SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Suzuki SX4: inovovaný dizajn a technika

Japonský crossover vyrábaný v Maďarsku je na slovenských cestách relatívne častým zjavom. Novú etapu života začne s modernejšími krivkami, výkonnejšími zážihovými a novým vznetovým motorom.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Nápad vyrábať crossover rozmermi len o málo prevyšujúci malé autá, s priestranným interiérom a predávať ho za pomerne slušné peniaze sa ukázal ako geniálny. Zo Suzuki SX4 sa za krátko stal bestseller. Po troch rokoch života prichádza s omladenou fazónou i technikou.

Drobné korekcie vzhľadu

Fiat Sedici - súrodenec Suzuki SX4 - odhalil svoju invovanú tvár už pred niekoľkými mesiacmi. Podobe ako Talian, ani Japonec nezaznamenal významnejšie zmeny vizáže. Dostal nový predný nárazník s výraznejšími otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru spojený s maskou chladiča. Pozmenený tvar majú disky kolies vyrobené z ľahkej zliatiny a zákazník si môže vybrať niektorý z nových lakov karosérie.

V interiéri nájdeme tri hlavné zmeny - novú vrchnú časť stredovej konzoly, usporiadanie kruhových ukazovateľov na prístrojovom paneli a ovládače automatickej klimatizácie.

Silnejší benzín a nový diesel

Inovované Suzuki SX4 bude zákazníkom k dispozícii s dvojicou zážihových a dvojicou vznetových motorov. Základný štvorvalec s objemom 1,5 l teraz dosahuje výkon 82 kW (112 k), o 0,1 l „objemnejší“ agregát ponúka 88 kW (120 k).

Menší z dvojice turbodieslov, 1,6 DDiS, dáva výkon 66 kW (90 k), silnejší dvojliter DDiS v ponuke nahradil starší agregát 1,9 DDiS a produkuje 99 kW (135 k).

Štandardom pre Suzuki SX4 zostáva pohon predných kolies. Benzínový motor 1,6 l a diesel s objemom 2,0 l si zákazník môže objednať aj vo verzii s dvomi poháňanými nápravami.

Výstavná premiéra Suzuki SX4 určeného pre modelový rok 2010 prebehne na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 198
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 135
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 649
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 594
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 746
  6. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 561
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 560
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 334
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  2. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  4. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  5. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  8. Vlado Monček: Sabotované plynovody: Keby to boli Rusi, ako by to urobili?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 451
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 898
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 501
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 532
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 223
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 803
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu