Alojz z Levíc sa nám posťažoval:
"Posielam vám skvelú scénku, ktorá zahŕňa tri nákladné autá stojace v zákaze státia, na ktoré majú nákladné autá zakázaný vjazd. Čiže, nielenže tie autá tam nesmú parkovať, ale nesmú tam ani stáť a dokonca tam ani vojsť."
Jedna vec je parkovanie na zákaze státia. V takom prípade tam nemali stáť nie len odfotené úžitkové autá ale ani osobné autá. V danom úseku sa môže len zastaviť na nevyhnutne dlhý čas.
§ 2, zákon č. 8/2009 Z.z.:
(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie
x) zastavením uvedenie vozidla do pokoja na čas nevyhnutne potrebný na urýchlené nastúpenie alebo na vystúpenie prepravovaných osôb alebo na urýchlené naloženie alebo na zloženie nákladu,
Ďalšia dopravná značka zakazuje do ulice vjazd nákladným autám. Z definície dopravnej značky Zákaz vjazdu nákladných automobilov však vyplýva, že na nákladné autá ľahšie ako 3 a pol tony sa dopravná značka nevzťahuje. To znamená, že odfotené úžitkové autá, ako sa tiež volajú "ľahšie" nákladné autá, do ulice vojsť môžu.
Značka Zákaz vjazdu nákladných automobilov (č. B 6) zakazuje okrem vjazdu nákladných automobilov aj vjazd ťahača prívesu, ťahača návesu a špeciálnych automobilov odvodených od nákladného automobilu alebo od autobusu; nezakazuje vjazd obytným automobilom a nákladným automobilom s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg.
Ďalšie fotky, ktoré uvidíte, sa týkajú "klasických" neduhov v parkovaní. Jaro z Piešťan, Ľubo z Bratislavy, Lukáš z Popradu a Ľuboš z Košíc nám poslali niekoľko fotiek s autami, ktoré sa "netrafili" do jedného parkovacieho boxu. Z fotiek vyčnieva zelená Octavia, ku ktorej Jaro napísal:
"Sídlisko Juh, Piešťany, vážený pán šofér prišiel a zaparkoval tak, ako vidíte na fotke. Ako by sa nechumelilo... jeden pruh zostal neprejazdný."
§ 23
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy. Pri státí vodič vozidla nesmie obmedziť pohyb chodcov ani cyklistov.
(2) Pri zastavení a státí je vodič povinný prednostne použiť parkovisko tak, aby neobmedzoval ostatných účastníkov cestnej premávky. Pri zastavení a státí vodič je povinný čo najlepšie využiť parkovacie miesto a nesmie znemožniť ostatným vodičom vyjdenie z parkovacieho miesta. Rovnako nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by znemožnil vjazd a výjazd vozidiel. Ak sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta, vodič smie stáť len na nich.
Ľubo nám poslal ešte jednu fotku, ktorú by sa dalo nazvať "Vývoz slovenského parkovania do Rakúska":
Zažili ste niečo zaujímavé? Hlavolam na cestách, dopravné priestupky, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?
Otázky, informácie, fotografie alebo videá posielajte na magazin@natankuj.sk.