SME
Utorok, 18. máj, 2021 | Meniny má ViolaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Subaru Impreza WRX – nenápadný a elegantný sportman

Kto túži po skutočne výnimočnom automobile v civilnom kabáte, pre toho je Subaru Impreza WRX ako stvorená. Už jeho predchodca Impreza Turbo 2000 lákal tých, pre ktorých je jazda v adrenalínovom aute pôžitkom, aký môžu pociťovať iba špičkoví automobiloví j



azdci. Japonská spoločnosť Fuji Heavy Industries, ktorá automobily Subaru vyrába, na skrátenej platforme modelu Legacy uviedla v roku 1992 na trh automobil, ktorý sa vzhľadom, ale najmä výkonom motora, dynamickými a jazdnými vlastnosťami približuje tým, ktoré sa preháňajú na tratiach svetových rallye. Práve takým je Subaru Impreza WRX, ktorý mal svetovú premiéru na jeseň roku 2000. Na test nám ho zapožičal nový výhradný dovozca značky Subaru na Slovensku, spoločnosť B&V.

Na prvý pohľad sa Impreza WRX len málo líši od automobilov, ktoré stretávame na cestách a svojimi tvarmi možno neoslňuje dizajnérov. Impreza však má v sebe to, čo chýba iným automobilom – nenápadnú eleganciu i kus konzervativizmu, práve vďaka čomu takmer nestarne a neskôr sa viac a viac páči. Nápadné alebo iné na Impreze sú napríklad napohľad predimenzované dvojice hlavných svetlometov a hmlových svetiel, predný integrovaný nárazník, veľké otvory na prívod chladiaceho vzduchu a otvor na kapote motora na prívod vzduchu k medzichladiču. Tiež predné i zadné dvere bez okenných rámov, i funkčné, nie iba ozdobné zadné aerodynamické krídlo. Vylepšený a luxusnejší je aj interiér Imprezy. Športom dýcha prístrojová doska, športový volant Momo i prísne anatomicky tvarované sedadlá schopné držať telo ako prikované aj v extrémnych zákrutách. Lahodí dostatok priestoru na predných, ale aj na zadných sedadlách. To hlavné skrýva Impreza vo svojich útrobách.

Pohonné ústrojenstvo je usporiadané symetricky – od ležatého motora, prevodovky, medzinápravového diferenciálu, spojovacieho hriadeľa až po diferenciál zadnej nápravy, čoho výsledkom je nízko položené ťažisko. To potom v súčinnosti s vysokým výkonom preplňovaného motora s protibežnými piestami, stálym pohonom všetkých štyroch kolies s rozdelením výkonu na prednú a zadnú nápravu v pomere 50 : 50, tvrdým podvozkom a vynikajúcimi brzdami je základom výnimočných jazdných a dynamických vlastností, veľmi blízkych súťažným špeciálom. Práve v tom je Impreza WRX výnimočná a unikátna.

Tak, a teraz stačí už len vyraziť. Je jedno, či na hladké asfaltové, alebo šotolinové cesty s jamami a výmoľmi, pretože Impreza WRX zvláda každý povrch rovnako dobre. Pozor však na rovinky, ktoré sú v sedle Imprezy akési kratšie a zákruty bližšie. Ten klam vychádza spod kapoty, kde sa vzpína 218 konských síl. Ich sila, pružnosť a pohotová reakcia na pridanie plynu pôsobia adrenalínovo: jednotka, a na tachometri je 60, dvojka – 110, trojka – 150, štvorka – 210 km/h. Stovku dosiahne ručička na tachometri za 6,2 s. Motor pritom takmer nepočuť, rovnako ako ani menší vír v nádrži, ktorý spôsobí prudká akcelerácia. Imprezu si však nekúpi ten, komu záleží na nejakom tom litri benzínu. Ak však netlačíme plyn úplne na podlahu, spotreba okolo 10 l/100 km nie je výnimočná. Výnimočný je však automobil, ale aj pocit z jazdy, aký poskytuje Subaru Impreza WRX.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  2. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  3. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  4. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  5. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  6. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  7. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  8. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  9. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  10. Na elektromobile môžete prerobiť, ale aj ušetriť
  1. Favi tento rok plánuje expanziu na 10 ďalších trhov
  2. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  3. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  4. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  5. Na elektromobile môžete prerobiť, ale aj ušetriť
  6. Prekvapia hokejový svet? Slovensko ide na šampionát s mladíkmi
  7. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  8. Ceny nehnuteľností stále rastú. Je čas investovať
  9. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  10. Bakalárske študijné programy na FVT
  1. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80% 14 984
  2. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 8 783
  3. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 8 349
  4. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 8 327
  5. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 466
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 7 164
  7. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 978
  8. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 642
  9. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 5 208
  10. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí 4 551
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dacia Logan

V ponuke je iba najsilnejší motor na plyn.

4 h
Peugeot 2008 a pred ním jeho elektrická verzia e-2008.

Rozdiel v nákladoch na prevádzku je obrovský.

17. máj
Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj