SME

KLEINMANN: Najväčším problémom "sviatočných vodičov" je ich nepoučiteľnosť

Riadenie motorového vozidla potrebuje ako každá iná zručnosť pravidelnosť a cvik. Dopravný psychológ Karol Kleinmann považuje za najväčší problém takzvaných "sviatočných vodičov", ich nepoučiteľnosť a tvrdohlavosť. Mýtus o tom, upozorňuje, že takýmito vod

Bratislava 22. augusta (TASR) - ičmi sú len starší ľudia, už dávno neplatí.

"Dnes môžeme medzi nich zaradiť aj viacerých vidieckych vodičov, ktorí nemajú skúsenosti v mestskej premávke. Viacerí z nich nestihli zaregistrovať, že za ostatné tri roky sa dopravná situácia zmenila viac ako za ostatných tridsať rokov," upozornil viceprezident Slovenskej komory psychológov doktor Kleinmann. Pripomenul, že neprehľadné dopravné značenia, neustále zmeny v dopravnom značení, rýchla a arogantná jazda ostatných vodičov spôsobujú, že "sviatoční vodiči" jazdia v protismere a otáčajú nákladné vozidlá na diaľnici a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Za najväčší problém ľudí, ktorí jazdia len veľmi zriedkavo, však považuje ich už spomínanú nepoučiteľnosť. Vozidlo "vyťahujú" z garáže v tom najmenej vhodnom čase, keď je na cestách naozaj "husto", čiže na Vianoce, Veľkú noc, Dušičky a hody. Zabrániť tomuto nezvyčajnému pokusu o vlastnú eutanáziu je nad sily všetkých, ktorí sa podieľajú na programe tzv. bezpečnej jazdy, zdôraznil.

V súvislosti s vodičmi, ktorí na istý čas prídu o vodičské oprávnenie, upozornil dopravný psychológ aj na rozdiel medzi platnou legislatívou u nás a v niektorých iných krajinách. Vysvetlil, že podľa zákonov platných na území SR je postačujúce, ak je vodič v prípade dopravného prehrešku potrestaný vysokou pokutou alebo odobratím vodičského preukazu. Po uplynutí trestu a opätovnom odbornom, zdravotnom a psychologickom preskúšaní je mu vodičský preukaz vrátený.

SkryťVypnúť reklamu

"Vo viacerých krajinách Európskej únie a najmä v Spojených štátoch amerických je úplne bežné, že vodič musí preukázať, že zmenil aj svoje dopravné správanie. Počas trvania trestu tiež musel absolvovať kurz defenzívnej jazdy, sebaovládania alebo proti alkoholickému minimu," vysvetlil Kleinmann.

V Rakúsku má podľa jeho slov vodič v takomto medziobdobí možnosť zmeniť negatívne návyky napríklad tým, že pri probléme s alkoholom musí preukázateľne znížiť jeho konzumáciu. Musia podstúpiť pečeňové testy a za obdobie trvania trestu musí dôjsť aj k zníženiu ich hodnôt u vodiča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 256
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 614
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 236
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 305
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 334
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 929
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 148
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 030
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu