SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Nečakané víťazstvo nováčika Dixona v CART

Tretie kolo seriálu CART sa malo konať na novom ovále vo Fort Worthe v Texase. Kvôli nečakane vysokým fyzickým nárokom na jazdcov sa však veľká cena neuskutočnila.

Jazda na 1,5 míle dlhom ovále s 24-stupňovým klopením zákrut preťažovala pilotov silou až 5G a to 18 z 22 sekúnd, ktoré boli potrebné na prejdenie jedného okruhu. Pole position získal Švéd Kenny Brack a jeho priemerná rýchlosť presiahla 375 km/h. Pritom keď Brack v decembri minulého roka testoval, či sa tu dá jazdiť, bol zhruba o 35 km/h pomalší, takže sa žiadne problémy nevyskytli. Podľa šéfa lekárskeho tímu CART Steva Olveya by v spomínaných extrémnych podmienkach hrozilo, že by piloti stratili za jazdy vedomie: „Počas 25-ročného pôsobenia v seriáli som sa ešte nestretol s takýmto prípadom. V piatok zašli dvaja jazdci po niekoľkých kolách do boxov, pretože pociťovali dezorientáciu a netrúfali si ďalej riadiť monopost. Okrem štyroch z 25 pociťovali všetci po absolvovaní úsekov dlhších ako 20 kôl podobné príznaky. Ak by sa pretekalo za takýchto podmienok, riskovali by sme životy jazdcov i divákov.” Usporiadatelia sa teda rozhodli preteky neodštartovať. Či sa ešte uskutočnia, to nevedel povedať ani prezident CART Joseph Heitzler.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Konali sa však preteky v Nazarethe na okruhu 1,522 km. Na rozdiel od Fort Worthu tu jazdi pociťovali preťaženie „len” 3,6 G a maximálna rýchlosť bola „len” 314 km/h. Pole position si vyjazdil Bruno Junqueira, ale v pretekoch klesol na siedme miesto. Vedenia sa ujal Brack a potom tam bol až do polovice veľkej ceny. Vystriedal ho Kanaan, no v závere sa vďaka geniálnej stratégii ocitol na čele nováčik Scott Dixon a odolal aj záverečnému tlaku Bracka, ktorý tak stále nevyhral svoju prvú veľkú cenu. Dixonov kolega Mauricio Gugelmin nejazdil, pretože ho v týždni postihla smrť syna. Každopádne novozélandský novic získal prvý triumf pre túto stajňu po štyroch sezónach. V pretekoch mali nebezpečnú kolíziu De Ferran a Tagliani, no obaja sú v poriadku. Líder tabuľky Da Matta skončil desiaty.

Skryť Vypnúť reklamu

Výsledky - Nazareth (225 kôl):
1. Dixon (N. Z./Reynard-Toyota)
2. Brack (Švéd./Lola-Ford)
3. Tracy (Kan./Reynard-Honda)
4. Vasser (USA/Reynard-Toyota)
5. Fittipaldi (Br./Lola-Toyota)
6. Andretti (USA/Reynard-Honda)

Priebežné poradie v seriáli:
1. Da Matta (Br./Lola-Toyota) 40 bodov
2. Tracy 40
3. De Ferran (Br./Reynard-Honda) 30
4. Vasser 30
5. Castroneves (Br./Reynard-Honda) 29
6. Brack 28

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 849
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 955
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 766
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 775
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 580
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 737
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 301
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 523
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 174
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 902
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Ľudia čakajú na plošné testovanie v Bratislave.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L