SME

Nissan Primera

Nissan Primera, ktorý si pamätáme ako novinku z roku 1990, pôsobil svojim konzervatívnym dizajnom trochu stroho. O čo nenápadnejší bol jeho vonkajší výzor, o to viac príjemných prekvapení ukrýval.



V sériovej výbave ponúkal výrobca prvky, na ktoré si je treba väčšinou priplatiť. A tak aj keď nový Nissan Primera neoslnil vzhľadom, boli tónované sklá, elektricky ovládané okná i vonkajšie spätné zrkadlá - prirodzene vyhrievané, centrálne zamykanie, posilňovač riadenia a ABS v základnom vyhotovení pádnymi argumentmi pri rozhodovaní o kúpe. Vysoká úroveň výbavy, kvalitná konštrukcia a podvozok spôsobili veľmi rýchle rozšírenie v krajinách celej Európy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tradícia japonskej značky sa opäť potvrdila a Primera, opúšťajúca linky anglickej pobočky v Sunderlande, patrí v spoľahlivosti medzi špičku svojej triedy. Pri hľadaní slabých miest musíme zájsť ďaleko do detailov. Drobné nedostatky sprevádzali iba nábeh výroby a už koncom roku 1992 bol ich zoznam zredukovaný na minimum. Prvé exempláre môžu mať problémy s tesnením pod hlavou valcov, elektrickým palivovým čerpadlom, imobilizérom, centrálnym zamykaním a prehrievaním motora. Netesnosť nádrže a brzdových hadíc viedla k sťahovaniu vozidiel výrobcom. Motor so zdvihovým objemom 1,6 l, známy už z modelov Sunny, bol jediný, ktorý sa vymykal z radu kvalitných pohonných jednotiek. Výrobca ponúka tri karosárske verzie – štvordverový sedan, päťdverový liftback a kombi. Posledným krôčikom k dokonalosti bol nový dizajn modelov vyrábaných od roku 1999. Pri kúpe ojazdeného automobilu sú zvlášť odporúčané exempláre vyrábané po facelifte v roku 1995.

SkryťVypnúť reklamu

Vysoká spoľahlivosť, bohatá sériová výbava a dostatok priestoru predurčujú Nissan Primera ako obľúbené rodinné auto.


Pozitíva:

- vysoká spoľahlivosť
- dielenské spracovanie
- bohatá sériová výbava
- temperamentné jazdné vlastnosti
- dostatok priestoru
- podvozok
- 3-ročná záruka nových vozidiel

Negatíva:

- palivové čerpadlo
- opotrebované tlmiče
- netesná výfuková sústava
- nepravidelný voľnobeh
- relatívne vyššia spotreba benzínových motorov
- menej kultivované dieselové motory
- menej komfortné pruženie

Odporúčané druhy motorov:

- 2,0 l štvorvalcový s výkonom 115 k (od roku 1996 130 k). Silný, štvorventilový, kultivovaný. Spotreba 11 l/100 km.
- 1,6 l základný motor s výkonom 90 k (od roku 1997 100 k). Dobré jazdné vlastnosti, pri akceptovateľnej spotrebe 8 l/100 km.
- 2,0 l turbodiesel s výkonom 90 k. Menej kultivovaný. Spotreba 8 l/100 km.
- 2,0 l štvorvalcový s výkonom 150 k (od roku 1997 140 k). Silný motor s dobrými jazdnými vlastnosťami a ešte akceptovateľnou spotrebou.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 483
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 331
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 907
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 563
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 432
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 128
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 701
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 534
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu