SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Porovnávací test: Porazí Clio RS slávne Mini John Cooper Works

Športové Clio RS zaostáva v šprinte, ale v slalome je rýchlejšie ako Mini. Bude musieť rozhodnúť cena alebo je niektoré z malých hot hatch výrazne lepšie na trati?

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Medzi fanúšikmi malých športových a finančne ešte prístupných automobilov koluje nezodpovedaná otázka: Ktoré bude kráľom? Po tom, ako sme vyskúšali všetkých súčasných rivalov na tento post (Peugeot 207 RC, Opel Corsa OPC, Seat Ibiza Cupra) vieme, že o priečky najvyššie medzi novinkami sa môžu uchádzať iba dve autá - Renault Clio RS a Mini John Cooper Works. Na vrchole ich drží vysoký výkon motorov a prepracované podvozky.

Clio je výkladnou skriňou práce športového oddelenia Renault Sport. S bežným Cliom takmer neporovnateľný podvozok je najsilnejšou stránkou auta. Nabrúsené červené vozidlo by pokojne zvládlo silnejší motor s turbodúchadlom. Ako sa však ukázalo v teste, aj atmosférické motory majú svoje silné stránky. V zrýchlení podstatne pružnejšie Mini malo na vode problém s vysokým výkonom. Clio RS je to lacnejšie takže ostane aj na benzín. Sledujte porovnávací videotest dvoch rýchlych áut.

Technické údaje
- Renault Clio John Cooper Works
Motor 2,0 16V 1,6 THP
Objem 1,998 l 1,598 l
Výkon 147,5 kW 155 kW
Otáčky 7100 ot./min. 6000 ot./min.
Litrový výkon 101,6 k/l 132,04 k/l
Krútiaci moment 215 Nm 260 Nm
Otáčky 5400 ot./min. 1850-5600 ot./min.
Kompresný pomer 11,5:1 10:1
Vŕtanie 82,7x93 mm 77x85,8 mm
Prevodovka 6 6
Stály prevod 4,31 3,65
1 3,18 3,31
2 1,95 2,13
3 1,48 1,48
4 1,21 1,14
5 1,03 0,95
6 0,87 0,82
Hmotnosť 1240 kg 1205 kg
Kilogramový výkon 6,10 kg/k 5,71 kg/k
Dĺžka 4017 mm 3714 mm
Rázvor 2585 mm 2465 mm
Priemer otáčania 11,4 m 10,7 m
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s 6,5 s
Maximálna rýchlosť 225 km/h 238 km/h
Spotreba výrobca 8,2 l/100 km 6,9 l/100 km
Kotúče vpredu 312 mm 316 mm
Kotúče vzadu 300 mm 280 mm
Nádrž 55 l 50 l
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 20 011
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 680
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 346
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 289
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 006
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 021
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 193
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 969
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


4 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


22 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: A dokonané bude
  2. Martin Borecky: Život je fajn
  3. Soňa Bulbeck: O zodpovednosti, rodičoch a učiteľoch...
  4. Anna Miľanová: Alkohol a zodpovednosť, ako riadenie vozidla a iné násilnosti pod jeho vplyvom...
  5. Eva Gallova: Nechoď na tú zastávku, kde študenti zomreli
  6. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Strieborný pavilón v japonskom meste Kjóto
  7. Jan Pražák: Odsuďte mě, chcete-li
  8. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 241
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 683
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 194
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 019
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 873
  6. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 2 944
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 796
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 601
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu