SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Subaru Impreza WRX – nenápadný a elegantný sportman

Kto túži po skutočne výnimočnom automobile v civilnom kabáte, pre toho je Subaru Impreza WRX ako stvorená. Už jeho predchodca Impreza Turbo 2000 lákal tých, pre ktorých je jazda v adrenalínovom aute pôžitkom, aký môžu pociťovať iba špičkoví automobiloví j



azdci. Japonská spoločnosť Fuji Heavy Industries, ktorá automobily Subaru vyrába, na skrátenej platforme modelu Legacy uviedla v roku 1992 na trh automobil, ktorý sa vzhľadom, ale najmä výkonom motora, dynamickými a jazdnými vlastnosťami približuje tým, ktoré sa preháňajú na tratiach svetových rallye. Práve takým je Subaru Impreza WRX, ktorý mal svetovú premiéru na jeseň roku 2000. Na test nám ho zapožičal nový výhradný dovozca značky Subaru na Slovensku, spoločnosť B&V.

Na prvý pohľad sa Impreza WRX len málo líši od automobilov, ktoré stretávame na cestách a svojimi tvarmi možno neoslňuje dizajnérov. Impreza však má v sebe to, čo chýba iným automobilom – nenápadnú eleganciu i kus konzervativizmu, práve vďaka čomu takmer nestarne a neskôr sa viac a viac páči. Nápadné alebo iné na Impreze sú napríklad napohľad predimenzované dvojice hlavných svetlometov a hmlových svetiel, predný integrovaný nárazník, veľké otvory na prívod chladiaceho vzduchu a otvor na kapote motora na prívod vzduchu k medzichladiču. Tiež predné i zadné dvere bez okenných rámov, i funkčné, nie iba ozdobné zadné aerodynamické krídlo. Vylepšený a luxusnejší je aj interiér Imprezy. Športom dýcha prístrojová doska, športový volant Momo i prísne anatomicky tvarované sedadlá schopné držať telo ako prikované aj v extrémnych zákrutách. Lahodí dostatok priestoru na predných, ale aj na zadných sedadlách. To hlavné skrýva Impreza vo svojich útrobách.

Pohonné ústrojenstvo je usporiadané symetricky – od ležatého motora, prevodovky, medzinápravového diferenciálu, spojovacieho hriadeľa až po diferenciál zadnej nápravy, čoho výsledkom je nízko položené ťažisko. To potom v súčinnosti s vysokým výkonom preplňovaného motora s protibežnými piestami, stálym pohonom všetkých štyroch kolies s rozdelením výkonu na prednú a zadnú nápravu v pomere 50 : 50, tvrdým podvozkom a vynikajúcimi brzdami je základom výnimočných jazdných a dynamických vlastností, veľmi blízkych súťažným špeciálom. Práve v tom je Impreza WRX výnimočná a unikátna.

Tak, a teraz stačí už len vyraziť. Je jedno, či na hladké asfaltové, alebo šotolinové cesty s jamami a výmoľmi, pretože Impreza WRX zvláda každý povrch rovnako dobre. Pozor však na rovinky, ktoré sú v sedle Imprezy akési kratšie a zákruty bližšie. Ten klam vychádza spod kapoty, kde sa vzpína 218 konských síl. Ich sila, pružnosť a pohotová reakcia na pridanie plynu pôsobia adrenalínovo: jednotka, a na tachometri je 60, dvojka – 110, trojka – 150, štvorka – 210 km/h. Stovku dosiahne ručička na tachometri za 6,2 s. Motor pritom takmer nepočuť, rovnako ako ani menší vír v nádrži, ktorý spôsobí prudká akcelerácia. Imprezu si však nekúpi ten, komu záleží na nejakom tom litri benzínu. Ak však netlačíme plyn úplne na podlahu, spotreba okolo 10 l/100 km nie je výnimočná. Výnimočný je však automobil, ale aj pocit z jazdy, aký poskytuje Subaru Impreza WRX.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 073
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 215
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 973
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 713
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 675
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 513
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 281
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 096
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L