SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Chevrolet Volt s rozprávkovou spotrebou už na budúci rok

Chevrolet Volt dosiahne podľa americkej normy EPA v mestskej prevádzke spotrebu 1,2 litra benzínu na 100 kilometrov. Jeho výroba odštartuje koncom budúceho roka.

V európskom kombinovanom cykle by sme sa vraj mali dočkať hodnoty 1,6 l/100 km.V európskom kombinovanom cykle by sme sa vraj mali dočkať hodnoty 1,6 l/100 km. (Zdroj: Chevrolet)
BRATISLAVA. Volt využíva bežný spaľovací motor, ktorý však slúži iba ako generátor elektrického prúdu. Pohon vozidla má na starosti elektromotor napájaný z lítiovo-iónových článkov s kapacitou 16 kWh. Energiou ich je možné zásobovať aj pripojením do bežnej elektrickej siete.

64 km bez emisií

Chevrolet Volt môže mať vlastnosti bežného elektromobilu. V režime Electric je spaľovací agregát vypnutý a auto pre svoj pohyb využíva energiu nahromadenú v batérii. Takto je schopné prejsť najviac asi 64 kilometrov. Volt spotrebuje 25 kWh elektrickej energie na 100 míľ (približne 161 km).

„Podľa údajov, ktoré sme získali, by mnohí vodiči Chevroleta Volt mali byť schopní absolvovať každodenné jazdy v čisto elektrickom režime, bez použitia akéhokoľvek paliva," povedal prezident a CEO koncernu GM, Fritz Henderson.

V kombinovanom cykle za 1,6 l/100 km

Keď batérie počas jazdy dosiahnu najnižšiu dovolenú úroveň nabitia, vozidlo prejde do režimu Extended Range. Spaľovací motor sa naštartuje a začne vyrábať elektrickú energiu určenú pre pohyb auta. Agregát pracuje v ideálnych otáčkach tak, aby boli jeho nároky na palivo čo najnižšie.

Podľa testov je Chevrolet Volt schopný prejsť na galón benzínu (3,8 l) 230 míľ (370 km), čo predstavuje priemernú spotrebu tesne prevyšujúcu jeden liter na 100 kilometrov. V európskom kombinovanom cykle by sme sa vraj mali dočkať hodnoty 1,6 l/100 km.

Konštruktérov teraz čaká príprava produkčnej verzie, ktorá sa na trh dostane na prelome rokov 2010/2011. General Motors ju plánuje predávať aj v Európe. Na marcovom ženevskom autosalóne predviedol štúdiu Opel Ampera využívajúcu rovnakú techniku ako Volt.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 105
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 705
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 229
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 346
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 015
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 591
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 525
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  2. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  3. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  4. Irena Šimuneková: Bralce
  5. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  6. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  7. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  8. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 13 995
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 490
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 387
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 818
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 560
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 341
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 299
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 074
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu