REDAKČNÝ TEST

Subaru Impreza WRX – nenápadný a elegantný sportman

Kto túži po skutočne výnimočnom automobile v civilnom kabáte, pre toho je Subaru Impreza WRX ako stvorená. Už jeho predchodca Impreza Turbo 2000 lákal tých, pre ktorých je jazda v adrenalínovom aute pôžitkom, aký môžu pociťovať iba špičkoví automobiloví j



azdci. Japonská spoločnosť Fuji Heavy Industries, ktorá automobily Subaru vyrába, na skrátenej platforme modelu Legacy uviedla v roku 1992 na trh automobil, ktorý sa vzhľadom, ale najmä výkonom motora, dynamickými a jazdnými vlastnosťami približuje tým, ktoré sa preháňajú na tratiach svetových rallye. Práve takým je Subaru Impreza WRX, ktorý mal svetovú premiéru na jeseň roku 2000. Na test nám ho zapožičal nový výhradný dovozca značky Subaru na Slovensku, spoločnosť B&V.

Na prvý pohľad sa Impreza WRX len málo líši od automobilov, ktoré stretávame na cestách a svojimi tvarmi možno neoslňuje dizajnérov. Impreza však má v sebe to, čo chýba iným automobilom – nenápadnú eleganciu i kus konzervativizmu, práve vďaka čomu takmer nestarne a neskôr sa viac a viac páči. Nápadné alebo iné na Impreze sú napríklad napohľad predimenzované dvojice hlavných svetlometov a hmlových svetiel, predný integrovaný nárazník, veľké otvory na prívod chladiaceho vzduchu a otvor na kapote motora na prívod vzduchu k medzichladiču. Tiež predné i zadné dvere bez okenných rámov, i funkčné, nie iba ozdobné zadné aerodynamické krídlo. Vylepšený a luxusnejší je aj interiér Imprezy. Športom dýcha prístrojová doska, športový volant Momo i prísne anatomicky tvarované sedadlá schopné držať telo ako prikované aj v extrémnych zákrutách. Lahodí dostatok priestoru na predných, ale aj na zadných sedadlách. To hlavné skrýva Impreza vo svojich útrobách.

Pohonné ústrojenstvo je usporiadané symetricky – od ležatého motora, prevodovky, medzinápravového diferenciálu, spojovacieho hriadeľa až po diferenciál zadnej nápravy, čoho výsledkom je nízko položené ťažisko. To potom v súčinnosti s vysokým výkonom preplňovaného motora s protibežnými piestami, stálym pohonom všetkých štyroch kolies s rozdelením výkonu na prednú a zadnú nápravu v pomere 50 : 50, tvrdým podvozkom a vynikajúcimi brzdami je základom výnimočných jazdných a dynamických vlastností, veľmi blízkych súťažným špeciálom. Práve v tom je Impreza WRX výnimočná a unikátna.

Tak, a teraz stačí už len vyraziť. Je jedno, či na hladké asfaltové, alebo šotolinové cesty s jamami a výmoľmi, pretože Impreza WRX zvláda každý povrch rovnako dobre. Pozor však na rovinky, ktoré sú v sedle Imprezy akési kratšie a zákruty bližšie. Ten klam vychádza spod kapoty, kde sa vzpína 218 konských síl. Ich sila, pružnosť a pohotová reakcia na pridanie plynu pôsobia adrenalínovo: jednotka, a na tachometri je 60, dvojka – 110, trojka – 150, štvorka – 210 km/h. Stovku dosiahne ručička na tachometri za 6,2 s. Motor pritom takmer nepočuť, rovnako ako ani menší vír v nádrži, ktorý spôsobí prudká akcelerácia. Imprezu si však nekúpi ten, komu záleží na nejakom tom litri benzínu. Ak však netlačíme plyn úplne na podlahu, spotreba okolo 10 l/100 km nie je výnimočná. Výnimočný je však automobil, ale aj pocit z jazdy, aký poskytuje Subaru Impreza WRX.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 252
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 194
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 874
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 256
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 171
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 408
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 406
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 889
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 694

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

REPORTÁŽ

Rafting v Líbyi. Kríza sa skončila, ľudia ďalej prichádzajú cez more

Na Sicílii sme blízko migračnej kríze.

KOMENTÁRE

Rusi stále trpia na štokholmský syndróm

Na prvý pohľad je to úplne nepochopiteľné.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.