi) sňať klobúk z hlavy a rešpektovať ich náskok. Na druhej strane predstavuje cenovo prístupný variant limuzíny s moderným motorom, pohonom všetkých kolies a vzduchovým pružením v základnom vybavení.

Kupujem - nekupujem

Volkswagen Phaeton vzbudzuje zvlášty rešpekt a veľmi dobre jazdí. Úsporný motor a pneumatický podvozok prekvapili, ale pre mňa má byť limuzína nositeľom pokroku. V tomto ohľade sú nemeckí konkurenti od Mercedesu a BMW príťažlivejší. Nekupujem, ale rešpektujem. (Rastislav Chvála)
Technické parametre – Volkswagen Phaeton

Cena modelu od 67 760 eur
Motor 3,0 V6 TDI DPF
Zdvihový objem (cm3) 2967
Výkon (kw/k) 176/240
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 500
Pri otáčkach (ot./min) 1500-3500
Emisie CO2 (g/km) 239
Emisná norma EURO 5
Prevodovka 6-st. autom. Tiptronic
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2880
Dĺžka (mm) 5055
Širka (mm) 1905
Výška (mm) 1450
Pohotovostná hmot (kg) 2233
Objem palivovej nádrže (l) 90
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 237
Spotreba mesto (l/100 km) 12,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 7,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 9,0
Spotreba v teste (l/100 km) 9,5

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 541
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 215
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 983
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 787
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 615
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 911
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 767
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 510
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinci veria, že majú šancu na víťazstvo.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 19 h
Vila na francúzskej riviére neďaleko Nice, ktorú vlastní bývalý štátny tajomník Smeru Viktor Stromček

Denník SME získal dokumenty z Francúzska.


6 h
Moderátor Milan Junior Zimnýkoval.

Teším sa na obdobie husaciny, hovorí moderátor pre magazín TV OKO.


29. sep
Referendum v Luhansku.

V Chersone anexiu Ruskom neoslavovali.


3 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


9 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  2. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  3. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  4. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  5. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  6. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  7. Viera Spišáková: Trapas koláčový II.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Prezidentská (Grasalkovičova) záhrada
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 252
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 845
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 692
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 982
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 885
  6. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 709
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 683
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 137
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu