SME

Najvýkonnejší sériový Seat všetkých čias

Španielska automobilka rozšíri modelový rad Leon o novú ultimatívnu verziu Cupra R. Jej stádo 265 koní vraj má pomerne malý apetít.

BRATISLAVA. Veľké množstvo športových verzií odvodených od bežných modelov zvýrazňuje imidž Seatu ako športovej značky v koncerne VW. Kompaktný Leon sa po prevedení Cupra dosahujúcom výkon 177 kW (240 k) dočká ešte silnejšieho derivátu. Na frankfurtskom autosalóne zažije debut Leon Cupra R.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Španieli „eRko" hrdo označujú ako najvýkonnejší Seat v histórii. V skutočnosti ale existujú aj silnejšie verzie. Leon Cupra 310 s 225 kW (306 k) a Leon Cupra Copa Edition produkujúci 210 kW (285 k) však sú (alebo boli) vyrobené v obmedzených sériách a predávané výlučne na holandskom, či nemeckom trhu.

SkryťVypnúť reklamu

Dva litre a turbo

Seat Leon Cupra R je o málo civilizovanejší, než spomínané špeciálne verzie. Poháňa ho známy prepĺňaný dvojliter TSI s priamym vstrekovaním benzínu, vyladený na 195 kW (265 k). Pravdepodobne ide o rovnaký agregát, aký využíva Audi S3. V porovnaní s ním ale dostal nový vstrekovací systém, vďaka ktorému je ohľaduplnejší k životnému prostrediu a spĺňa emisnú normu Euro5. Výrobca udáva priemernú spotrebu paliva na úrovni 8,1 l/100 km.

Dôležitejšími údajmi pre potencionálneho zákazníka však budú dynamické parametre vozidla. „R" zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,2 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h a kilometer s pevným štartom absolvuje za 25,7 sekundy.

Elektronika namiesto samosvoru

Prenos 265 koní na predné kolesá obstaráva systém XDS (súčasť ESP) schopný nahradiť tradičný samosvorný diferenciál. Seat Leon Cupra R roluje na zliatinových diskoch s priemerom 19 palcov obutých do pneumatík 235/35. Veľkorysé rozmery majú aj brzdy - predné kotúče disponujú priemerom 345 mm, zadné 286 mm.

SkryťVypnúť reklamu

V interiéri nájdeme športové predné sedadlá, prístrojový panel podsvietený bielymi LED diódami, kompletnú sadu airbagov i audiosystém s ôsmimi reproduktormi. K bezpečnosti posádky prispieva celý rad elektronických systémov od ABS po indikátor nízkeho tlaku v pneumatikách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu