BRATISLAVA. Veľké množstvo športových verzií odvodených od bežných modelov zvýrazňuje imidž Seatu ako športovej značky v koncerne VW. Kompaktný Leon sa po prevedení Cupra dosahujúcom výkon 177 kW (240 k) dočká ešte silnejšieho derivátu. Na frankfurtskom autosalóne zažije debut Leon Cupra R.
Španieli „eRko" hrdo označujú ako najvýkonnejší Seat v histórii. V skutočnosti ale existujú aj silnejšie verzie. Leon Cupra 310 s 225 kW (306 k) a Leon Cupra Copa Edition produkujúci 210 kW (285 k) však sú (alebo boli) vyrobené v obmedzených sériách a predávané výlučne na holandskom, či nemeckom trhu.
Dva litre a turbo
Seat Leon Cupra R je o málo civilizovanejší, než spomínané špeciálne verzie. Poháňa ho známy prepĺňaný dvojliter TSI s priamym vstrekovaním benzínu, vyladený na 195 kW (265 k). Pravdepodobne ide o rovnaký agregát, aký využíva Audi S3. V porovnaní s ním ale dostal nový vstrekovací systém, vďaka ktorému je ohľaduplnejší k životnému prostrediu a spĺňa emisnú normu Euro5. Výrobca udáva priemernú spotrebu paliva na úrovni 8,1 l/100 km.
Dôležitejšími údajmi pre potencionálneho zákazníka však budú dynamické parametre vozidla. „R" zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,2 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h a kilometer s pevným štartom absolvuje za 25,7 sekundy.
Elektronika namiesto samosvoru
Prenos 265 koní na predné kolesá obstaráva systém XDS (súčasť ESP) schopný nahradiť tradičný samosvorný diferenciál. Seat Leon Cupra R roluje na zliatinových diskoch s priemerom 19 palcov obutých do pneumatík 235/35. Veľkorysé rozmery majú aj brzdy - predné kotúče disponujú priemerom 345 mm, zadné 286 mm.
V interiéri nájdeme športové predné sedadlá, prístrojový panel podsvietený bielymi LED diódami, kompletnú sadu airbagov i audiosystém s ôsmimi reproduktormi. K bezpečnosti posádky prispieva celý rad elektronických systémov od ABS po indikátor nízkeho tlaku v pneumatikách.