
V sériovej výbave ponúkal výrobca prvky, na ktoré si je treba väčšinou priplatiť. A tak aj keď nový Nissan Primera neoslnil vzhľadom, boli tónované sklá, elektricky ovládané okná i vonkajšie spätné zrkadlá - prirodzene vyhrievané, centrálne zamykanie, posilňovač riadenia a ABS v základnom vyhotovení pádnymi argumentmi pri rozhodovaní o kúpe. Vysoká úroveň výbavy, kvalitná konštrukcia a podvozok spôsobili veľmi rýchle rozšírenie v krajinách celej Európy.
Tradícia japonskej značky sa opäť potvrdila a Primera, opúšťajúca linky anglickej pobočky v Sunderlande, patrí v spoľahlivosti medzi špičku svojej triedy. Pri hľadaní slabých miest musíme zájsť ďaleko do detailov. Drobné nedostatky sprevádzali iba nábeh výroby a už koncom roku 1992 bol ich zoznam zredukovaný na minimum. Prvé exempláre môžu mať problémy s tesnením pod hlavou valcov, elektrickým palivovým čerpadlom, imobilizérom, centrálnym zamykaním a prehrievaním motora. Netesnosť nádrže a brzdových hadíc viedla k sťahovaniu vozidiel výrobcom. Motor so zdvihovým objemom 1,6 l, známy už z modelov Sunny, bol jediný, ktorý sa vymykal z radu kvalitných pohonných jednotiek. Výrobca ponúka tri karosárske verzie – štvordverový sedan, päťdverový liftback a kombi. Posledným krôčikom k dokonalosti bol nový dizajn modelov vyrábaných od roku 1999. Pri kúpe ojazdeného automobilu sú zvlášť odporúčané exempláre vyrábané po facelifte v roku 1995.
Vysoká spoľahlivosť, bohatá sériová výbava a dostatok priestoru predurčujú Nissan Primera ako obľúbené rodinné auto.
Pozitíva:
- vysoká spoľahlivosť
- dielenské spracovanie
- bohatá sériová výbava
- temperamentné jazdné vlastnosti
- dostatok priestoru
- podvozok
- 3-ročná záruka nových vozidiel
Negatíva:
- palivové čerpadlo
- opotrebované tlmiče
- netesná výfuková sústava
- nepravidelný voľnobeh
- relatívne vyššia spotreba benzínových motorov
- menej kultivované dieselové motory
- menej komfortné pruženie
Odporúčané druhy motorov:
- 2,0 l štvorvalcový s výkonom 115 k (od roku 1996 130 k). Silný, štvorventilový, kultivovaný. Spotreba 11 l/100 km.
- 1,6 l základný motor s výkonom 90 k (od roku 1997 100 k). Dobré jazdné vlastnosti, pri akceptovateľnej spotrebe 8 l/100 km.
- 2,0 l turbodiesel s výkonom 90 k. Menej kultivovaný. Spotreba 8 l/100 km.
- 2,0 l štvorvalcový s výkonom 150 k (od roku 1997 140 k). Silný motor s dobrými jazdnými vlastnosťami a ešte akceptovateľnou spotrebou.
Autor: Martina Skurková