
Tino spestrí náš trh a iným značkám pribudol ďalší vážny konkurent v kategórii minivanov, najmä pre Renault Scénic, Citroën Xsara Picasso i ďalšie. Vyvíjalo ho v Japonsku i v Európe, pre trhy starého kontinentu sa bude vyrábať v Španielsku.
S celkovou dĺžkou 4270 mm je len o 85 mm dlhší ako Almera hatchback a radí sa medzi najkompaktnejšie minivany v triede. Päťmiestny Tino vyniká bohatou ponukou vnútorného priestoru a jeho variabilitou. Umožňuje až 24 usporiadaní interiéru a má 20 odkladacích priestorov. Základný batožinový priestor má objem 440 l, 505 l po posunutí sedadiel dopredu, 1030 po ich vyňatí a 1950 pri naložení nákladu po strechu. Tri zadné sedadlá možno sklopiť a roztiahnuť do pohodlného dvojlôžka. Pri sklopení prostredného zadného sedadla vznikne praktický stolík. Päťmiestny automobil možno podobne jednoducho upraviť na 4-miestnu limuzínu. Základom Tina je model Almera, s ktorou má mnoho spoločné. Tak z bezpečnostných prvkov má všetko čo Almera, ale aj väčšia Primera. Podobne pohonné jednotky, pre slovenský trh tri – benzínové štvorvalce 1,8 l/114 k a 2,0 l/136 k a vznetový 2,2 TDI (114 k). Dvojlitrový v kombinácii s prevodovkou CVT s plynule meniteľným prevodom. EURO NCAP ohodnotila Almeru Tino v testoch bezpečnosti 4 hviezdičkami. Ceny Almery Tino sú od 659 000 Sk.
Autor: gold