SME

TEST: Toyota Verso priťahuje na druhý pohľad

Verso je veľmi nenápadné, nevzbudzuje žiadne emócie, ale je schopné veľmi dobre poslúžiť. Umožňuje ľahké nastupovanie a jednoduché ovládanie.

Rodinné auto jazdí ako rodinné a je rozhodne lepšie než sa na prvý povrchný pohľad zdá.Rodinné auto jazdí ako rodinné a je rozhodne lepšie než sa na prvý povrchný pohľad zdá. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA,BREZNO. Toyota celé roky vyrába autá s racionálnym základom a každodenný úžitok povyšuje nad emócie. Inak to nie je ani v prípade nového Versa, ktoré prichádza ako samostatný model. Z niekdajšieho prívlastku Verso, určeného zväčšeným verziám základných modelov Yaris, Corolla a Avensis, sa sformoval konkurent kompaktných vanov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn predstavuje fúziu klasiky s črtami nového Avensisu. Verso navonok neprinieslo veľkú revolúciu, ale z funkčného dizajnu vyplývajú niektoré praktické výhody. Vysoké bočné dvere sú hlboko zapustené do prahov a otvárajú veľký priestor na nastupovanie s nízkymi prahmi. Aby bočné pontóny nepôsobili na pohľad ťažko, dizajnéri nabrali odvahu a potiahli cez bok dverí až do zadného D stĺpika výraznú líniu.

SkryťVypnúť reklamu

Dvere však končia podstatne hlbšie. Hladké tvary predku vyhovujú aerodynamike, pretože Verso ani vo vyššej rýchlosti na diaľnici “nešumí”. V porovnaní s francúzskou konkurenciou je presklenie kabíny podstatne menšie, čo by mohlo teoreticky obmedziť výhľad zo zadných sedadiel.

Prístroje v strede palubnej dosky majú zaujímavú grafiku

a ciferníky pôsobia plasticky.

Nebudí emócie Verso nie je v žiadnom prípade škaredé auto, iba zadné svetlá pôsobia trochu lacno. Dizajn jednoznačne zapadá do filozofie rodinného sluhu ľudí, ktorí si nezakladajú na tom, ako vyzerá ich auto. Čo má Verso ubraté na vzhľade, to má pridané na praktických vlastnostiach. Okrem veľkých vstupných otvorov do interiéru nás zaujalo miesto na zadných sedadlách.

SkryťVypnúť reklamu

Sedí sa ako pri stole Priestor na nohy Toyota vyriešila stoličkovým typom sedenia a vyššie umiestneným sedákom. Päťmiestna verzia predbehne objemom a reálne využiteľným priestorom aj veľké rodinné kombi. Po spodný okraj okien má batožinový priestor objem 651 litrov a po strechu takmer kubický meter.

Ovládanie ventilácie je praktické, ale ovládače vyzerajú

na túto triedu trochu lacno.

Na bokoch kufra by dobre poslúžili priehradky alebo aspoň sieťky. Konkrétne k veľkému objemu by pristal mechanický organizér batožiny. Tri samostatné zadné sedadlá možno posúvať a variovať medzi priestorom na sedenie a veľkosťou kufra.

Prináša svojský pohľad Interiér ladený v jednom tóne farieb si zakladá na veľkosti odkladacích priestorov. Veľmi vydarený je box medzi prednými sedadlami a tiež celkom slušné boxy v zadných dverách. Spolujazdec má k dispozícii tradičnú dvojdielnu odkladaciu skrinku. Do jej hornej časti sa vmestí 1,5 litrová fľaša a spodok je vhodný na dokumenty k autu a menšie drobnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Nutné povedať Kapitola plastov interiéru patrí medzi čitateľsky neobľúbené a schopné vyvolať averziu k testu. Na druhej strane je nevyhnutná, pretože obklady dverí aj vrch prístrojovej dosky nepôsobia najmodernejšie. Pre Toyotu je zrejme dôležitejšia jazda bez rušivých zvukov a dopasovanie jednotlivých dielcov na vysokej úrovni.

Verso je už samostatný model a dáva to na známosť každým detailom.

Výhrady nemáme ani voči prehľadnému autorádiu. Lepšiu finalizáciu by si zaslúžili inak prehľadné otočné ovládače ventilácie. Verzia s automatickou klimatizáciou vyzerá podstatne lepšie.

Rozrezaná prístrojovka Verso okrem konzervatívneho japonského štýlu prináša aj nové riešenia. Návrhári pomyselne narezali hladký vrch palubnej dosky a do otvorenej reznej rany vložili pekne plasticky vyformované budíky. Po ľavej strane otáčkomera je poradca správneho preraďovania “Shift” a v pravo od rýchlomeru palubný počítač. Jeho ovládanie z volantu je logické a jednoduché.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Radiaca páka je tam kde ju vodič rodinného auta čaká.

Overená poloha radiacej páky z Aurisu sa ujala.

Akurát základný plastový veniec volantu je hrozný.

Celkovo ovládanie auta spôsobuje radosť v uliciach mesta aj mimo. Hlavne radiaca páka je blízko volantu a dobre poruke. Dvojlitrový diesel nepotreboval toľko preradení koľko by sme boli ochotní s dobre umiestnenou pákou absolvovať.

V nízkych otáčkach Z piatich ponúkaných motorov prešiel testom základný naftový dvojliter 2,0 D-4D s výkonom 93 kW. Maximum výkonu situované už do 3600 otáčok cítiť aj v praxi. V rodinnom aute sa jednoducho netočí a prioritná je spotreba, ktorá sa v teste na rozdiel od údajov výrobcu vyšplhala cez šesťlitrovú hranicu. Svoje urobili rýchlejšie presuny po diaľnici, pretože pri opatrnom zaobchádzaní zíde priemer mimo mesta na päť litrov. Z naftovej ponuky je to cenovo prijateľná a rokmi overená voľba. Jediným slabším miestom je oneskorenejšia reakcia na plynový pedál. Ideálny motor na dlhé trasy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V pokojnom rytme Od klasickej a jednoduchej koncepcie podvozka nemožno čakať výstredné jazdné vlastnosti. Podvozok ponúka mäkký a vysoko bezpečný štandard podporený elektronikou. Na jazdecké vyžitie si musí otec rodinky zobrať služobné alebo iné auto.

Medzi predné sedadlá vošiel veľký odkladací box s miestom na poháre

a tlačidlom vyhrievania sedadiel.

Na druhej strane rodinka sa pohodovú jazdu sťažovať nebude. Skôr akoby sa prejavili negatívne účinky kmitov karosérie pri strmšom manévri, zasiahne stabilizačný program a okrem bŕzd skoriguje aj riadenie. Jednoducho “safety first”.

Preferuje bezpečnostné prvky Samotný test Toyoty Verso je viac menej suchým opisom ponúknutého priestoru a úžitku. Napokon Verso je veľmi nenápadné, nevzbudzuje žiadne emócie, ale je schopné veľmi dobre poslúžiť. Cena nepatrí medzi najnižšie a tomu zodpovedá výbava a motory. V základnej verzii Terra žiaľ nie sú strešné nosiče. Majiteľ k testovanému naftovému dvojlitru dostane kompletnú bezpečnostnú výbavu vrátane stabilizačného systému, hmloviek a tiež kolenného airbagu. Nemusí si priplácať ani za asistent rozjazdu do kopca HAC.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednoduché, prehľadné, ľahko ovládateľné a precízne urobené.

Autorádio v základnej výbave.

Stabilizačný systém okrem pribrzďovania jednotlivých kolies pri začínajúcom šmyku dokáže vytvoriť protismerný moment v riadení ak chce vodič točiť nesprávnym smerom. Predchádza sa tak pohybom volantu, ktoré by pôsobili kontraproduktívne. Hlavové záclonové airbagy sú potiahnuté až za druhý rad sedadiel aby mohli čiastočne ochrániť cestujúcich v sedemmiestnej verzii.

Treba vyskúšať Po teste modelu Auris sme predajcom odporučili, aby nechali potencionálnych klientov auto šoférovať, pretože auto je v praxi príťažlivejšie než na prvý pohľad. Pre Verso platí to isté. Prípadným záujemcom odporúčame druhý sytupeň vybavenia, v ktorom je kožený volant, automatická klimatizácia, bluetooth hands free, tempomat, viac odkladacích priestorov, hliníkové disky a pozdĺžne strešné nosiče.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem – nekupujem

Časom a používaním človek príde na to, čo všetko Verso poskytuje a čisto z rozumu sa preň určite rozhodnem. Verso má skryté kvality, ktoré očaria

na druhý pohľad. (Rastislav Chvála)

Technické parametre - Toyota Verso  

Motor 2.0 D-4D 125

Typ radový štvorvalec

Zdvihový objem (cm3) 1998

Výkon (kw/k) 93/126

Pri otáčkach (ot./min.) 3600

Krútiaci moment (Nm) 310

Pri otáčkach (ot./min) 1800-2400

Emisie CO2 (g/km) 140

Emisná norma EURO IV

Prevodovka 6-st, manuál

Rozmery -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rázvor náprav (mm) 2780

Dĺžka (mm) 4440

Širka (mm) 1790

Výška (mm) 1620

Pohotovostná hmot. - 5 miestna verzia (kg) 1540-1625

Pohotovostná hmot. - 7 miestna verzia (kg) 1560-1625

Objem palivovej nádrže (l) 60

*Objem batož. priestoru - 5 miestna verzia (l) 651/999

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,3

Maximálna rýchlosť (km/h) 185

Spotreba mesto (l/100 km) 7,0

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,5

Kombinovaná spotreba 5,4

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  2. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  5. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  6. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  7. Nové Planeo v Košiciach
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 171
  2. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 951
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 594
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 424
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 624
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 528
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 055
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 883
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Matis: Putovanie po slovenských futbalových štadiónoch (4. časť)
  2. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Suverenita!
  3. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 5, kapitola 6
  4. Filip Tikl: Nie som farár. Som chlap, čo platí za sex a spí pokojne.
  5. Julius Kravjar: Spýtal som sa Konfucia, ako hodnotí vládu R. Fica
  6. Matúš Grznár: Čo očakávate od ministra školstva? (I. časť)
  7. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Winchesterská katedrála
  8. Viktor Pamula: CDU ? CSU ? NIE, len stredoveké KDH
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 37 735
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 369
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 661
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 300
  5. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 982
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 5 185
  7. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 477
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 4 274
  1. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  2. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  3. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  4. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  5. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  6. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  7. Tupou Ceruzou: Žiačik
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
SkryťZatvoriť reklamu