SME
reklama

Chevrolet Volt s rozprávkovou spotrebou už na budúci rok

Chevrolet Volt dosiahne podľa americkej normy EPA v mestskej prevádzke spotrebu 1,2 litra benzínu na 100 kilometrov. Jeho výroba odštartuje koncom budúceho roka.

V európskom kombinovanom cykle by sme sa vraj mali dočkať hodnoty 1,6 l/100 km.V európskom kombinovanom cykle by sme sa vraj mali dočkať hodnoty 1,6 l/100 km. (Zdroj: Chevrolet)
BRATISLAVA. Volt využíva bežný spaľovací motor, ktorý však slúži iba ako generátor elektrického prúdu. Pohon vozidla má na starosti elektromotor napájaný z lítiovo-iónových článkov s kapacitou 16 kWh. Energiou ich je možné zásobovať aj pripojením do bežnej elektrickej siete.

64 km bez emisií

Chevrolet Volt môže mať vlastnosti bežného elektromobilu. V režime Electric je spaľovací agregát vypnutý a auto pre svoj pohyb využíva energiu nahromadenú v batérii. Takto je schopné prejsť najviac asi 64 kilometrov. Volt spotrebuje 25 kWh elektrickej energie na 100 míľ (približne 161 km).

„Podľa údajov, ktoré sme získali, by mnohí vodiči Chevroleta Volt mali byť schopní absolvovať každodenné jazdy v čisto elektrickom režime, bez použitia akéhokoľvek paliva," povedal prezident a CEO koncernu GM, Fritz Henderson.

V kombinovanom cykle za 1,6 l/100 km

Keď batérie počas jazdy dosiahnu najnižšiu dovolenú úroveň nabitia, vozidlo prejde do režimu Extended Range. Spaľovací motor sa naštartuje a začne vyrábať elektrickú energiu určenú pre pohyb auta. Agregát pracuje v ideálnych otáčkach tak, aby boli jeho nároky na palivo čo najnižšie.

Podľa testov je Chevrolet Volt schopný prejsť na galón benzínu (3,8 l) 230 míľ (370 km), čo predstavuje priemernú spotrebu tesne prevyšujúcu jeden liter na 100 kilometrov. V európskom kombinovanom cykle by sme sa vraj mali dočkať hodnoty 1,6 l/100 km.

Konštruktérov teraz čaká príprava produkčnej verzie, ktorá sa na trh dostane na prelome rokov 2010/2011. General Motors ju plánuje predávať aj v Európe. Na marcovom ženevskom autosalóne predviedol štúdiu Opel Ampera využívajúcu rovnakú techniku ako Volt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 695
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 768
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 676
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 983
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 627
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 384
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  2. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  3. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  4. Martin Pánik: Sú premnožené
  5. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  6. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  7. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  8. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 061
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 332
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 225
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 684
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu