SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Fantóm ľudovej značky

Luxusná limuzína dostala naftový šesťvalec s pohonom všetkých kolies a vzduchovým pružením v štandardnej výbave. Niektoré detaily sú zbytočne komplikované.

Majestát limuzíny vyjadruje veľký vnútorný priestor a zaujímavú ponuku  za danú cenu. Jazdné vlastnosti príjemne prekvapili.Majestát limuzíny vyjadruje veľký vnútorný priestor a zaujímavú ponuku za danú cenu. Jazdné vlastnosti príjemne prekvapili. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Vlajková loď kedysi ľudovej značky vzbudila možno viac pozornosti ako samotní autori chceli. Prvotný šum pomaly ustal a z pôvodne plánovanej výkladnej skrine sa stal skutočný fantóm značky pôsobiaci v úzadí. Jeho prítomnosť nie je výrazná, ale zároveň ju nemožno prehliadnuť, pretože Phaeton je tu a dočkal sa zaujímavých zmien pod kapotou. Navonok pribudli iba detaily.

Vyžaruje osobnosť

Precízny dizajn, ktorým Volkswagen láka vo všetkých modelových radoch je jednoduchý, má svoju prížažlivosť. Phaetonu nechýba vážnosť aj napriek tomu, že pozostáva z jednoduchých línií a reprezentačný štýl mu nemožno uprieť. Tento odev v dobrej spoločnosti nepohorší a vždy bude viac ako Škoda Superb. Napokon, na spoločenskom obleku klasického strihu ťažko niečo vymýšľať.

65_male_big.JPG

Detaily ako popolník vyzerajú veľmi prepracovane a honosne.
Ale kto by v takom aute fajčil?

Jedine ak drobné manžetové gombíky v podobe moderných LED svetiel, ktoré patria do koncernu a zrejme aj k tomuto autu. Z praktického hľadiska poteší veľmi pohodlné nasadanie a skutočne veľký batožinový priestor. Okrem mikrospínača na otváranie veka kufra možno použiť diaľkové ovládanie alebo oceľový kľúč do pekne zamaskovaného zámku.

66_male_big.JPG

Štvorzónová klimatizácia je pre Phaeton štandardnou záležitosťou s dobre vymyslenou distribúciou vzduchu vzadu.
Vidno kto je tu pánom.

Veľa miesta a tlačidiel

Interiéru dominuje priestor na zadných sedadlách, ktorý je na pomery luxusnej triedy veľmi slušný. Užívateľa poteší príkladné dielenské spracovanie detailov, nádych luxusu a niekoho tiež kombinácia chrómových doplnkov a extrémne lešteného dreva. Volkswagen si dal záležať na detailoch, rozsahu vybavenia a vonkajšom efekte. Dokonca hodiny v strede prístrojovej dosky v štýle Bentley sa nám zdali vhodným doplnkom.

61_male_big.JPG

Výduchy ventilácie sú ukryté za odsúvateľným
dreveným obkladom.

Už menej vhodné je pretechnizovanie interiéru odsúvateľným obkladom, za ktorým sú ukryté vetracie otvory. Samostatné elektronické ovládanie má výduch pod oknom dverí. Všetko sú to luxusné doplnky s ohurujúcim efektom, ale namiesto nich by sme prijali vyššie umiestnený cetrálny displej s ovládačom na stredovom tuneli. Tento koncept interiéru má svoj zenit za sebou.

63_male_big.JPG

Držiaky na poháre možno zamaskovať,
ak nie sú momentálne využité.

Cesta naokolo

Na zmenu charakteristiky vzduchového pruženia nestačí stlačiť ovládač vedľa páky prevodovky, ale treba ísť prstom na dotykový displej a nastaviť úroveň komfortu, prípadne tvrdosti. Rovnako zbytočnou okľukou sa prepína palubný počítač. Ovládanie na volante cez rolovací krokový valček a potvrdzovanie jedného menu a vyvolanie submenu je komplikované.

