SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Subaru Impreza WRX – nenápadný a elegantný sportman

Kto túži po skutočne výnimočnom automobile v civilnom kabáte, pre toho je Subaru Impreza WRX ako stvorená. Už jeho predchodca Impreza Turbo 2000 lákal tých, pre ktorých je jazda v adrenalínovom aute pôžitkom, aký môžu pociťovať iba špičkoví automobiloví j



azdci. Japonská spoločnosť Fuji Heavy Industries, ktorá automobily Subaru vyrába, na skrátenej platforme modelu Legacy uviedla v roku 1992 na trh automobil, ktorý sa vzhľadom, ale najmä výkonom motora, dynamickými a jazdnými vlastnosťami približuje tým, ktoré sa preháňajú na tratiach svetových rallye. Práve takým je Subaru Impreza WRX, ktorý mal svetovú premiéru na jeseň roku 2000. Na test nám ho zapožičal nový výhradný dovozca značky Subaru na Slovensku, spoločnosť B&V.

Na prvý pohľad sa Impreza WRX len málo líši od automobilov, ktoré stretávame na cestách a svojimi tvarmi možno neoslňuje dizajnérov. Impreza však má v sebe to, čo chýba iným automobilom – nenápadnú eleganciu i kus konzervativizmu, práve vďaka čomu takmer nestarne a neskôr sa viac a viac páči. Nápadné alebo iné na Impreze sú napríklad napohľad predimenzované dvojice hlavných svetlometov a hmlových svetiel, predný integrovaný nárazník, veľké otvory na prívod chladiaceho vzduchu a otvor na kapote motora na prívod vzduchu k medzichladiču. Tiež predné i zadné dvere bez okenných rámov, i funkčné, nie iba ozdobné zadné aerodynamické krídlo. Vylepšený a luxusnejší je aj interiér Imprezy. Športom dýcha prístrojová doska, športový volant Momo i prísne anatomicky tvarované sedadlá schopné držať telo ako prikované aj v extrémnych zákrutách. Lahodí dostatok priestoru na predných, ale aj na zadných sedadlách. To hlavné skrýva Impreza vo svojich útrobách.

Pohonné ústrojenstvo je usporiadané symetricky – od ležatého motora, prevodovky, medzinápravového diferenciálu, spojovacieho hriadeľa až po diferenciál zadnej nápravy, čoho výsledkom je nízko položené ťažisko. To potom v súčinnosti s vysokým výkonom preplňovaného motora s protibežnými piestami, stálym pohonom všetkých štyroch kolies s rozdelením výkonu na prednú a zadnú nápravu v pomere 50 : 50, tvrdým podvozkom a vynikajúcimi brzdami je základom výnimočných jazdných a dynamických vlastností, veľmi blízkych súťažným špeciálom. Práve v tom je Impreza WRX výnimočná a unikátna.

Tak, a teraz stačí už len vyraziť. Je jedno, či na hladké asfaltové, alebo šotolinové cesty s jamami a výmoľmi, pretože Impreza WRX zvláda každý povrch rovnako dobre. Pozor však na rovinky, ktoré sú v sedle Imprezy akési kratšie a zákruty bližšie. Ten klam vychádza spod kapoty, kde sa vzpína 218 konských síl. Ich sila, pružnosť a pohotová reakcia na pridanie plynu pôsobia adrenalínovo: jednotka, a na tachometri je 60, dvojka – 110, trojka – 150, štvorka – 210 km/h. Stovku dosiahne ručička na tachometri za 6,2 s. Motor pritom takmer nepočuť, rovnako ako ani menší vír v nádrži, ktorý spôsobí prudká akcelerácia. Imprezu si však nekúpi ten, komu záleží na nejakom tom litri benzínu. Ak však netlačíme plyn úplne na podlahu, spotreba okolo 10 l/100 km nie je výnimočná. Výnimočný je však automobil, ale aj pocit z jazdy, aký poskytuje Subaru Impreza WRX.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 14 718
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 753
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 369
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 963
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 144
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 883
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 797
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


19 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Michala Guľasová: Martina Jakubová - Líštička
  2. Robert Štepaník: diel 70 - MDAD 2022 - Medzinárodný deň (alternatívnych) detí 2022
  3. Ľubomír Maretta: Zmena
  4. Kristína Jakubičková: Hej, frajer! Áno, ty, ktorý toto čítaš!
  5. Eva Gallova: 1. júl určili za deň vtipov
  6. Miriam Studeničová: Je zle! Bude horšie! Nezúfajte! Dôverujte!
  7. Ján Škerko: Chcel byť ako Peter, bude ako Lenin
  8. Štefan Vidlár: Barbar Vova
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 11 413
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 759
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 10 341
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 7 775
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 203
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 831
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 416
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 157
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu