SME

Chevrolet Volt s rozprávkovou spotrebou už na budúci rok

Chevrolet Volt dosiahne podľa americkej normy EPA v mestskej prevádzke spotrebu 1,2 litra benzínu na 100 kilometrov. Jeho výroba odštartuje koncom budúceho roka.

V európskom kombinovanom cykle by sme sa vraj mali dočkať hodnoty 1,6 l/100 km.V európskom kombinovanom cykle by sme sa vraj mali dočkať hodnoty 1,6 l/100 km. (Zdroj: Chevrolet)
BRATISLAVA. Volt využíva bežný spaľovací motor, ktorý však slúži iba ako generátor elektrického prúdu. Pohon vozidla má na starosti elektromotor napájaný z lítiovo-iónových článkov s kapacitou 16 kWh. Energiou ich je možné zásobovať aj pripojením do bežnej elektrickej siete.

64 km bez emisií

Chevrolet Volt môže mať vlastnosti bežného elektromobilu. V režime Electric je spaľovací agregát vypnutý a auto pre svoj pohyb využíva energiu nahromadenú v batérii. Takto je schopné prejsť najviac asi 64 kilometrov. Volt spotrebuje 25 kWh elektrickej energie na 100 míľ (približne 161 km).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Podľa údajov, ktoré sme získali, by mnohí vodiči Chevroleta Volt mali byť schopní absolvovať každodenné jazdy v čisto elektrickom režime, bez použitia akéhokoľvek paliva," povedal prezident a CEO koncernu GM, Fritz Henderson.

V kombinovanom cykle za 1,6 l/100 km

Keď batérie počas jazdy dosiahnu najnižšiu dovolenú úroveň nabitia, vozidlo prejde do režimu Extended Range. Spaľovací motor sa naštartuje a začne vyrábať elektrickú energiu určenú pre pohyb auta. Agregát pracuje v ideálnych otáčkach tak, aby boli jeho nároky na palivo čo najnižšie.

Podľa testov je Chevrolet Volt schopný prejsť na galón benzínu (3,8 l) 230 míľ (370 km), čo predstavuje priemernú spotrebu tesne prevyšujúcu jeden liter na 100 kilometrov. V európskom kombinovanom cykle by sme sa vraj mali dočkať hodnoty 1,6 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Konštruktérov teraz čaká príprava produkčnej verzie, ktorá sa na trh dostane na prelome rokov 2010/2011. General Motors ju plánuje predávať aj v Európe. Na marcovom ženevskom autosalóne predviedol štúdiu Opel Ampera využívajúcu rovnakú techniku ako Volt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 097
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 117
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 196
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 074
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 034
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 455
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 268
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 101
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 607
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 332
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 529
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 814
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 353
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 009
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu