SME
Pondelok, 26. september, 2022 | Meniny má Edita

Najvýkonnejší sériový Seat všetkých čias

Španielska automobilka rozšíri modelový rad Leon o novú ultimatívnu verziu Cupra R. Jej stádo 265 koní vraj má pomerne malý apetít.

BRATISLAVA. Veľké množstvo športových verzií odvodených od bežných modelov zvýrazňuje imidž Seatu ako športovej značky v koncerne VW. Kompaktný Leon sa po prevedení Cupra dosahujúcom výkon 177 kW (240 k) dočká ešte silnejšieho derivátu. Na frankfurtskom autosalóne zažije debut Leon Cupra R.

Španieli „eRko" hrdo označujú ako najvýkonnejší Seat v histórii. V skutočnosti ale existujú aj silnejšie verzie. Leon Cupra 310 s 225 kW (306 k) a Leon Cupra Copa Edition produkujúci 210 kW (285 k) však sú (alebo boli) vyrobené v obmedzených sériách a predávané výlučne na holandskom, či nemeckom trhu.

Dva litre a turbo

Seat Leon Cupra R je o málo civilizovanejší, než spomínané špeciálne verzie. Poháňa ho známy prepĺňaný dvojliter TSI s priamym vstrekovaním benzínu, vyladený na 195 kW (265 k). Pravdepodobne ide o rovnaký agregát, aký využíva Audi S3. V porovnaní s ním ale dostal nový vstrekovací systém, vďaka ktorému je ohľaduplnejší k životnému prostrediu a spĺňa emisnú normu Euro5. Výrobca udáva priemernú spotrebu paliva na úrovni 8,1 l/100 km.

Dôležitejšími údajmi pre potencionálneho zákazníka však budú dynamické parametre vozidla. „R" zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,2 sekundy, dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h a kilometer s pevným štartom absolvuje za 25,7 sekundy.

Elektronika namiesto samosvoru

Prenos 265 koní na predné kolesá obstaráva systém XDS (súčasť ESP) schopný nahradiť tradičný samosvorný diferenciál. Seat Leon Cupra R roluje na zliatinových diskoch s priemerom 19 palcov obutých do pneumatík 235/35. Veľkorysé rozmery majú aj brzdy - predné kotúče disponujú priemerom 345 mm, zadné 286 mm.

V interiéri nájdeme športové predné sedadlá, prístrojový panel podsvietený bielymi LED diódami, kompletnú sadu airbagov i audiosystém s ôsmimi reproduktormi. K bezpečnosti posádky prispieva celý rad elektronických systémov od ABS po indikátor nízkeho tlaku v pneumatikách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  2. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike
  3. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  1. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  2. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  3. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  6. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 418
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 999
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 822
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 428
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 782
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 653
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 191
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 767
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Karel Hirman vs. nejaký Smerák - v nedeľu v komerčnej televízií .
  2. Dana Janebová: Svetlo pre teba
  3. Anna Miľanová: Cesta vlakom... 2022
  4. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie
  5. Daniel Jankech: Ako som prežil detstvo a mladosť bez ruského plynu.
  6. Soňa Bulbeck: Dopadne Slovensko podobne ako Libanon?
  7. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  8. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 718
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 124
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 277
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 114
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 094
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 661
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 481
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 256
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu