Nissan Primera

Nissan Primera, ktorý si pamätáme ako novinku z roku 1990, pôsobil svojim konzervatívnym dizajnom trochu stroho. O čo nenápadnejší bol jeho vonkajší výzor, o to viac príjemných prekvapení ukrýval.



V sériovej výbave ponúkal výrobca prvky, na ktoré si je treba väčšinou priplatiť. A tak aj keď nový Nissan Primera neoslnil vzhľadom, boli tónované sklá, elektricky ovládané okná i vonkajšie spätné zrkadlá - prirodzene vyhrievané, centrálne zamykanie, posilňovač riadenia a ABS v základnom vyhotovení pádnymi argumentmi pri rozhodovaní o kúpe. Vysoká úroveň výbavy, kvalitná konštrukcia a podvozok spôsobili veľmi rýchle rozšírenie v krajinách celej Európy.

Tradícia japonskej značky sa opäť potvrdila a Primera, opúšťajúca linky anglickej pobočky v Sunderlande, patrí v spoľahlivosti medzi špičku svojej triedy. Pri hľadaní slabých miest musíme zájsť ďaleko do detailov. Drobné nedostatky sprevádzali iba nábeh výroby a už koncom roku 1992 bol ich zoznam zredukovaný na minimum. Prvé exempláre môžu mať problémy s tesnením pod hlavou valcov, elektrickým palivovým čerpadlom, imobilizérom, centrálnym zamykaním a prehrievaním motora. Netesnosť nádrže a brzdových hadíc viedla k sťahovaniu vozidiel výrobcom. Motor so zdvihovým objemom 1,6 l, známy už z modelov Sunny, bol jediný, ktorý sa vymykal z radu kvalitných pohonných jednotiek. Výrobca ponúka tri karosárske verzie – štvordverový sedan, päťdverový liftback a kombi. Posledným krôčikom k dokonalosti bol nový dizajn modelov vyrábaných od roku 1999. Pri kúpe ojazdeného automobilu sú zvlášť odporúčané exempláre vyrábané po facelifte v roku 1995.

Vysoká spoľahlivosť, bohatá sériová výbava a dostatok priestoru predurčujú Nissan Primera ako obľúbené rodinné auto.


Pozitíva:

- vysoká spoľahlivosť
- dielenské spracovanie
- bohatá sériová výbava
- temperamentné jazdné vlastnosti
- dostatok priestoru
- podvozok
- 3-ročná záruka nových vozidiel

Negatíva:

- palivové čerpadlo
- opotrebované tlmiče
- netesná výfuková sústava
- nepravidelný voľnobeh
- relatívne vyššia spotreba benzínových motorov
- menej kultivované dieselové motory
- menej komfortné pruženie

Odporúčané druhy motorov:

- 2,0 l štvorvalcový s výkonom 115 k (od roku 1996 130 k). Silný, štvorventilový, kultivovaný. Spotreba 11 l/100 km.
- 1,6 l základný motor s výkonom 90 k (od roku 1997 100 k). Dobré jazdné vlastnosti, pri akceptovateľnej spotrebe 8 l/100 km.
- 2,0 l turbodiesel s výkonom 90 k. Menej kultivovaný. Spotreba 8 l/100 km.
- 2,0 l štvorvalcový s výkonom 150 k (od roku 1997 140 k). Silný motor s dobrými jazdnými vlastnosťami a ešte akceptovateľnou spotrebou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 308
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 957
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 109
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 754
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 612
  7. Kam do tepla v januári? 1 961
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 793
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 614
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 975

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.