62_male_big.JPG

Nastavenie pruženia nestačí urobiť tlačidlom,
ešte treba siahnuť na dotykový displej.

Štvorramenný volant vyzerá zaujímavo, ale tvarom poslúži iba ako diaľničné kormidlo. Kritika vychádza iba z pozície, ktorú chce auto na trhu zaujať a z toho, čo ponúkajú konkurenti. Vo svojej podstate je Phaeton priestranné, tiché auto hodné luxusnej triedy. Konkurentov sa snaží dostať šesťvalcovým nafťákom najnovšej konštrukcie, pohonom všetkých kolies a vzduchovým pružením v štandardnom vybavení a za nižšiu cenu.

64_male_big.JPG

Cesty v palubnom počítači sú trochu komplikované.

Nafťák potešil

Motor si v priebehu testu vyslúžil iba superlatíva, pretože neobťažuje hlukom, bez problémov sa vmestí do predpísanej deväťlitrovej spotreby a ťahá rovnomerne v celom spektre otáčok. Nevedno, či s príchodom technológie common rail došlo k zmenám na automatickej prevodovke Tiptronic, ale jej správanie je o poznanie lepšie. Radí, keď treba, zbytočne nepodraďuje a spolieha sa na krútiaci moment motora.

68_male_big.JPG

Aristokratický kokpit pôsobí ako ľudové Bentley.

Zladenie motora spolu s veľmi príjemnou charakteristikou pruženia robí jazdu až nečakane kvalitnou. Jazda bez obmedzovania vygradovala spotrebu na 9,8 litra a mimo mesta sme nemali problém jazdiť za 8,5 litra. Expresné presuny alebo jazda v meste zvýšia spotrebu na 11 litrov. Celkový priemer testu bol 9,5 litra na sto kilometrov.

Prekvapujúco agilný

V jazde prekvapila veľmi komunikatívna charakteristika vzduchového pruženia. Vodič dobre cíti kontakt s cestou a pruženie filtruje kmity nezanedbateľne veľkej karosérie. Na horšom povrchu alebo pri prekonávaní obrubníkov padne vhod zdvihnutie podvozka. Limuzína s pohonom 4motion nebude mať problém na neodhrnutom parkovisku lyžiarskeho strediska alebo s parkovaním na trávnatej ploche.

67_male_big.JPG

Vzadu je miesta viac ako dosť najmä v oblasti nôh.

Dobrá kúpa

Volkswagen Phaeton musí pred koncepciou interiérov a vyspelosťou veľkej trojky (BMW, Mercedes a Audi) sňať klobúk z hlavy a rešpektovať ich náskok. Na druhej strane predstavuje cenovo prístupný variant limuzíny s moderným motorom, pohonom všetkých kolies a vzduchovým pružením v základnom vybavení.

Kupujem - nekupujem

Volkswagen Phaeton vzbudzuje zvlášty rešpekt a veľmi dobre jazdí. Úsporný motor a pneumatický podvozok prekvapili, ale pre mňa má byť limuzína nositeľom pokroku. V tomto ohľade sú nemeckí konkurenti od Mercedesu a BMW príťažlivejší. Nekupujem, ale rešpektujem. (Rastislav Chvála)
Technické parametre – Volkswagen Phaeton

Cena modelu od 67 760 eur
Motor 3,0 V6 TDI DPF
Zdvihový objem (cm3) 2967
Výkon (kw/k) 176/240
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 500
Pri otáčkach (ot./min) 1500-3500
Emisie CO2 (g/km) 239
Emisná norma EURO 5
Prevodovka 6-st. autom. Tiptronic
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2880
Dĺžka (mm) 5055
Širka (mm) 1905
Výška (mm) 1450
Pohotovostná hmot (kg) 2233
Objem palivovej nádrže (l) 90
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 237
Spotreba mesto (l/100 km) 12,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 7,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 9,0
Spotreba v teste (l/100 km) 9,5

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 655
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 105
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 486
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 109
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 913
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 304
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 485
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 568
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 285
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 993
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon