SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Škola šmyku pred priechodom pre chodcov

Zodpovední za dopravu označujú priechody stále výraznejšie, aby čo najlepšie upozornili vodičov na chodcov. Lenže na jednej z hlavných ulíc v Humennom ich vystavili hrozbe.

(Zdroj: Marian Čabák)

V jednej anekdote, starenka stojaca uprostred priechodu pre chodcov všetkých zhrozených okolo presviedča, že tu sa jej predsa nemôže nič stať! Kiež by to bola pravda. Reálny svet však vie, že je to práve naopak. Že priechod pre chodcov patrí v mestách medzi najkritickejšie miesta.

Je preto celkom logické, že zodpovední za dopravu a správu ciest označujú priechody stále výraznejšie. Používajú stále väčšie tabule, reflexné tabule, blikavé diódy v tabuliach i na zemi, alebo... aj výraznú červenú farbu na zemi. Veď to poznáte. Nič zo spomenutého dnes neprekvapí. Alebo žeby predsa? Pozrite si nasledovné obrázky. Mňa situácia na nich nie len prekvapila, ale doslova šokovala!

Dovolím si tvrdiť, že najbezpečnejšie vyzerajúci priechod pre chodcov v Humennom na ulici M. R. Štefánika je zároveň najnebezpečnejší. Síce je najvýraznejšie označený, ale až alarmujúco nevhodne. Celých 13 metrov pred prechodom, v miestach, kde v prípade neskoršej reakcie, či vyššej rýchlosti potrebuje vozidlo (auto i motorka) pre krízové brzdenie každého pol metra na zastavenie, je na asfalte natretá slušne štedrá červená plocha v oboch jazdných pruhoch.

Je to rovnaká hladká a lesklá farba, aká sa používa na nátery samotných prechodov pre chodcov. Už v suchom stave znižuje takýto povrch priľnavosť pneumatík, teda je klezkejší než bežný asfalt. V prípade dažďa až 4-násobne. Brzdná dráha vozidla sa tak, bez ohľadu na to, či auto má, alebo nemá ABS, predlžuje. Fyzika platí všade.

Jednoducho, na mieste, kde rozbehnuté vozidlo potrebuje na zastavenie každý polmeter, ktosi veľmi chytro vymyslel klzký náter. A šokujúce je, že to nikomu netrklo a nik toto rozhodnutie nezastavil.

A tak je v Humennom na jednej z hlavných ulíc už viac než 2 týždne doslova nebezpečný prechod!

((lokacia))

Dané miesto som ako vodič viackrát prešiel. Červený náter na zemi z pozície za volantom vodič z diaľky vníma ako kratučký pás červenej. Nič mimoriadne. Riadne si ho každý všimne až keď je prakticky na ňom. Až na mieste, keď je treba pred chodcami naplno krízovo brzdiť.

A v mieste, kde všetko na kolesách potrebuje "všetku priľnavosť sveta", ktosi "múdro" natrie v oboch pruhoch na celých 13 metrov klzkú farbu. Podobnú, aká sa zavlažená používa v škole šmyku na simuláciu ľadu. Hlavne že je červená. Je to vôbec možné?!

fotak3.jpgZažili ste niečo zaujímavé na cestách? Hlavolam na cestách, dopravné priestupky, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 519
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 038
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 513
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 611
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 13 179
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 789
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 033
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 981
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 954
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 534
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: V testovacích tímoch budú zdravotníci, vojaci aj policajti (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Premiér Igor Matovič a prezidentka Zuzana Čaputová na zasadnutí bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Cyklisti počas 16. etapy na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric