SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

TEST: Mitsubishi Lancer Ralliart radí výborne

Lancer Ralliart približuje vášeň drahších modelov Evo v lacnejšej podobe. Podvozok s pohonom všetkých kolies a prevodovkou predvádzajú bravúrny koncert. Motor sa krotí vo výkone, ale nie v spotrebe. Chýbajú lepšie sedadlá a brzdy.

Podvozok sa vysporiada s každou situáciou a veľmi dobre volí pomer medzi nedotáčavým a pretáčavým správaním. Na asfalte ide mierne nosom von.Podvozok sa vysporiada s každou situáciou a veľmi dobre volí pomer medzi nedotáčavým a pretáčavým správaním. Na asfalte ide mierne nosom von. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, BREZNO. V správnom čase a na správnom mieste prišiel na trh Lancer Ralliart. Auto postavené po vzore Subaru Impreza WRX prichádza, keď konkurent nie je v cenníku slovenských predajní a v ponuke Mitsubishi sú až dve verzie karosérie. Redakčným testom prešiel päťdverový hatchback v tehlovej metalíze a s dvojspojkovou prevodovkou TC SST.

Horúci hatch ?

Kým Evo X je odsúdené iba na štvordverový sedan, Ralliart s aerodynamickými doplnkami a vylepšeným vzhľadom ponúka výhody päťdverového auta. Plytký kufor má slušnú dĺžku a veľmi praktické sklápanie zadných operadiel. S vnútorným priestorom je na tom minimálne tak dobre, ako ktorýkoľvek iný päťdverák kompaktnej triedy. Miestom vzadu patrí medzi nadštandard. K označeniu Ralliart by pristali podstatne lepšie tvarované sedadlá.

53_male_big.jpg

Volant neprekypuje zbytočným tvarovaním,
ozdobným šitím alebo dierkami v koži.
Napriek tomu je dokonalý.

Mitsubishi prenieslo do interiéru športového ducha v podobe vkusných pedálov a dobrého volantu. Čert to ber, že nemá pozdĺžne nastavovanie. Niekedy je jednoduchý volant s vencom konštantného priemeru a pravidelného kruhu lepší, ako príliš tvarované volanty. V dennom svetle zle čitateľný displej autorádia je tradičnou chorobou viacerých Mitsubishi.

55_male_big.jpg

Predné sedadlá by pasovali do rodinného auta na každý deň.
Toto by malo byť niečo viac.

Okatá prevodovka

Spolužitie s autom tejto kategórie začína na dvore importéra. V prvom rade ho treba naštartovať, vyvetrať, obdivne poobzerať, upokojiť hormóny a krokom odcestovať. Už o pár sto metrov si prevodovka TC SST (Twin Clutch Sport Shift Transmission) doslova pýta preradiť v manuálnom režime. Kedy konečne príde to kopnutie a bleskové preradenie? Ale SST stále nič. Iba jemne preradí o stupeň vyššie, akoby to bola robotizovaná francúzska prevodovka.

54_male_big.jpg

Prevodovka funguje v normálnom alebo športovom režime. Automatický Šport je vyladený tak dokonale, že nie je dôvod posunúť páku do manuálneho radenia.

Na ďalšom semafore v režime Sport je to lepšie, ale stále nie adekvátne dokonalému pádlu pod volantom. S pribúdajúcimi otáčkami sa správanie mení k lepšiemu. Paradoxne, vrchol nadšenia prichádza v automatickom režime. SST výborne narába s prevodmi v kolóne pri predbiehaní, akoby mala oči. O športovomom režime v kopcoch nehovoriac.

Poslúcha vodiča

Dielo sa podarilo aj napriek tomu, že netrepe pri preradení ako SMG v BMW M6. A teraz to najpodstatnejšie – na rozdiel od dvojspojkovej DSG táto prevodovka nechá vodiča v manuálnom režime konať slobodne. Preraďuje iba vtedy, keď dostane povel a stíha, ak šofér nečakane stupí na brzdu a podradí.

52_male_big.jpg

Brzdové kotúče minimalistických rozmerov pôsobia vo veľkých kolesách smiešne. Bežne stačia, ale keď fúkne turbo ....

Prevodovka SST akurát nedokáže efektívnejšie brzdiť motorom pri spomaľovaní alebo prácou s autom v šmyku. Na druhej strane, ostatné súčasti auta pri podraďovaní netrpia ako s manuálnou prevodovkou. Napriek dokonalostiam TC SST by nebolo od veci ponúknuť klasickú manuálnu prevodovku.

Pevne na štyroch

S výnimkou Subaru ani jedna automobilka neponúka kompaktný hatchback s podobne premysleným typom pohonu všetkých kolies, ktorý by pracoval v prospech udržania stopy. Lancer Ralliart nemá najvyššiu verziu pohonu oboch náprav ako Evo, ale už tento základ so stredným aktívnym diferenciálom stačí na to, aby pridanie plynu dokázalo auto stabilizovať. Pri Lanceri Ralliart môžu fanúšikovia polemizovať nad tým, ako ich štvorkolka vytiahla z problémov.

51_male_big.jpg

Predná kapota a ostatné vonkajšie detaily naznačujú,
že toto nie je obyčajný Lancer.

Toto auto nemá pripojiteľnú medzinápravovú spojku, ale skutočný pohon všetkých kolies. V tridsaťkilometrovej rýchlosti a v ostrom zatočení bude aj Lancer Ralliart nedotáčavý, ale so stúpajúcou rýchlosťou je ochota udržať stopu obdivuhodná. Skúsili sme vyhýbací manéver v 130 kilometrovej rýchlosti. V momente, keď vodič ubral a stočil volantom na obídenie prekážky, auto naznačilo pretáčavý šmyk. Pri vracaní späť do pôvodného pruhu efekt ešte vzrástol, ale pridaním plynu sa auto stabilizovalo. Svoj podiel na tom má tiež silný motor.

Smädí ho

Ralliart vznikol ako auto schopné väčších kompromisov než Evo a cenovo i prakticky použiteľnejšie v bežnom živote. Z tohto pohľadu občasného kravatového režimu mu dvojspojková prevodovka vyhovuje. Horšie je to so spotrebou. Plechovo hlučný a silný motor 2,0 MIVEC Turbo nehrá divadlo zadarmo.

56_male_big.jpg

Motor 2.0 MIVEC Turbo si zachováva dobré móresy
silnejšej verzie Evo.
Vo výkone sa krotí, v spotrebe nie.

Výrobcom udávaný desaťlitrový priemer pasuje na veľmi hospodárnu jazdu mimo mesta. Živšia jazda s roztočeným turbom letí k šestnástim litrom priskoro. Pomer výkonu a spotreby vychádza podstatne žravejšie ako u konkurenčných preplňovaných dvojlitrov podobného výkonu. Za ponúknutý výkon 177 kW a zrýchlenie z 0 na 100 za 7,1 sekundy je to dosť.

Uhol pohľadu

Myšlienke modelu Ralliart chýbajú k dokonalosti dve podstatné veci, ktoré autu tejto katogórie patria. Malé brzdové kotúčiky pripomínajú kávové podšálky a sedadlá obývačkové kreslo vhodné do Citroenu C5. Na druhej strane, takúto dvojspojkovú prevodovku a podvozok s ozajstným pohonom všetkých kolies neponúkne žiadny Golf GTI ani R32. Pocit s plynom ovládateľného podvozka vie v tejto triede ponúknuť iba Mitsubishi.

Kupujem - nekupujem

Je to výborné auto s úžasným podvozkom, ale kto raz skúsil Evo,
nechce kompromis. (Rastislav Chvála)

Technické parametre – Mitsubishi Lancer Ralliart

Cena modelu od 32 000 eur
Motor 2,0 MIVEC Turbo
Typ zážihový
Zdvihový objem (cm3) 1998
Výkon (kw/k) 177/240
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 343
Pri otáčkach (ot./min) 2500-4725
Emisie CO2 (g/km) 243
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2635
Dĺžka (mm) 4585
Širka (mm) 1760
Výška (mm) 1515
Pohotovostná hmot (kg) 1670
Objem palivovej nádrže (l) 55
Objem batož. priestoru (l) 288
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 220
Spotreba mesto(l/100 km) 13,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 8,1
Kombinovaná spotreba (l/100km) 10,2
Spotreba v teste (l/100km) 14.9

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  2. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  3. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  4. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  7. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  8. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  10. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  1. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  2. Až dve tretiny Slovákov chcú mať všetky služby v jednom balíku
  3. A čokoládového Oscara získava – táto slovenská pralinka! Mňam!
  4. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  7. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť!
  8. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  9. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  10. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  1. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 212
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 726
  3. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 7 759
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 363
  5. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 5 865
  6. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 107
  7. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 674
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 203
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor 2 588
  10. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 2 463
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Spoločnosť Invita sa špecializovala na výrobu oceľových rúr.

Majetok spoločnosť Invita rozpredávajú.


21 h
Zuzana Kepplová.

Jednotka moci v štáte naďalej drží.


3 h
Dole vodou so Samom Marcom

Životopisný film by sa volal Peter Pellegrini ležiaci, spiaci.


24. okt
Čistenie zubov zubnou niťou.

Rady ako a čím je najlepšie čistiť si zuby.


20 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


25. okt
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Július Kovács: Fico nám tu skáče, že budú koláče.
  2. Kristína Jakubičková: Čo má spoločné "duckface" žena a študáci rozbití na šrot?
  3. Rudolf Pado: Reportéri: Liptovská Mara – dôkaz absolútnej nevšímavosti?
  4. Patrik Lenčéš: Lakomstvo alebo štedrosť?
  5. Martina Hilbertová: Komu prospeje únik dôkazov v údajnej Gorile 2?
  6. Věra Tepličková: Zvieratá - máte svoje chodníčky (máte tajné chodníčky)
  7. Marta Medzihradská: Benického dom - reštaurácia a poštová schránka
  8. Dušan Koniar: Na hajloku pri Leviciach
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 29 793
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 442
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 13 263
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 337
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 251
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 725
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 281
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 926
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu