SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Barum Rally: Dážď a havárie zamiešali poradie

Spolu 105 posádok z 19 krajín sveta odštartovalo do 39. ročníka Barum Czech Rally. Prvý deň poznamenali odstúpenia niektorých favoritov a dážď. Pomerne suverénne si v okolí Zlína zatiaľ počína Jan Kopecký so Škodou Fabia S2000.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

ZLÍN. Divácky atraktívny prológ priniesol dvojitý triumf škodovky. Majiteľom najrýchlejšieho času bol na radosť asi 40 000 divákov dlho Jan Kopecký. Jeho tímový kolega Juho Hänninen vyrazil na trať ako úplne posledný a nastavenú latku prekonal o rovnú sekundu. Fín sa zároveň stal lídrom priebežného poradia.

Problémy v úvode

Už prvé kilometre znamenali stop pre špeciály Proton. Bryan Bouffier odstúpil na testovacom úseku, Guy Wilks po mestskom okruhu. Oboch zradila pravdepodobne rovnaká chyba motora. Problémy menšieho charakteru mali aj ďalší - János Tóth a Kris Meeke dostali po kontakte s obrubníkom defekt, Pavel Valoušek stratil drahocenný čas dvomi jazdeckými chybami a bol na seba právom nahnevaný.


Taktovku preberá Kopecký

Sobotné ráno malo podobný scenár ako piatková noc. Hänninen síce vedenie neudržal, ale na čele ho nahradila iná Fabia S2000. Kopecký vyhral dve po sebe nasledujúce rýchlostné skúšky a pred zvyškom štartového poľa si vybudoval 16-sekundový náskok. Na druhú priečku sa vyšvihol Freddy Loix, tesne nasledovaný Giandomenicom Bassom.


V tom čase bol mimo hry ďalší z favoritov, Nicolas Vouilloz. Jeho Peugeot 207 S2000 skončil v plameňoch. Medzi adeptmi na popredné priečky nefiguroval Talian Fontana (havária) ani Poliak Kuzaj (nefunkčný alternátor).


Dážď mnohých prekvapil

V ďalšom priebehu etapy Kopecký pohodlne zvyšoval svoj náskok. Súboj o striebro však gradoval. Na Loixa sa postupne doťahoval Basso, ale svoju snahu prehnal a havaroval. Poškodený Talianov Fiat Punto Abarth S2000 ostal stáť uprostred trate, preto organizátori skúšku zrušili a zvyšku štartového poľa pridelili náhradný čas.




Záverečný test prvej etapy okorenil dážď. Väčšina štartového poľa ho absolvovala na „slikoch“, niektorí však stihli obuť „mokré“ pneumatiky aspoň na jednu nápravu. Najrýchlejší bol Jan Kopecký, a to aj napriek tomu, že jazdil s pneumatikami na suchý asfalt. Loixa zastihol silný lejak, jazdil pomaly a strácal. Druhú priečku síce udržal, ale jeho náskok pred tretím Meekom sa zmenšil na 8,4 sekundy.


Najrýchlejším Slovákom je Gavlák

Počet slovenských reprezentantov na 39. Barum Czech Rally sa výrazne zúžil. Suverénne najrýchlejším spomedzi našich je Peter Gavlák za volantom Mitsubishi Lancer Evo IX. V priebežnom poradí po prvej etape mu patrí pekná 18. pozícia.


Na 48. priečke figuruje Michal Ballay (Citroen C2 R2) a 68. je Pavol Nagy (Škoda Fabia). Košický pilot zároveň vedie najslabšiu triedu N1. Šťastena nestála pri bratoch Lapdavských, ktorí na klzkej trati posledného testu dňa havarovali.

39. Barum Czech Rally Zlín - poradie po prvej etape:

1. Kopecký/Starý (ČR) Škoda Fabia S2000 1:27:22,1 h.
2. Loix/Miclotte (Bel) Peugeot 207 S2000 +1:01,6 min.
3. Meeke/Nagle (Brit) Peugeot 207 S2000 +1:10,1 min.
4. Hänninen/Markkula (Fín) Škoda Fabia S2000 +1:29,3 min.
5. Kresta/Gross (ČR) Peugeot 207 S2000 +1:42,2 min.
6. Prokop/Tománek (ČR) Peugeot 207 S2000 +2:10,5 min.
7. Novikov/Prévot (Rus/Bel) Škoda Fabia S2000 +2:42,0 min.
8. Rossetti/Chiarcossi (Tal) Fiat Punto Abarth S2000 +2:50,9 min.
9. Pech/Uhel (ČR) Mitsubishi Lancer Evo IX +3:17,3 min.
10. Tóth/Tagai (H) Peugeot 207 S2000 +3:42,6 min.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 881
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 710
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 495
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 544
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 819
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 720
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 601
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 373
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 176
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 161
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept