
nú tradíciu z konca päťdesiatych rokov, kedy sa sedan v Mladej Boleslavi naposledy vyrábal s touto klasickou štvordverovou trojpriestorovou karosériou – v rokoch 1952 až 1959, a to Škoda 1200. Verzia sedan má podlahovú plošinu, zadný nárazník a koncové svetlá zhodné s Fabiou Combi, zadné bočné dvere s hatchbackom. S Combi má aj rovnakú celkovú dĺžku 4222 mm, pričom rázvor 2462 mm je rovnaký pre všetky tri karosárske verzie. Nová trojpriestorová Fabia je elegantný kompaktný automobil s batožinovým priestorom 438 l, po sklopení zadných sedadiel až 789 l. Pohonnými jednotkami sú zatiaľ štyri zážihové a dva vznetové motory, základnou pohonnou jednotkou je škodovácky štvorvalec 1,4 MPI (50 kW/68 k), ďalšími dva moderné 16-ventilové motory VW 1,4 l (55 kW/75 k a 74 kW/100 k) a posledným zážihovým bude motor 2,0 l (85 kW/115 k). Úsporné vznetové budú dva štvorvalce 1,9 l s priamym vstrekovaním – nepreplňovaný s výkonom 47 kW/64 k a preplňovaný so systémom čerpadlo – tryska s výkonom 74 kW/100 k. Jazdné vlastnosti nového sedana sú na úrovni dvoch verzií hatchback a kombi. Základná odporúčaná cena Fabie Sedan je 350 400 Sk a je nižšia ako u verzie Combi.
Autor: gld